Vi har precis varit i kontakt med Tele2. De sa att hela situationen var olycklig, att SmartSenior skulle upplyst oss om att abonnemangsformen ändrades osv. Ändå kunde hon inte göra något åt det. Då bad hon oss ändå att vänta i telefonen och hon var säkert borta i några minuter. Då sa vi att vi får utnyttja ångerrätten vilket hon sa att vi får göra först på måndag. Vi frågade om de hade andra befogenheter eller om vi kan ringa en annan operatör redan nu, men det vågade hon inte svara på. Såklart.
Så vi ringer uppsägningsavdelningen på måndag. Återkommer efter det.
Lite fult av Tele2 att skylla på SmartSenior. De hade troligen ingen aning om ändringarna och hur ska de veta det när Tele2s kundtjänst knappt vet själva ibland.
Vi får se vad uppsägningsavdelningen säger men vi kommer absolut att lämna Tele2 om de inte skulle rätta till felet på måndag.
Last edited by a moderator: 3 mar 2018