[Tele2] Unlimited Together

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Herrn, 23 feb 2018.

  1. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 323
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Enligt kundtjänst så kan man lägga till datakort, det kostar 49 kr mån,
     
  2. Telefonist

    Telefonist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    ok, hoppas det är så för det står så här på deras webbplats:

    Fungerar i Sverige
    SIM-kort och extra datakort för mobilt bredband kan endast användas i Sverige och inte för så kallad roaming i andra länder.

    Information om datakort för mobilt bredband | Tele2!

    Som sagt hoppas din uppgift stämmer, du verkar ha bra koll men de är inte så tydliga på sin webb om man säger så...
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 036
    Mottagna gillanden:
    20 315
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har du gjort ändringen via telefon eller på nätet så ska du kunna återgå till ditt gamla abonnemang i upp till 14 dagar från din ändring. Det gjorde jag nämligen förra året, efter att ha tänkt över en sak under helgen så frågade jag om jag kunde återgå till min gamla plan och just pga jag gjorde det via telefon så kunde jag det. Ring o kolla!
    Om du läser denna del "SIM-kort och extra datakort för mobilt bredband kan endast användas i Sverige och inte för så kallad roaming i andra länder." Så gäller det där bara för mobilt bredband. För mobilabonnemang så står det så här: "Utomlands Du kan använda ett datakort utanför Sverige men då kan du behöva ta bort spärr för roaming via Mitt Tele2." (Källa: Kom igång med datakort – Tele2.se). Det behövde jag göra när jag skaffade mina. Förut kunde man stänga av det via Mitt Tele2 men inte längre tydligen
     
  4. Telefonist

    Telefonist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Tackar för klargörandet då vet jag att det går att lösa :)
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Vi ringde SmartSenior som aktiverade rabatten.

    Fick nu veta via chatten att vi inte bara betalar 99 kr/st för extra datakort, vi betalar 99 kr/st för datakortet som skulle INGÅ.

    Vilket jävla skit! Speciellt nu när vi inte ens behöver den jävla SmartSenior rabatten (som pappa blev medlem i för att få rabatten). Vi ringer och säger upp skiten imorgon och går tillbaka till Tre när de behandlar oss sådär. Tre har bättre täckning dessutom.
     
  6. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 036
    Mottagna gillanden:
    20 315
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kolla dock om ni kan gå tillbaka till den abonnemangsformen som ni tecknade för 10 dagar sedan. Jag tror att du kommer kunna gå tillbaka om du vill det
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    I chatten sa han att problemet var att vi också aktiverade SIM- och datakort först den 28/2 trots att vi beställde den 16/2 under andra villkor. Vi väntade med aktivera pga. gamla abonnemanget.

    Nej, usch. Så arg jag är. Skulle inte kunna ringa nu pga. ilska. Jag ska samla mig och ringa lugnt och fint, imorgon med pappa.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 036
    Mottagna gillanden:
    20 315
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ah, normalt sett så aktiveras abonnemanget direkt, och att man får ett temporärt nummer, medans flytten görs och då hade du haft dem gamla villkoren.
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, men det konstiga är att det stod 19 kr/st för extra datakort innan. Om det skulle ha betydelse när vi aktiverade korten, så borde det inte ha stått 19 kr/st överhuvudtaget. Så jag tror vi hade gamla abonnemangsformen när jag aktiverade korten den 28/2 men att vi fick den nya den 1/3 då SmartSenior aktiverade rabatten.
     
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 036
    Mottagna gillanden:
    20 315
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    hmmm... Jag skulle kolla imorgon igen när du tänker ringa att innan du ringer uppsägningsavdelning kolla först igen (då det är en annan person som tar ditt samtal) o se vad den personen säger när du säger att du vill återgå. Går det fortfarande inte och du inte vill ha kvar det, så är det uppsägningen som gäller.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Vi gör kanske det, men vi kommer inte bråka om det. Säger de nej så blir det uppsägning direkt. Då lönar det sig nämligen inte att byta från Tre som vi har bättre täckning med.

    Irriterad över hela situationen och det extra besväret allt har tagit, men vi kommer självklart inte att behålla nya abonnemangsformen.
     
  12. Patr!k

    Patr!k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    611
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    Om det finns en plats kvar i någon grupp med fler än 3 så får ni gärna skicka PM.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Vi har precis varit i kontakt med Tele2. De sa att hela situationen var olycklig, att SmartSenior skulle upplyst oss om att abonnemangsformen ändrades osv. Ändå kunde hon inte göra något åt det. Då bad hon oss ändå att vänta i telefonen och hon var säkert borta i några minuter. Då sa vi att vi får utnyttja ångerrätten vilket hon sa att vi får göra först på måndag. Vi frågade om de hade andra befogenheter eller om vi kan ringa en annan operatör redan nu, men det vågade hon inte svara på. Såklart.

    Så vi ringer uppsägningsavdelningen på måndag. Återkommer efter det.

    Lite fult av Tele2 att skylla på SmartSenior. De hade troligen ingen aning om ändringarna och hur ska de veta det när Tele2s kundtjänst knappt vet själva ibland.

    Vi får se vad uppsägningsavdelningen säger men vi kommer absolut att lämna Tele2 om de inte skulle rätta till felet på måndag.
     
    Last edited by a moderator: 3 mar 2018
  14. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 232
    Mottagna gillanden:
    8 961
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Se även till att få det på papper ;-)
     
    Droid55 gillar detta.
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Ni kan vara lugna. Samtalet spelas in och pappa kommer också kräva att få ev. avtal på papper.

    Tre kunde jag hitta våra avtal under mina sidor, så långt tillbaka som till det första avtalet vi gjorde 2013. Konstigt att Tele2 inte erbjuder samma sak på sina sidor. Känns mindre seriöst.
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Fixat och fick bekräftat via SMS. Nu har vi gamla abonnemangsformen igen.
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Kan någon förklara hur man går med i en grupp? Alltså vad möts ni av när ni klickar på länken i SMS-inbjudan? Förstår inte om länken är ogiltig eller om det är något jag ska göra som jag inte förstår.
     
  18. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    31 036
    Mottagna gillanden:
    20 315
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Fick ni gamla plus rabatten?
     
  19. Patr!k

    Patr!k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    611
    Mottagna gillanden:
    319

    MINA ENHETER

    När jag gick med i en grupp så hände inget när jag tryckte på länken i smset. Men när jag loggade in via datorn så stod det en förfrågan om jag ville gå med i gruppen som jag blev inbjuden till.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Det verkar som att de tog bort seniorrabatten men det krockar ändå med Unlimited Together. Så ja, helt onödigt att gå med i SmartSenior.