Vi har idag mobilt bredband från 3 med 100GB, men förbrukar vanligtvis mellan 150-200GB (mestadels kommer från TVn). De återstående 50-100GB använder vi min mobil som router, vilket innebär att han ofta i slutet på månaden inte kan se på TV när jag inte är hemma.
5GB * 30 dagar = 150GB, så visst kommer det att ta slut vissa dagar och visst är det omständigt att behöva fylla på och visst hade det varit klart bättre om påfyllningen hade gett ytterligare 5GB åt gången, men att behöva vänta tills nästa dag för att titta är klart bättre än att behöva vänta tills nästa månadsskifte. Men det känns som att vi har större begränsningar idag med 100GB.
Jag är lite inne på att uppgradera min frus
Tele2 abbonemang till detta om det fungerar att köra medföljande datakort i routern. Då kan vi fortfarande använda min mobil som router om vi slår i dagstaket när hon inte är hemma och kan fylla på. Visst vi slår nog i dagstaket ibland ändå men slipper oroa oss för månadstaket
För att undvika att våra 100GB tar slut innan månaden har jag alltid hotspot igång när jag är hemma. Dessutom blir det spännande att se om batteritiden på mobilen påverkas av att inte behöva ha hotspot igång konstant.
ändring// Lagt till ordet "månadstaket" i näst sista stycket.
Click to expand...