Kom hem idag, lyckades till slut få ett kollinr av 3 och stack direkt iväg för att hämta ut min Magic.. och nu är jag minsann kär..
Är dock inte lika glad på 3 just nu.. Även om det rent tekniskt fungerar grymt bra, 3 ger sjukt mycket bättre prestanda än vad
Tele2 kunde ge enligt mina inledande tester iaf. Men jag är lite irriterad på att de inte håller vad de lovar eller lovar saker de inte kan hålla.
Förra fredagen så körde ju 3 fredagskampanj, "fräcka fredag" eller vad de nu kallade det. Man fick fri inträdesavgift och första tre månaderna fritt på abonnemanget. Detta presenterades stort på tre.se när man gick in där och klickade man in sig på kampanjen så kunde man välja mobil och ab och naturligtvis var HTC Magic med där. Jag var ju då in i 3butiken i Örebro och frågade om samma kampanj med fritt inträde och fria månadsavgifter gällde i butiken. "Ja, självklart" blev svaret. Även när tjejen började knappa in mina uppgifter på datorn frågade jag en extra gång om jag skulle få de första tre månaderna gratis, "Jadå!" sa hon.
Nu fick jag abonnemangsavtalet, i det näms såklart INGENTING om fria månadavgifter (enbart fritt inträde), jag ringde till kundservice och påtalade detta och då sa tjejen på kundservice att hon var osäker på om kampanjen verkligen gällde i 3-butikerna och hon kunde heller inte lägga in de fria månaderna på mitt abonnemang för att hon menade att den kampanjen inte ens gällde HTC Magic.. WTF? (isåfall borde den väl för tusan inte ha varit valbar på hemsidan under kampanjen?)
Hon tyckte iaf jag skulle vända mig till 3-butiken och kolla med dem, vilket jag ju gärna hade gjort om nu de hade haft öppet idag.. så jag får väl ta och bege mig dit imorgon och gnälla. Men jag har ju ingen större förhoppning om att de ska ge mig vad de lovat, antar att jag är blåst på 1500 spänn... Jag hade ju knappast köpt telefonen i en 3-butik om jag INTE hade fått samma deal som man skulle få via nätet enligt sidan.. Och om det nu är som tjejen sa att den dealen inte ens gällde HTC Magic, varför stod det inte ett ord om det på sidan? Är snarare rätt säker på att det stod med stora bokstäver att det gällde ALLA 3mobiler (synd att jag inte tog en screenshot på det)..
Finns det någon som beställde sin Magic just fredagen den 29:e och HAR fått denna deal med tre månader fritt?
Click to expand...