telefon hos tre.

Diskussion i 'Magic' startad av Magsta, 27 maj 2009.

  1. Smergo

    Smergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då förstår man varför de drog tillbaks att man kunde köpa dem med kontantkort då :(
     
  2. martinh

    martinh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hämtade min telefon och är änsålänge väldigt nöjd!

    Olåst: Ja.

    Rootbar: Nej, saknas kompatibel recovery.img

    Brandad: Nej, inga loggor på telefonen någonstans.

    Språk: OS på engelska, svensk ordlista/T9

    Mjukvara: Android 1.5 utan någon mjukvara eller teman från operatören eller genvägar till portaler och annat.

    Stöd för ActiveSync: Ja

    Firmware 1,5
    Baseband 62.52s.20.18u_3.22.20.17 ,
    Kernel 2.6.27-dd63d1eb u70000@Android-x01
    Build 2.16.401.5 146733 CL#33743
     
  3. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Kom hem idag, lyckades till slut få ett kollinr av 3 och stack direkt iväg för att hämta ut min Magic.. och nu är jag minsann kär..

    Är dock inte lika glad på 3 just nu.. Även om det rent tekniskt fungerar grymt bra, 3 ger sjukt mycket bättre prestanda än vad Tele2 kunde ge enligt mina inledande tester iaf. Men jag är lite irriterad på att de inte håller vad de lovar eller lovar saker de inte kan hålla.

    Förra fredagen så körde ju 3 fredagskampanj, "fräcka fredag" eller vad de nu kallade det. Man fick fri inträdesavgift och första tre månaderna fritt på abonnemanget. Detta presenterades stort på tre.se när man gick in där och klickade man in sig på kampanjen så kunde man välja mobil och ab och naturligtvis var HTC Magic med där. Jag var ju då in i 3butiken i Örebro och frågade om samma kampanj med fritt inträde och fria månadsavgifter gällde i butiken. "Ja, självklart" blev svaret. Även när tjejen började knappa in mina uppgifter på datorn frågade jag en extra gång om jag skulle få de första tre månaderna gratis, "Jadå!" sa hon.

    Nu fick jag abonnemangsavtalet, i det näms såklart INGENTING om fria månadavgifter (enbart fritt inträde), jag ringde till kundservice och påtalade detta och då sa tjejen på kundservice att hon var osäker på om kampanjen verkligen gällde i 3-butikerna och hon kunde heller inte lägga in de fria månaderna på mitt abonnemang för att hon menade att den kampanjen inte ens gällde HTC Magic.. WTF? (isåfall borde den väl för tusan inte ha varit valbar på hemsidan under kampanjen?)

    Hon tyckte iaf jag skulle vända mig till 3-butiken och kolla med dem, vilket jag ju gärna hade gjort om nu de hade haft öppet idag.. så jag får väl ta och bege mig dit imorgon och gnälla. Men jag har ju ingen större förhoppning om att de ska ge mig vad de lovat, antar att jag är blåst på 1500 spänn... Jag hade ju knappast köpt telefonen i en 3-butik om jag INTE hade fått samma deal som man skulle få via nätet enligt sidan.. Och om det nu är som tjejen sa att den dealen inte ens gällde HTC Magic, varför stod det inte ett ord om det på sidan? Är snarare rätt säker på att det stod med stora bokstäver att det gällde ALLA 3mobiler (synd att jag inte tog en screenshot på det)..

    Finns det någon som beställde sin Magic just fredagen den 29:e och HAR fått denna deal med tre månader fritt?
     
  4. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Bör inte vara omöjligt, jag förhandlade till mig två fria månader på mitt ab till en Magic som jag beställde i tordags. Dock kunde de inte göra det i butiken så jag köpte via telefon istället.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 696
    Mottagna gillanden:
    44 677
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Rent juridiskt har säljaren slutit ett avtal med dig, förvisso ett muntligt sådant men likväl bindande, om att ge dig tre gratis månader, du har alltså köpt produkten _under denna premiss_. Kan du nu inte få dina tre månader gratis skulle jag häva abonnemanget och meddela dem att jag hellre väntar in en aktör som håller vad de lovar.

    Det verkar som om Magic väldigt snart finns ute under bland andra Telenor och kommer att sälja av The Phone House samt Expert.

    Om de skulle hävda att du inte har rätt att returnera en produkt i bruten förpackning så kan du informera dem om att en vara anses felaktig om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren själv eller någon annan i tidigare led eller för säljarens räkning (till exempel leverantör, grossist, reklambyrå eller branschorganisation) har lämnat vid marknadsföringen av varan eller på annat sätt före köpet.

    Allt i enlighet med konsumentköplagen.
     
  6. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Usch. Det där är inte snyggt gjort av Tre. Svårt att bevisa något också eftersom det bara är ett muntligt avtal, men jag skulle nog försöka göra som Bernard föreslår, antingen skall de ge dig x mpnader gratis eller så försöker du häva köpet.
     
  7. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lite underligt det här, nu när jag läste att telefonen inte är brandad så blev jag mäkta intresserad av att köpa en så jag skyndade till tre.se och det verkar som att dom har tagit bort möjligheten att beställa en med deras surfpaket ? verkar rent av idiotiskt att göra en sådan sak för en telefon som bygger på användandet av googles tjänster...

    någon som hört något ifrån tre ang detta ?
     
  8. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    jag tittar där nu och där står att när man valt 499kr i månaden i 24 månader så står där att surf ingår.

    Men på dem andra så finns inte det tillvalet...
     
  9. stab

    stab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Den säljaren jag pratade med när jag hämtade min i butik sa att dom inte släpper iväg telefonen utan minst det billigaste surfpaketet just för att gardera sej mot ilskna kunder som hävdar att dom inte alls har surfat något när räkningen kommer. :)
     
  10. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mm, den går ju ut och syncar osv mycket. Det var ett ganska stort problem i början. Finns också en app som heter APNdroid tror jag, som man kan aktivera när man inte vill att den ska gå ut på internet automatiskt.
     
  11. martinh

    martinh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det står ingenstans på mitt avtal heller om 3frra månader. Men som tur är så mailade jag säljaren och konfirmerade avtalet några minuter efter jag lagt min beställning. Jag har tagit som vana att inte lita på muntliga avtal.

    Jag har också märkt att 3 tagit bort tillvalet med 3surfturbo 0kr på sin sida. Det hade de gjort när jag skulle beställa min Magic också, det var därför jag gick ner i butiken.
    När jag var nere i butiken så påpekade jag det jag sett på hemsidan och några timmar senare gick det att lägga till 3surf turbo 0kr igen.

    Skummt!

    Jag antar att det är ett sätt för 3 att blåsa kunder!
     
  12. wetwilly

    wetwilly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    martinh tror knappast de gör det för att blåsa kunder, snarare utvecklarproblem när de kodar hemsidan.

    hämtade ut mitt paket från Tre på posten idag. trodde telefonen skulle vara tre brandad men får istället en olåst och obrandad telefon. niice.

    nu är det bara rootåtkomst som saknas :>
     
  13. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Var inne i 3-butiken idag och påpekade att jag inte fått tre månader fritt som utlovats. Killen jag pratade med menade att de mailat om att detta erbjudande ska läggas på telefoner som såldes den dagen och han "förutsatte" att mina uppgifter stod med i det mailet då, men han kunde inte säga säkert. Han sa iaf att det lades in på abonnemanget lite i efterhand och att jag skulle få ett sms när det var gjort.. Jag får väl avvakta lite till och se om jag får något annars får jag väl bege mig dit och snacka med dem igen. Får hoppas jag inte behöver det iaf.
     
  14. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hej! Sorry att jag inte svarade, hade pissigt internet där jag var. Det var inte riktigt den typen av spel som jag brukar spela tyvärr, men det var bra att du hittade någon annan som var intresserad.
     
  15. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Bump på 4 år :D !
     
  16. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Haha, tapatalk-betan som spökar. Svarade på ett svar i en av mina trådar i köp och sälj, men den tyckte tydligen att det var mer lämpligt att lägga det här :)
     
    Sweden2 gillar detta.
  17. Dragon

    Dragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Haha nostalgi :)