Problem: Telefonen dödar batteri

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av brchris, 22 okt 2015.

  1. brchris

    brchris Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Min Z1 har förstört 3 batterier nu på 2 veckor. Mitt orginalbatteri la av men tänkte att telefonen är ändå 1,5 år gammal. Skaffade nytt batteri men det fungerade underligt, laddade fullt men när jag drog ur laddaren sjönk batteriet till 50%, kunde sen hoppa ner till 4% snabbt för att sen åter vara på 50%. Menyn för strömhantering försvann m.m. Därför tänkte jag att det var ett dåligt batteri jag fick, åkte därför tillbaka till reparatören som var snäll nog att installera ett nytt batteri.
    Det batteriet fungerade tillfredsställande fram tills dess att jag startade om telefonen. Då försvann åter menyn för strömhantering och batteriet visade länge 50% och dog plötsligt under användning utan varning om låg batteristyrka.

    Det jag gjort med telefonen tidigare är bytt skärm då originalet sprack pga oaktsamhet. Har dock använd telefonen några månader efter skärmbytet innan problemet med batteriet uppstod.

    Bakstycket har 2 gånger delvis lossnat upptill på telefonen.

    När telefonen ligger på "laddning" ger indikatorn ett blinkande rött ljus istället för det vanliga röda ihållande. Telefonen går inte att starta.

    Någon som känner igen detta eller har tips på lösning? Har lite bilder i telefonen som jag gärna skulle vilja rädda, men känns segt att köpa nytt batteri igen för 5-600 som troligtvis ändå kommer lägga av inom kort

    *Uppdatering*

    Satte telefonen på laddning och la tyngd på telefonen och plötsligt fick den ström. Verkar alltså vara någon form av glapp. Konstigt att det inte var något reparatören upptäckte. Eller uppstår glappet i efterhand/sväller? I så fall varför?
     
    Last edited: 22 okt 2015