Problem: Telefonen dör ibland

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Joakim_Lind, 19 apr 2014.

  1. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min telefon börjar dö ibland och det tar en stund innan man kan starta den igen. Ser ut som att den tappar kontakt med batteriet om man kollar loggen. Någon som har en lösning på detta?[​IMG]

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Glappet består av att den inte uppdaterar batteri-infon för en viss tid (pga den är avstängd). Men att den stängs av behöver inte vara mer än att den hänger sig pga nått buggigt. Hoppet i batterimängd beror på att %-talet den läser beror på lite flyktiga värden som volt och ampere och kan variera en hel del bara pga en omstart - den tappar kalibreringen.

    Ett första steg borde vara att göra en factory reset. Om den fortsätter hänga sig så beror det nog på ett hårdvarufel, men jag lutar mest åt mjukvarubuggar av nått slag.
     
  3. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Svarade precis i en annan tråd om nexus 4 som dör/spontanomstartar:

    "Hej. Både jag och frugan har varsin nexus 4. Hennes har strulat under våren med spontana omstarter. Jag har provat blåsa om den, men det har inte hjälpt. Sen, vid efter ett tillfälle då den spontanomstartade säger frugan "- Varje gång det startar om så får jag en notifikation om att den ladda hem någon app eller liknande". Det får mig att gå in i google play-inställningarna där jag upptäcker att den står på att automatiskt ladda hem uppdateringar till appar hon har installerade. Jag stängde av denna auto-uppdatering, och sedan dess (över 1 månad tillbaka) så har hon inte haft en enda spontanomstart."