Övrigt: Telefonen drar till sig ofantliga mängder damm..

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av apple95, 3 apr 2023.

1. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Det beror helt på kvaliteten på sömmar och tyg. Jag som gillar skjortor (särskilt blommiga :D) så är det väldigt stor skillnad mellan kvalitetsmärken eller skjortor för några hundralappar, både gällande slitage, färgförändringar och form. Har man begränsad budget är det smartaste att köpa kvalitetsmärken second hand (i mitt fall t ex Eton). De kan vara tvättade 20+ gånger och ändå se nära nya ut, med långt liv kvar. Köpt ett antal för runt hundralappen som annars kostar 10-15 gånger mer.

Tyvärr finns det en hel del populära märken som är dyra men ändå inte av särskilt bra kvalitet, så det är inte helt enkelt att köpa rätt.

Annars är ett generellt råd att aldrig tvätta av slentrian utan titta och lukta på plagget om det verkligen behövs. Sköter man hygienen kan man ha även kroppsnära plagg som tidigare nämnda skjortor i flera dagar utan problem, så länge man inte använder plagget som matunderlägg.

Jeans är det jag tvättar minst eftersom indiogofärgen inte gillar vatten, så där försöker jag dra ut intervallerna så långt det går. Gillar man slitet utseende är det bästa att köpa second hand även här. Fyndat t ex japanska designerjeans för någon hundralapp som varit perfekt inslitna. Mina absoluta favoritbyxor köpte jag på Tradera när en dotter sålde ut efter hennes pappa tråkigt nog kastat in handduken.

Haha, långt inlägg angående dammiga telefoner! :o

Kristy, galaxy81 och Heleg gillar detta.
  2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 175
    Mina nuvarande jeans köpte jag på second hand för att klippa sönder för att laga andra jeans så jag tog första bästa par och betalade en femtiolapp.

När jag kom hem upptäckte jag att storleken var perfekt vilket aldrig annars händer på second hand eftersom jag har långa ben så, det blev inget klipp i dem inte... Har bara tvättat dom en gång (sätter inte på mig begagnade kläder utan att tvätta först) och när det är fläckar på dem så borstar jag av med en nagelborste som jag blöter under kranen, mer behövs inte.

Tycker inte att mobilen blir så värst dammig när jag har den i byxfickan, däremot blir det dammigt under skalet (har en Spigen med plats för kreditkort) men det spelar ingen större roll, skalet sitter oftast på flera månader i sträck.

3. apple95

apple95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus Nord CE3 Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus Nord CE3 Lite 5G
    Använder rätt ofta men när ja kommer hem brukar jag lufta dem å ta på mig andra byxor. Tvättar när det luktar illa eller om det är fläckar eller dyligt försöker inte tvätta dem mer än nödvändigt.

4. Rosén78

Rosén78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    415
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Övrigt:
    Airpods gen3

Apple Watch 8 45mm
    Jag kör min P7P i arbetskläderna och det är då inget som samlar damm.
    Torkar dock av mobilen 1 gång om dagen efter ett arbetspass.

5. apple95

apple95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus Nord CE3 Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus Nord CE3 Lite 5G
    Jag putsar telefonen på kvällen med en mikrofiberduk, men kan vara som någon svarade innan att billiga jeans har en sämre kvalitet av bomull så lossnar fibrerna lättare och det blir dammigt i fickan av det. Ska köra byxorna i torktumlaren en stund så det mesta försvinner åtminstone.

Rosén78 gillar detta.
  6. Rosén78

Rosén78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    415
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Övrigt:
    Airpods gen3

Apple Watch 8 45mm
    Ja testa får du se. Jag har dock inte jeans på jobbet utan vanliga jobb byxor vad nu det materialet är. Bomull eller något :-)
    Jag torkar alltid av mobilen efter min dusch ihop med att skalet torkas av. Jag är pedant på en typ sjuklig nivå :-P

Har alltid en fuktig trasa som jag torkar av allt med och det har funkat bra för min del,men alla är olika och så är även dammet skulle jag tro