Telefonen helt stuck på "Samsing galaxy S7" loggan...

Diskussion i 'Galaxy S7 - ROM-filer och utveckling' startad av Lehto, 31 okt 2017.

  1. Lehto

    Lehto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Jag har ett rejält problem här nu. Har tidigare kört en customROM på min Galaxy S7, men den slutade uppdateras för en tid sedan och jag bestämde mig idag för att installera en ny customROM.
    Följde instruktionerna på sidan för ROMen som sa att jag behövde senaste bootloader och modem, laddade ner dessa samt senaste Odin (3.12.3) precis som jag gjort när jag installerade customROM förra gången.
    Startade upp telefonen i download mode och flashade bootloader och modem, när detta var klart startades telefonen om.
    Men de är helt stuck på första skärmen. Alltså direkt när telefonen går igång kommer ju loggan "Samsung Galaxy S7" och lite längre ned står det "powered by android". Men här är det tvärstopp... Den går ej förbi denna logga och kommer inte åt någonting kan inte gå in i download mode igen och kan inte heller komma in i recovery...

    Någon som vet om det går att rädda telefonen? Eller vad kan ha gått fel?? Snälla hjälp.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 741
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa bara att flasha om stock ROM med Odin, bör lösa dina problem. Dvs om du kan komma in i "Download Mode" (Volym ned + Hem + ON-knappen.).

    Du hittar stock ROM på sammobile: https://www.sammobile.com/firmwares/
     
    Albin N7 gillar detta.
  3. Lehto

    Lehto Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lyckades till slut ta mig in i Download mode igen efter att ha låtit telefonen "vila" ett dygn.
    Efter detta så lyckades jag flasha om recoveryn och sen fungerade allt igen!
     
    Dashio gillar detta.