Fråga: Telefonen rootad, hur gör jag nu?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Dellblod, 31 december 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Berätta var i hela processen du är så kan jag hjälpa dig. Jag gjorde så att jag skapade ett konto på XDA, och läste en massa där, nu kan jag allt som det behövs att veta för att undkomma problem.

2. andreasss3

andreasss3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag skall göra en backup kommer den blåa listan upp..

3. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

4. andreasss3

andreasss3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen! :) du får gärna ge ROM's tips och kernals som du rekomenderar. Får man tangentborden med ÅÄÖ på något sätt?

Tackar! :)

5. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo så länge den ROM du installerar har stöd för Svenskt språk, så är det inga problem. De flesta har detta.

Ta en titt på denna Rom:
    GingerMOD
    [ROM][23-12-2011] The-GingerMOD v0.8--95% Pure GoogleExperience!- MERRY XMAS!! - Page 220 - xda-developers

Mycket ren och bra och det är så nära Nexus serien du kan komma.

Om du vill hålla dig kvar till Samsung's utseende, då kan du ladda ner denna:
    CheckROM RevoHD™ V4
    [ROM][XWKK5][2.3.6] CheckROM RevoHD™ V4 | DarkKnight™ V2.5.2 it's live!! - xda-developers

Varje ROM som du laddar ner och installerar har redan en inbyggd Kernal som just är anpassad för ROM:en, men jag använder Siyah (2.6.4) till alla mina ROM's eftersom den är väldigt bra, och när du använder den så får du även en App CWM där du kan göra backup osv.

6. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

KernEl

svettipung gillar detta.
  7. Linniz

Linniz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har en fråga:
    när jag ska ladda upp bilder från min samsung galaxy ace till facebook, (via facebook appen) då går det till 100% och sen så står det att det inte gick.
    jag har uppkoppling...
    vad är felet??

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Först och främst så behöver du söka först. Alla dina frågor inklusive OP finns besvarade om du bara lägger ner lite energi.

Som någon annan gjort enligt egen utsaga så regga dig på XDA och läs igenom lite trådar och då framför allt tråden om romen du är sugen på att flasha.

Tillsvidare så låser jag tråden. När du känner att du läst lite på xda samt även här och har lite mer kött på benen kan jag öppna tråden igen.

9. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Först och främst så behöver du söka först. Alla dina frågor inklusive OP finns besvarade om du bara lägger ner lite energi.

Som någon annan gjort enligt egen utsaga så regga dig på XDA och läs igenom lite trådar och då framför allt tråden om romen du är sugen på att flasha.

Tillsvidare så låser jag tråden. När du känner att du läst lite på xda samt även här och har lite mer kött på benen kan jag öppna tråden igen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.