Telefonen segar ner sig trots voodoo och autokiller..

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Galaxy S, 13 dec 2010.

1. inochi

inochi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Darky's v5.5 XXJPU är skitfresh. jag kör med SpeedMod K10K @ 256hz, istället för Voodoo. inget lagfix, och bara rekommenderade tweaks på. telefonen flyyyyyyyyyyter.

och quadrant säger som sagt ingenting. jag får 1050~, och den laggar inte i vilket fall. funderar ändå på att flasha K10K @ 500hz, för att se hur den är. :)

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Som jag nästan antog så vart det ingen skillnad efter curios rfs fix,luren är seg för att ha voodoo men snabbare än utan och det beror säkert på för att voodoo ska vara så säkert som möjligt så har snabbheten fått kliva åt sidan.

Hade speedmod kernel förut men den tog för mycke batteri men jag tyckte nog den va snabbare än voodoo

Hoppas det kommer en ny officiell snart med mindre buggar än inofficiella JPU

Galaxy S gillar detta.
  3. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Suck.. vet inte vad jag ska göra. La in senaste voodoo för några dagar sen och telefonen har redan segat ner sig igen. Varken omstart eller rensning av minnet hjälper. Frågan är om det inte skulle flytta på snabbare Utan voodoo??! Så ska väl inte vara.. frågan är nu, vad gör jag för att få bukt med detta? Förstår ingenting av alla lösningar, speedmod, docs, darkys osv. För mycket att välja på! :O

Kan någon föreslå vad jag ska välja och motivera varför?

4. S-Droid

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Jag kör på darkys utan lagfix och den flyter bättre än vad den gjorde med jpa och lagfix

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Finns det någon mer anledning att köra den, utöver bättre flyt alltså? Finns det extra finesser eller dylikt?

6. S-Droid

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

cleanare, annat utseende men det kan du fixä ändå, grejen är att du får detta i ett paket.

Kändes som jag hade inget att förlora när jag la in 5.6 i lördags för min förra setup med JPA och voodoo kärnan va helt enkelt för seg, så bra som luren är nu har den aldrig varit,inte ens men nyinstallerad JPA utan appar

7. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den är inte strippad på funktioner eller har fel språk då? Måste man ladda ner grejer för att få svenska tangentbord och diverse? Kvittar kanske eftersom jag kör SwiftKey, men man kan ju undra for det.

8. S-Droid

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Den är strippad på samsung appar och vissa är utbytt mot androids.

Gingerbread tangentbord med bla svenska finns, för svenskt swype så får man lägga in swype från jpa via cwm.
    Läs i hans tråd för mer info

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Instämmer.

Kör också utan lagfix,(doc's XXJPX med senaste voodoo kerneln) och det är snabbare än någon annan variant jag har provat. Har testat lagfix och även överklock på JPX men det enda som blir snabbare är i princip quadrant och andra benchmark program. Med lagfix osv. så är det inte lika stabilt flyt, det kanske går snabbare ibland men ibland kan det gå lite segare(dock aldrig ngn form av lagg).

Upplever att det är exakt lika smooth hela tiden utan lagfix, vilket är väldigt trevligt.

Har testat flera olika kernels, speedmod 256-500hz, oc osv, men senaste voodoo är klart snabbast och på doc JPX iaf.

Galaxy S: Få inte en chock när du kör quadrant bara, får ca 1000p men som sagt det säger absolut inget om något öht.

10. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad är Cwm och hur fixar man det? :S

11. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Gör en helt clean install. Dra in 2.1 med romversion JM9. Har visat sig väldigt effektivt.

Bara att dra in via odin (finns hur mycket guider som helst om just detta).
    Och eftersom denna rom har 2e recovery behöver du inte köra in någon update.zip för att kunna flasha Costum roms. Bara att flasha direkt från rootmappen.

Jag rekommenderar Darkys eller Docs.
    Darkys är en aning mer visuell med andra animeringar och mer inriktad på utseende.
    Doc lägger inte ned så mycket tid på det visuella (andra göra teman, så det är lugnt) men på det nyaste firmwareunderlaget och på snabbheten.

Testa !

12. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Folk slänger med en massa begrepp som jag inte är van med. 2e, 3e osv. Varför duger inte 3e? Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken. Varje gång jag loggar in här finns det en ny version av darkys. Wtf? Är det fel på alla eller är han besatt av uppdateringar?

13. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

hehe, den sista var bra :). Tror dock att Doc är snabbare vad gäller uppdateringar. Som jag berättade, det gäller att ligga i framkant vad gäller romar. Annars väljer användarna någon annan istället. Sen att utvecklarna släpper nya väldigt ofta är ju bara positivt för oss.

Skillnaden på 2e och 3e är att du kan köra osignerade romar med 2e. Detta ville samsung sätta p för. och när 2.2 kom fick vi alla 3e. (grundligt, överskådligt förklarat).

Galaxy S gillar detta.
  14. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Då är jag med! :)