Telefonen startar inte längre!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Klonka, 28 december 2010.

1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick det att fungera igen genom följande...

Jag gjorde en backup i cwm. Sedan körde jag in darkys 7.0 rom igen som jag hade liggande på internal sd. Då fungerade telefonen igen. Sedan gick jag tillbaka till cwm och körde restore på den backupen jag hade gjort. Detta gjorde så att jag fick tillbaka alla mina appar, instälningar osv. Så nu verkar det fungera fint igen :)).

2. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Orka!!! Varför skulle jag fortsätta pilla :(.

Tänkte att när jag ändå var igång så kunde jag lägga in senaste versionen av Darky. Så jag laddade ner och la in Darkys_v8.0_Gingerbread_Edition_no_Wipe_Slim. Sedan gick jag till cwm och så körde jag in rommen. Det såg ut att fungera fint. Men när telefonen startade om så stannade den på första bilden (Galaxy S). Jag kommer bara hit oavsett vad jag gör. Nu fungerar det inte att komma in i cwm heller. Det enda som verkar fungera är att komma in i "downloading".
    Nu är det väll verkligen kört med alla mina appar och grejer. Nu är det väll bara till att installera en originalrom via Odin igen och börja om helt från början antar jag, eller?

3. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och nu hadde jag löst det igen. Den här gången rensade jag allting. La in Darkys 8.0, och då fungerade det. Men så ville jag ha in 8.0 slim istället. Jag la in den på interna sd:et och gick in i cwm och körde in den. Nu är jag fast på första uppstartningsbilden igen. Ska det inte bara gå att lägga in den rom:en över den tidigare?!

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Om du absolut ska ha slim så gör en factory reset i cmw och dra in slim igen, nånting från det gamla strular som det verkar