Telenor change

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av mgman, 16 jun 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Hej, fick reklam idag från Telenor kring ny tjänst (eller vad man säger), Telenor change, där man en gång per år kan byta till ny telefon utan förändringar på sitt abonnemang. Skall börja gälla från och med imorgon.

Någon som redan nu har mer info om detta?
    Själv har jag Telenor surfa (som inte finns för nyteckning längre) , min bindningstid gick ut för flera år sedan.

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Betvivlar att du får en ny lur gratis, det är förmodligen samma sak dom faktiskt haft ett par år nu med skillnaden att man från början fick lägga till en ny lur i månaden mot en extra förhöjd avgift, nu är det 1 per år.

3. rigm0r

rigm0r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du får en helt ny mobil förutsatt att de behåller din gamla (som måste vara fungerande och i bra skick).

Som de förklarar det stryker de resterande 12 månader på abonnemanget och du får 24 nya månader + en ny mobil. Du ska även kunna byta till en annan prisklass när du byter och då få det nya priset.

För att försöka förklara hur det går ihop ekonomiskt handlar det troligtvis om att många av telefonerna som blir över hamnar hos serviceverkstaden. De får nytt skal och nytt batteri. Därefter skickar de sådana mobiler till kunder som skickat in sina mobiler på reparation. Verkstaden slipper känna tidspress och kunden blir nöjd och slipper vänta. Win-win.

EDIT: Rättelse: Efter att de bytta telefonerna rustats upp säljs de vidare till ett företag som säljer vidare dem som refurbished-telefoner.

Last edited: 17 jun 2014
  4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 350
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor