Telenor eller Tre

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av hallonsoda, 10 mar 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jaha då har jag fel... jag trodde att när telefonen längre inte kan köra via 3G så lånar den ett 2G nät av någon som tre har avtal med men fel av mig då...

Hur som helst har jag inte ens det påslaget så det behövs ändå inte än så länge enligt mig men kanske om man bor ute i skogen... men då kanske telia eller tele2 är det bästa alternativet...

2. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hade Tre i 2 år och det va de sämsta skiten jag haft. När du inte har 3gnät kan du endast använda telefonen till nödsamtal. Blev också pålurad en försäkring jag inte ville ha.

Nu har jag telenor medans jag väntar på att min Iphone med tele2 anländer. Telenors GSM nät är väl okej men Tele2s är betydligt bättre. Deras respektive 3G nät kan jag inte säga någonting om eftersom detta kommer bli min första 3g telefon med Tele2.

Dock ska jag säga att närt du väl hade 3g täckning med Tre var den bra.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Dem hade avtal med telenor förut på 2G men det kvittade om man hade roaming igång eller inte. roaming är bara när man är utomlands.

Precis man skaffa ju sig en operatör som funkar där man är oftast.

4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag vet inte när du hade tre senast men jag har aldrig varit utan 3G en enda gång under alla år. Sen angående försäkringen så har du väl mål i mun, säg nej om du inte vill ha, enkelt.

5. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har fortfarande 3 väntar på att uppsägningstiden ska ta slut.

Sen kan jag tala om för dig att jag sa att jag INTE ville ha en försäkring, vilket man kan utläsa i mitt förra inlägg om man läser det ordentligt.

Summa summarum var/är jag väldigt missnöjd med Tre på egentligen alla områden, de bra jag har att säga om dem va att när jag väl hade 3G täckning va den bra men vistas du på samma ställen jämt med bra täckning kan det passa dig. För mig är de antingen Tele2 eller Halebop som gäller.

6. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej
    Jag har haft alla opertörerna och alla är bra på sitt sätt, men jag har telenor idag och även min övriga i min familj, och jag har Telenor Sverige abb och det fungerar bra, vi hade tele2 innan och det fungerade bra, men jag tröttande när vi fick räkningar som gick över långt vad som ingick i abb, pga av av att barnen förbrukade mer en vad som ingick, så därför byte vi till Telenor och har fria sms och mms och fria samtal och fri surf i abb och jag använder 1mb och inga problem med det, och fördelen man slipper obehagliga överaskningar på räkningarna när dom kommer