Telenor och skeppning av Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hnhl, 14 apr 2010.

1. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Beställde via kundtjänst i tisdags förra veckan.
    Ringde på vanliga numret, 222.

Det där Telenorprogrammet det pratades om har förresten inget med branding att göra utan är ett vanligt SIM-toolkit som ligger på sim kortet och som installera automatiskt när APN-inställningarna aktiveras.

2. Superchrist

Superchrist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan de inte ha något kollinr om den är utskickad från dem?

3. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket möjligt, jag har ingen brådis direkt, informerade bara om vad han sa :)

4. Beefeater

Beefeater Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att Schenker sätter kolli-nr. Sedan kan man tycka att Telenor skulle kunna lämna ut numren efter att ha fått dem från Schenker, ingen aning om de gör det.

Positiva är att man inte behöver kolli-nr för att hämta ut paketet. Negativa är att man måste gå till sitt ombud varje dag resten av veckan för att se om paketet har kommit. :ehm:

5. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mmja, som han förklarade det var den "överlämnad" från lagret till Schenker. Han tyckte jag skulle höra av mig imorgon eller på onsdag för att få kollinr.
    Schenker är ju dessvärre olidligt såsiga ibland, det är min erfarenhet iaf, så jag är nöjd om det kommer hit till på fredag.

6. Beefeater

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har jag redan lämnat Svea igen .. därav mitt intresse av att få telefonen nu.

Men det löser sig alltid.

7. Superchrist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är bara att hoppas på det bästa.

8. gustaf

gustaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar hur vi som beställt via deras olidligt otrevliga och sega "internetbutik" ska få reda på kollinummer. Jag skickade ett mail i torsdags och ett i fredags och har än inte fått något svar.

Jag skulle uppskatta om folk här kunde hjälpa till att själva testa om transporterna kommit fram (då Telenor är så oerhört kundovänliga). Kan vi inte tillsammans kolla med utlämningsstället dagligen och rapportera när paketen kommit fram med tidpunkt + stad + när vi lade vår order + om ordern las på internetbutiken eller per telefon?
    Vi får väl helt enkelt göra det man kan förvänta sig att Telenor hade gjort...

9. Superchrist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upptäckte nu att det finns tre stycken schenker ombud i lilla mjölby. Kommer den till det närmsta eller måste jag kolla på alla tre ställen? Aldrig fått något av schenker förut.

10. Beefeater

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kollar Stockholm. Som tur är har jag fått levererat av Schenker flera gånger förut så har koll på mitt ombud. För er som inte vet är det kanske möjligt att ringa Schenker och fråga?

11. Superchrist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag slängde iväg ett mail till schenker nu i hopp om att de har information om våra lurar. Är väl inte så troligt, men hoppet lever.

12. gustaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror policyn är densamma som för posten, dvs att det ska vara den närmaste som är "din", så ta upp kartor.eniro.se eller maps.google.com och mät vilken som är närmast.

Vi borde skriva en liten bok om detta detektivarbete och skicka till de giriga norrbaggarna som vägrar ge sin dumma kunder lite service, för att visa att vi gör deras jobb.

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen, vi måste ha överseende med att ett telekombolag inte kan sms:a kollinummer. Alla andra svenska företag fixar ju det dock. Samt möjlighet för kundtjänst per telefon. Samt någorlunda mänskligt bemötande.

13. Farfar

Farfar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var nere till den lokala Telenor butiken och kollade lite med vad dom hade för information att ge och dom berättade att telefonerna fans i huvudlagret men inte var utskickade än. Han trodde att jag skulle ha den innan fredag i alla fall. Men han lovade inget.

Bara att hoppas!

14. Superchrist

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är bara att ligga i så luskar vi säkert ut minst ett kollinummer någon gång iallafall.

15. Daanjeel

Daanjeel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon som fått ett kolli ännu? :)

16. Layne

Layne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej,

Tack för ditt mail. Vi vill börja med att beklaga att leveransdatumet flyttades fram. Detta var på grund av att vår leverans från HTC blev försenad. Vi har även haft problem med vår mail [email protected] och har inte kunnat ge snabb respons på frågor angående HTC Desire och vi beklagar även detta.

Vi har fått in HTC Desire i lager och började skicka ut beställningar igår eftermiddag. Långt ifrån alla beställningar hann dock komma ut igår. När paketet registrerats hos Schenker kommer ni få en mailavisering till den adressen ni uppgav då ni gjorde beställningen. Vi kan inte få fram löpnummer och pinkod härifrån utan den kommer ni alltså få från Schenker via mail såfort det är tillgängligt.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning

Xxxxxx
    Internetbutiken Privat
    Telenor
    http://butik.telenor.se

17. Daanjeel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har fått precis samma mail :P haha

18. hnhl

hnhl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Samma mejl här med så nu kanske man får telefonen innan helgen i bästa fall.

19. gustaf

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick just svar från "internetbutiken" där de bekräftar att de började skicka ut igår, men "långt ifrån alla". Det kan ju lika gärna betyda att inga har skickats, men nu finns det hopp för att det kan vara några av oss som kan hämta ut paketet idag. Jag fick dessutom just sms om att mitt nummer byts om en vecka, och att jag kan använda det tillfälliga nummer "som står i startpaketet du fått". Jag har inte fått något, men gissar att det därför ligger och väntar hos mitt utlämningsställe i eftermiddag.

20. Daanjeel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

frågan är ju om man är tidig eller sen i beställningen, jag beställde 28/3 vad tror ni? :)