Telenor och skeppning av Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hnhl, 14 apr 2010.

1. ickedesire

ickedesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telenoll Desire

Finns det någon som köpt i en Telenorbutik och fått sin HTC Desire levererad?
    Finns det någon ansvarig från Telenor på det här forumet?
    Dumt fråga, på Telenor finns ingen som tar ansvar, efter vad jag förstått.
    I så fall kanske denne någon kan förklara alla de märkliga svar och leveranstider jag fått, kört 6 mil 4 ggr för att hämta en mobil som "garanterat" ska finnas i butiken där jag beställde den.
    Var i butiken den 2 April, tecknade surfabonnemang 9 April för att de då lovade leveransen under veckan efter., ringt butiksservice/kundtjänst otaliga ggr. sedan och fått helt olika svar.
    Kundtjänstens info är ett hån mot allt vad support heter, och det säkert beroende på den undermåliga info/dåliga ursäkter de får av de som ansvarar för infon till dem, så jag ger inte stackarna som svarar skulden.
    Ena dagen ska den komma efter ett par dagar, sen nästa säger det tar 2 v. nästa dag finns den absolut i butiken så jag kan köra och hämta den, tredje dagen har leveransen försenats för att den fastnat i tullen, fjärde dagen har de inte kunnat få fram den för att askmolnet har hindrat flyget trots att alla andra flyg går nu, femte dagen har de ingen aning om när eller om den kommer, o.s.v.
    199:- vill de ha för abonnemanget, men har inte kunnat leverera mobilen ännu, och kan inte ge ett enda besked om eller när den kommer, bara att abonnemanget gäller från den dag det tecknades, även om inte mobilen kommit!
    Tror nog att försäljaren kommer att lösa det, inte hans fel och han har försökt lösa det, men en uslare information än den från Telenors kundtjänst, butiksservice och butik kan man inte hitta.
    Tror de att jag ska betala 199:- för något jag inte har fått, inte får några besked om jag kommer att få eller ev. när, och sen köra 5 ggr, eftersom den enda som kan annullera abonnemanget är den säljare som skrev det, men inte jobbat 3 ggr som jag varit där, och sen inte en enda jäkel som tar ansvar varken för kunden, el. säljaren som också får problemen när det inte går att få besked från Telenor om något alls!
    Till saken hör att jag p.g.a. deras löften ringt min nuvarande operatör och avslutat mitt tidigare abonnemang tre ggr. varav Telenor flyttat numret 1 gång.
    Men eftersom deras "garanterade" leverans uteblev, har jag fått förlänga det tre ggr. igen när deras garantier/brist på riktig info visat sig vara Telenoll värd.
    Skärpning Telenoll, rätta nu till det här omg. och kompensera för kostnader och besvär, och skaka fram en Desire.
    Uppenbarligen har många som beställt långt efter fått sina.
    Just den suveräna underlåtenheten att inte ge besked eller besked som stämmer är det mest förödande för en kunds framtida förtroende, och inte något som man rekommenderar precis.
    Bättre då säga att den kommer inte, så kunden kan ta ställning till att säga upp abonnemanget, istället för att lova leveransdagar som inte finns mer än i fantasin.

2. carlg

carlg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde nytt företagsabonnemang tillsammans med ny Desire den 20/4.
    Efter lite mailväxling med påskrifter, inscanning och returnering av abonnemangsavtal så fick jag idag veta att den precis skickats mot postförskott. Inget kollinr meddelades dock, så jag har frågat efter det och väntar nu på svar.

Ser fram emot detta, särskilt med tanke på alla glada kommentarer från dem som fått hem sitt exemplar.

Mvh
    Carl

3. henrikg87

henrikg87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget nytt från den fysiska Telenorbutiken idag heller :(

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Tänkte det kunde vara skoj för de som följer denna tråden att veta att jag
    har fått ytterligare ett svar från Schenker gällande att de slarvade bort mitt
    paket samt var ytterst otrevliga i telefon när jag ringde och frågade vart
    mitt paket tagit vägen och om det kommit fram. Jag kommer bli kompenserad
    för deras dåliga bemötande (Se fd. inlägg om Bitterfittan) samt att mitt paket
    kom bort i 1 dag. Vad stod inte, men vi får väl se när det kommer. Om de inte
    slarvar bort det med :)

5. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dagens besked var att det är ca 2 veckors leveranstid på desire, men iom jag beställde i måndags, så bör jag ha den i nästa vecka..
    Tur man inte är otålig.. :D

6. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Fick min kreditkontroll från telenor idag.. LOL
    avbokade förra fredagen. Men men, talade med en därigår, fick precis allt som fanns på internetbutiken även i kundtjänst, se bara till att ni talar med dom på kampanj avdelningen. Markus hette han jag talade med.

500 fria sms, tilläggspaket att ringa gratis till andra inom telenor.
    Gratis frakt, anslutningsavgiften gratis med. Han sa leverans "INOM" 2 veckor.
    Samt Flatrate abonnemanget 199+100kr förhöjd avgift. Jag tycker det är riktigt billigt.
    Fick även ett sms från telia idag, att min lur fanns på hbg butiken i centrum brevid banken.
    Den är undanlagd till mig tills den 29/4. Ska såklart inte ha den. Så det går bra för någon att ta mitt exemplar då.

Last edited: 23 apr 2010
  7. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, jag förlängde även jag 199kr/mån (kostar 39öre/min o ringa) + 100kr/mån för desire á 24mån. Sedan fick jag 6mån fritt surfpaket (149kr/mån) samt ring fritt inom telenor. :money:

8. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Gött :) men då får vi hoppas att vi får på nästa lass då ju :)

9. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Desiren är så jävla grym. Beställde som sagt den i måndags och fick den på onsdagen. Ni vet inte vad ni missar... :) Nej nu ska jag inte vara sån... f'låt :)

10. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

haha... jag kommer nog njuta mkt jag också, men som sagt. Den kommer när den kommer.

11. ofriberg

ofriberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet ifall det finns några exemplar av Desiren i telenorbutiken i Malmö? Har gett upp hoppet om leveranserna till butiken i Kristianstad.

12. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Ingen aning, men prova att ringa till deras gemensama nummer till deras butiker och fråga.

13. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Själv lyckades jag krama ut dem 3 mån fria samtal till fasta nätet + alla telenor mobiler.

@SomeUser
    Men ingår inte surfa fritt i ditt abb för 199/mån? För mitt abb är surfa fritt (6mbit ner)
    och det kostar 199kr/mån. Sedan är det förhöjd avgift 100kr i 2 år för mobilen. Nåväl :)

Kan bara hålla ovan talare. Desire är en dröm. Jag rotade precis runt bland mina bilder
    i bildvisaren och får syn på en FB-ikon. Vad är det tro? Jo, du då får man upp alla vänner
    på FaceBook och kan kolla igenom deras bilder med. Hehe, vilken underbar produkt :)

14. carlg

carlg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjoho! Fick kollinr och enligt Schenkers web kommer den att levereras på måndag 26/4. I så fall blir det precis en vecka från beställningsdatum. Tycker jag är OK. :)

15. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Ja det kan jag hålla med om, är det då 1 vecka från när jag beställde i torsdags så jag hoppas väl att jag får min nästa torsdag. Om det nu är 1 vecka från beställningsdatumet som du fick. Fast jag tog min via kundtjänst. Inte via internetbutiken.

16. carlg

carlg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske är olika för företag/privatperson också? Sen får vi se om jag verkligen FÅR den på måndag. ;-)

17. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Hehe, japps det får vi ju verkligen se.. Men jag hoppas inte för mkt. Hoppas såklart att du får den i tid, men det lär inte jag få.. min otur.

18. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Chattade med kundtjänst på telenor, 28/4 blir nästa leverans av desire. Så jag har min den 30/4 eller 3/5.

19. athelogic

athelogic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Leta upp den i butik. Köp den.

Jag vaknade en morgon, insåg att det verkligen inte går att pruta ner telefonen hos Telenors savedesk efter flera veckors ihärdigt tjatande. 12 månaders förlängning på Fastpris Sverige och jag får luren för 1800 was the deal. Precis det som annonseras på hemsidan.

Men där finns den inte i lager. Leveranstid upp till 3 veckor.
    Skit också.
    Ringer till Elgiganten kundcenter. Desire finns i lager i flertalet butiker. Va bra, men då blir den dyr tänker jag.
    Åker till Elgiganten i Bäckebol Göteborg och säger att jag vill ha telefonen till samma pris som hos Telenor, 12 månader på fastpris sverige samt 1800 för luren på plats. Det löser jag säger den trevliga tjejen och nämner att hon får tillämpa prisgarantin.
    1h30min efter att jag bestämt mig äger jag telefonen.

Har haft den sen några dagar efter lanseringsdatum. Frågade hur många som fanns på lager och det kunde dom inte berätta, men där fanns mer än tillräckligt var det enda dom kunde säga.
    Alla ni som inte fått någon lur, leta upp den i en butik och köp den.
    Prisgaranti gäller.

20. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ja jäklar vilken resa detta varit. :)
    Telenor - levererade Nada och inte ett skit.
    Katshing levererade - Omgående.

Men som vanligt skulle det ju jäklas ändå och jag åkte i väg på mässa och jobb, 1 enda ynka timme innan Posten öppnade i tisdags. Så där har telefonen legat i sin ensamhet hela veckan.
    Men idag kom jag hem och fick äntligen hämtat ut den. Nu är jag helt salig - Vilken telefon!!
    Den är värd all väntan, jag lovar er (ni som ännu väntar). Håll ut...
    Nu släpper jag bevakningen av denna tråd.