Telenor och skeppning av Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hnhl, 14 apr 2010.

1. Stignich

Stignich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här :(

Jag beställde också min i förra veckan och har försökt få något vettigt ur dem men det ända svar jag får är 2v från den dagen jag beställde :(

Hoppas telefonen är värd all väntan! :)

2. cloud

cloud Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

menar du inte: Hoppas det är värt att ha kvar telenor när andra leverantörer har lyckats levera tidigare och dessutom informerat bättre? ;)

3. hnhl

hnhl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det här med Telenor bevisar väl det gamla talesättet: Man får vad man betalar för.

Lågt pris (vid lång bindningstid) men lång leveranstid och dålig info kring beställningen.

4. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Vi får väl hoppas att vi inte behöver vänta så mycket längre nu, den enda infon jag tycker mig sakna är ett mail som säger att den är på väg (ta i trä), men jag är förberedd på ännu ett negativt besked i morgon.:scared:

5. cloud

cloud Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hehe jag är nästan beredd att äta upp en keps om de skeppar imorgon ;)
    Telenor = :cry:

6. Johnsson1975

Johnsson1975 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det negativa beskedet kommer vi få vänta på tills måndag. Dom ändrade inte "Beräknad Leveransstart 8:e April" innan DAGEN efter alltså den 9:e. Hur svårt kan det vara med att gå ut med informationen, om inte annat för att slippa hundratals mail med samma frågor?

Va lagom nöjd när min jobbarkompis hade fått sin idag. Grrrr! Men som plåster på såren/salt i såren, så fick jag känna lite på den. Sjukt najs, kommer va (nästan) värt all väntan!

7. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Något besked måste vi få. Har jag inte hört något tills kl 11 så tar jag kontakt med dem. Tyvärr är jag inte allt för optimistisk, utan tror att telefonerna blir skickade efter helgen.

Last edited: 15 apr 2010
  8. henrikg87

henrikg87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snackade med en av Telenorbutikerna här i Malmö nu och de sa att det senaste de hade hört om när den skulle komma in var nästa vecka. Segt!

9. robertk2

robertk2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skönt. Nu är det äntligen klara besked!

"Du får den så fort vi får in den i lager från HTC."

Tjong! Tack för den.

10. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Pratade med en trevlig tjej som heter Ida.

Började med att jag talade med en kille som hette Oskar men det samtalet bröts. Vilket händer. Inget man kan klandra honom för.

okej, Ida sa till mig att leveranstiden på telefonen var 1-2 veckor om man gjorde en beställning idag. Men jag sa jag har bokat luren den 2/4 och borde ha fått min nu tycker jag. Hon ringde runt och gjorde verkligen allt för att kolla runt hur läget stod till och det var som så att min order fanns i systemet hos internetbutiken, men att kundtjänst inte kan svara på alla lager frågor eftersom dom har olika lager. Det är därför dom inte kan se lagerstatusen så bra.

Men min order var restnoterad och så fort luren kommer in till deras lager så sätts mitt abonnemang igång och 2-3 dagar senare får jag min efterlängtade telefon.

Dessutom skulle man hålla utkik efter att lagerstatusen ändras inte förrens imorgon eller nu i natt.

Jag är nöjd med svaret jag fick av denna trevliga tjej.

Nu vet ni också vad jag vet.

En sak till, deras mail system ligger nere, så det är lite lönlöst att skicka mail till dom. Det har legat nere sedan 12.00 igår typ. Fick denna infon av Ida också.

11. robertk2

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

dvs ingenting :innocent:

12. Gizzmo

Gizzmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen någon som kan ge ett svar, utöver 1-2 veckors leverans!
    All heder åt Ida!!

13. tribute87

tribute87 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Telenor är den absolut sämsta leverantör jag har varit med om i hela mitt liv. Ett jävla såspack som tar fredagsledigt en timme tidigare innan stängningsdags från kundsupporten. Jag har sedan den 25e Januari haft ca 15 mail konversationer med dem om min nokia 5800 som jag beställde. I de första 10 mailen fick jag inte någon som helst relevant förklaring till varför det dröjde med leveransen. Enligt sidan så var leveranstiden 3 - 5 dagar. Det var bortförklaringar hela tiden. Sedan sa dem att dem behövde ha in alla telefoner från alla butiker först innan dem kunde sälja den till det utsatta priset. Jag orkade vänta till 25 mars och började läsa lite om android och det ångrar jag inte en sekund. Dem erbjöd mig kompensation och frågade om det var någon speciell telefon jag var intresserad av. "Ja jag vill ha htc desire med surf" det mailet inkluderat med lite mer text. skrev nog 5 mail utan svar under en och en halv vecka sen sket jag i packen! Sista stället jag beställer online hos utan tvekan.

14. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Måste säga att Telenor inte är mästare i information, jag tycker nästan synd om deras kundtjänst som måste vara bakbunden av chefer som saknar kundfokus (troligtvis norrmän ;)). Det som är intressant är varför Telenor, en av nordens största leverantörer får vänta flera veckor på leverans efter t.ex. butiker som cdon eller webhallen. Tror tyvärr att detta kommer att dröja, skulle man få ett besked om att tyvärr vi kan inte leverera den 8:e utan vi kommer istället att leverera den 29:e kanske inte habegäret skulle vara så maxat som det är idag. Hoppas på en telefon under nästa vecka men tror inte att så blir fallet. Ps beställde min lur direkt när det gick att föhandsboka i mars.

Last edited: 16 apr 2010
  15. robertk2

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

På tal om absolut ingenting så noterar jag att det på Desires informationssida i Telenors webbutik står "Beräknad leveransstart 16 april." högst upp, tror inte det gjort det innan. Så visst hopp kanske finnes om leverans nästa vecka i varje fall?

16. Superchrist

Superchrist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur menar du nu? Det har ju alltid stått Beräknat leveransdatum på den sidan.

17. robertk2

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har det? Det jag kommer ihåg är Ej i lager, leverans inom 1-3 veckor som står ovanför inforutan.. men jag har säkert bara inte noterat den texten om 16'e förut.

18. pellepilot

pellepilot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här är en riktig soppa.. Har aldrig handlat av någon webbutik med sämre service. Kan ju hoppas på att någon på Telenor läser här så det blir lite påtryckingar.

/Pelle, aldrig Telenor igen

19. Superchrist

Superchrist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stod Beräknat leveransdatum 8:e april fram till den 9:e april och sen dess har det stått 16:e

20. extasy

extasy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Imorgon står det 23:dje.