Telenor och skeppning av Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hnhl, 14 apr 2010.

1. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beställde du via internetbutiken i söndags den 2 maj? Grattis i så fall! Vilket klockslag? Min irritation på Telenor växer eftersom jag beställde strax efter midnatt på lördagen (vad ska man annars göra en lördagskväll ;) ) när lagorsaldot fortfarande visade att telefoner fanns kvar, men igår fick jag besked om att telefonerna är slut...

Jag kunde be dem betala tillbaka min kontantinsats samt att fara och flyga, men det var ett bra erbjudande och jag lyckades dessutom norpa ett mobilnummer som var enkelt att memorera. Har dock ingen lust eller möjlighet att vänta i värsta fall nästan två månader.

2. berg35

berg35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Högsta betyg för Telenors leveranser!!!

Jag beställde min på telenor.se i onsdags (28 april). Då stod det 1-3 veckors leveranstid på hemsidan. Gissa om jag blev förvånad när jag på fredag eftermiddag (30 april) får meddelande om att jag kunde hämta ut min telefon från utlämninsstället.

3. Tobben93

Tobben93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror Telenor har lärt sig lite efter vårens missar :)

4. Naesstrom

Naesstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nice, då får man nog byta ut sin 4 månader gamla tattoo i alla fall... :D någon som är intresserad att köpa en till ungarna? ;)

5. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Enligt Telenor så ska alla deras telefoner numera vara låsta. De hade trist nog börjat med detta för ett par veckor sedan. Anledningen är bla. att de har haft mycket bedrägerier att folk har köpt telefoner i andra personers namn på nätet. Då vill man få bukt med detta och ha full kontoll över sina telefoner med ett operatörslås. Fick veta detta av en chef på Telenor. Man vill inte heller gå ut i Media att det är ett problem med alla dessa bedrägerier.

Dock kan jag säga att enligt kundtjänst så ska Desiren vara operatörslåst. Men när jag köpte den rakt över disk hos en av deras Telenor Stores så var den inte låst till min förvåning. Personalen var övertygade att den skulle vara låst. Bra för mig.. slipper att låsa upp den i framtiden.

Last edited: 5 maj 2010
  6. Jonte

Jonte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låst? Inte min iaf. jag har version 1.15.405.4

7. berg35

berg35 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min är inte låst. Jag ska portera mitt nummer från Telia till Telenor och detta är inte klart förrän om några dagar. Så fram till dess använder jag mitt gamla teliasimkort. Det funkar utmärkt. Jag fick i och för sig med ett tillfälligt simkort i paketet men vill inte blanda in ett nytt nummer för bara en veckas användning.

8. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Frågan är om Desire åker in för Brandning med? Isåfall kommer Telenor att
    tappa beställningar. Eller så rooter folk den direkt.

9. Naesstrom

Naesstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Som jag skrev innan så var jag sugen att beställa en själv, vilket jag även gjorde!
    Beställde den 5:e maj och hoppades på en snabb leverans men ännu inget nytt från Telenor så jag Mailade dom förra veckan och fick svaret:
    Kollade på MediaMarkt här i växjö och dom skulle inte få in några telefoner förrän den 30 Juni :eek:

Någon annan som beställt på Telenor och fått någon förhandstips på när dom beräknar få in telefonen...

10. Benost

Benost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill bara förtydliga att Telenor inte har låst ngn HTC telefon överhuvudtaget. Så det är lugnt på den fronten..

11. Gizgiz

Gizgiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 26 maj 2010