Telenor och skeppning av Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hnhl, 14 apr 2010.

1. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Var det bekräftat att den säljs icke operatörslåst samt icke brandad från Telenor?

2. Greenz

Greenz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    japps

3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ny men flitig läsare på detta forum sen jag beställde telefonen hos Telenor i slutet av Mars.
    Men idag fick den vara nog, så nu är den av bokad och jag har sagt upp mitt abonnemang hos dem. Det har inte gått att få ett vettigt svar ur någon instans på Telenor.
    Beställde hos Katshing igen, har bra erfarenheter av dem sedan tidigare och hoppas det fungerar lika smidigt denna gång.

4. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Hoppas att du berättade för dem orsaken till att du har tröttnat.

5. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Bra, fellow Helsingborgare :).
    jag mailade till deras internetbutik och sa att jag inte ville ha den mer.
    Har inte fått nåt svar, men jag skickar tillbaka luren om det kommer hit ändå.

6. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Varit ganska sugen på att dumpa Telenor jag med och istället gå över till 3 men jag lyckades deala till mig ett par fria månader när jag beställde så jag håller mig nog kvar lik förbaskat. Luren får komma när den kommer, ingen fara på taket :)

7. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    Med all säkerhet lär du inte få luren förrens om 2 veckor. Jag bokade på telia istället, står i lager och beräknas att skickas nästa vecka till mig.. Det är bra service, istället för telenor service, där man måste tjata sig till saker. Telia må ha dåligt rykte men deras service är inget att leka med. Dom kan man räkna med anser jag.

8. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Bra där!

9. Tobben93

Tobben93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla operatörer strular väl någon gång, även Telia, såg bara på min morfars mobila bredband som gick sönder. Teliabutiken hänvisade till kundservice och kundservice hänvisade till butiken. Slutade med att han köpte ett nytt modem och struntade i Telia.

10. Stignich

Stignich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som hört något nytt från telenor?

11. Gizzmo

Gizzmo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte ett ljud, skickade ett mail till Telenor i fredags vid tio tiden, har ännu inte fått svar. Jag misstänker att deras webbutik är stängd över helgen...

12. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1
    nopes. Dock så avbokade jag min därifrån oavsett fri surf eller inte. Tänker inte ha ett abonnemang ifrån ett bolag där dom inte ens kan uppdatera ordentligt eller ens gå ut med information om vad som sker.

13. Johnsson1975

Johnsson1975 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Försökte verkligen att få tag på dem idag. Skickade mail igår på lunchen, där jag avbokade den om den inte skickas den 16:e. Inget svar.

Samtal 1 idag: Sammanfattas med att den borde vara skickad igår om det står den 16:e på hemsidan. Hmmm, borde vart skickad den 8:e då tycker man för det har det stått med.

Mail idag: "Är min HTC Desire skickad igår den 16:e? Vore bra att veta då jag har fått möjligheten att köpa den direkt från grossist." Inget svar.

Samtal 2: Fick telefon nummer till växeln och där skulle det gå att bli kopplad till internetbutiken. Gick inte utan det blev den "vanliga" kundtjänsten. Den delen av Telenor verkade inte ha några telefoner på lager, inte ännu iaf. Tipsade om att om jag inte ville vänta så kan jag ju alltid köpa den från någon annanstans och skicka tillbaks den från Telenor enl. distansköpslagen.

Sista försöket att få kontakt med internetbutiken idag var via chatten. Det gick inget vidare heller för det var samma kundtjänst som den man ringer till. De kunde inte se leveransstatus om man hade beställt via internetshopen.

Suck. Vill verkligen ha telefonen asap, helst i onsdags. Får väl se om man får svar på måndag...

Men jag börjar undra varför dom inte har ändrat datumet på hemsidan ännu, förra vecka sköt dom på datumet under lördagen den 9:e. Borde dom inte ändrat till den 23:e idag då ;)

Last edited: 17 apr 2010
  14. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Jo dom borde ha ändrat till den 23:e. Men så är inte fallet.
    Kolla bara på tele2s status, där står det att dom inte får in några telefoner förrens vecka 18. Det är några veckor tills dess om man säger så.
    Nej, jag insåg efter min 14:e dag som suttit på telenor att det är nog bäst att överge det sjunkande skeppet faktiskt. Så, jag som sagt tog Telia. Kolla bara in på deras status, står att den finns på lager. Jag tog beslutet eftersom jag knappt kommer att använda 500mb per månad när jag har ett bra nät hemma att surfa på. :)

Vad ska man då med frisurf till? Tänk dig servicen nu, vad händer om telefonen går i sönder?
    Ingen som tänkt på det?. Hur många veckor man ska få vänta på att få tillbaka den på osv.
    Gör dig en tjänst, strunta i telenor. Ta halebop eller telia. I princip lika billigt. Om man bortser från fri surfen hos telia som dom bara har 500mb/månad. Annars är Halebop bra istället.

Last edited: 18 apr 2010
  15. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag valde Halebop istället. Snackade med några polare för att höra hur mycket datatrafik de hade per månad. Ingen gick över 3 gig, så det oroar mig inte så mycket. Jag ringer ganska lite men SMS´ar flitigt så då känns det bra att det ingår 3000 fria SMS.
    Haha har fortfarande inte hört ett knyst från Telenor...och som svar på frågan tidigare - jajjamen de fick helt klart för sig varför jag valde bort dem numera. Har varit nöjd Telenor kund i många år, men för tillfället är deras service under all kritik.

16. Lunait

Lunait Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, det här låter ju lite oroväckande. Beställde en Desire från Telenor idag med deras Surfa-abonnemang. Behöll mitt gamla nummer från ett annat abonnemang så det förs över när jag får telefonen. Leveranstid 1-3 veckor stod det på hemsidan. Hoppas bara jag får den snart...

17. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Det tror jag knappast. Jag kollade Telias lager status precis.
    Inkommer idag. 18:e April en ny last.

Tycker det är riktigt billigt 29öre per samtal och per sms
    Liksom 1 timme samtal är inte direkt några stora summor.
    Jag ringer för kanske 145kr per månad ungefär.
    Lär bli mkt dyrare på telenor om man inte väljer tilläggs sakerna.
    Men då är man uppe i lika mkt som hos telia :)

18. athelogic

athelogic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elgiganten och Telenor

Detta är väl tråden något ovidkommande men som kuriosa kan man hos t.ex Elgiganten beställa med Telenor när jag ser att många envisas med att beställa av kundtjänst eller på hemsidan och vill ha telefonen direkt.
    Elgiganten Bäckebol hade ett bra gäng på lager idag när jag var där och plockade ut min Desire. Det var egentligen dyrare men kunde använda mig av deras prisgaranti för att få tag i den till samma pris som hos Telenor.
    Passade på att förlänga mitt abb "Fastpris Sverige" med 12 månader och fick luren för 1800 spänn i handen i butik.

Kan vara värt en liten bilresa för de som kanske bor lite längre bort. Gjorde dessutom så att jag ringde till deras (Elgiganten) kundservice för butiker innan jag åkte dit och bokade en på telefon i mitt namn i den butiken och diskuterade förlängningen på plats.

19. Lunait

Lunait Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, kikade på Telias hemsida och där står det att de har den i lager. Får väl utnyttja ångerrätten och avboka telefonen hos Telenor.

EDIT: Sådär, beställt från Telia. Ska bara ringa Telenor på måndag och ångra den beställningen.

Last edited: 18 apr 2010
  20. Greenz

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor 8 - FRD-L09
    ROM:
    Android 6.0 - EMUI 4.1

Om du gjorde beställningen via deras internetbutik så räcker det att du mailar dom med dina uppgifter och ber att få avboka.