Telenor prissättning klar

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Swe, 18 mar 2010.

1. darkrider

darkrider Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beror kanske lite på vem på kundtjänst du pratar med, Antar att om 18 månader kommer du vilja ha en ny mobil och då är det bara att välja ny och förlänga.

2. Absolut

Absolut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nja inte direkt, vet inte hur dom gör där riktigt, mitt abb går ut nu i Maj om jag inte minns fel men har kunnat förlänga det sedan januari enligt hon som jag pratade med på kundtjänst när jag skulle kolla upp det i januari.

3. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Mitt går ut i juli och jag fick knappt boka min Desire innan april. Hur som helst så tog jag 299 + 99 i 18 månader.

Vill ha den NU

4. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Mitt går också ut i Juli och jag bokade Desire och förlängde abonnemanget för över en vecka sedan.

5. ojva

ojva Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nja...6månader innan går att få om man är lite påstridig...men är man i så fall intresserad av ett 24månaders så blir det ju 24 + de 6 återstående månaderna, alltså 30månader bindning...om man inte betalöser ut de 6 man har kvar då.

:)

6. S1887

S1887 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    http://www.mobilgiganten.com/produkt/Desire.aspx kan man köpa en desire för 1079 kr om man tar telenor privat 399kr/månad i 12 månader. då får man ringa och smsa för allt, men ingen surf. Deras turbosurf kostar 119 kr/månad. Detta blir då 399 + 119 kr i tolv månader = 518 kr i 12 månader + 1079 för mobilen. Detta ger en totalkostnad på 7295 kr på tolv månader och då har man helt fri surf ock får messa och ringa för 399 kr.
    Detta verkar helt okej. Jag funderar på det eller tre 499 kr/18 månader. Vilket skulle ni välja? Motivera gärna :)

7. Syer

Syer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

S1887
    Kan man inte använda potten på 399 för surfpaketet? Det är så man gör med t.ex. 3. Alltså får du ringa för 399-119=280:-

8. S1887

S1887 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC U11+
    Syer:
    Det hade ju varit det absolut bästa men när jag pratade med telenors kundtjänst sa de att de inte hade så, utan att det endast var sms och samtal som ingick.

9. unikum

unikum Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Lägger man till Desire'n i telenors kundkorg så ser man att för 249kr/mån är abbet på 99kr och förhöjd avgift på 150kr. Lägger man till 299kr/mån alternativet så är abbet på 199kr och förhöjd avgift på 100kr. Det måste betyda att på första alternativet så får man ringa för 99kr och för det andra får man ringa för 199kr innan det kostar nåt mer. Eller? Telenors abb brukar ju vara så. Någon som vet? För 299kr/mån får man ju det snabbaste mobilsurfen också. Den 50-lappen som skiljer tjänar man ju snabbt in.

Edit. Kollat vidare och minutpris för 99kr abb är 39öre och för 199kr abb 29öre. Gäller 24mån. 10 öre dyrare för 12månaders.

Last edited: 30 mar 2010
  10. Dunord

Dunord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror att du har blandat ihop begreppen lite. Hos Telenor bokar man Desire med Surfa-abb. Där ingår ingen pott att ringa för. Du betalar 39 öre/minut och 79 öre i öppningsavgift/samtal utöver de 299 kronor du har i fast avgift.