Diskussion: Telenor Stream

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av RoosterX, 17 dec 2018.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Nu hände samma sak igen:
    Telenor Appen vägrar streama live-tv. Säger bara felkod 4000. Så jag gick in i inställningar på Chromecast och letade efter uppdatering, fick en och startade om. Sedan fungerar Telenor-appen igen.
    Hade varit bra om Telenor skrev "uppdatera din chromecast" istället för "felkod: 4000". Nåja, nu vet jag om det åtminstone.

milky81 och Das Erdbeerkuchen gillar detta.
  2. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur funkar telenor tv/stream för er via wifi? Nätverkskabel som gäller? För oss hackar ljudet fruktansvärt ofta via wifi trots bra hastighet och signal

3. nyx

nyx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    747
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 1
    För mig funkar det klockrent via wifi, har aldrig haft några hack eller andra problem.

Pois0n gillar detta.
  4. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 479
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Exakt! Hade problem med Max på min Chromecast for Google TV. där får man inte ens en felkod utan den står bara och laddar efter login i all evighet. Visade sig att det kommit en uppdatering till CCGTV och efter det gick det igång direkt :(

Buzz och fkt67 gillar detta.
  5. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skönt! Hur snabb lina har du? Kanske kan prova med en wifi extender först innan jag lyfter ner tv osv

6. nyx

nyx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    747
    Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Fello
    Telefon:
    CMF 1
    500/500 Mbit

7. Kimball

Kimball Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    421

MINA ENHETER

Utbud och funktionalitet i Telenor Stream är så undermålig när man kommer från Telia Play att jag vill kräkas. Ofta krävs det att jag trycker på play 5-6x innan ett program faktiskt startar, såväl via den värdelösa dongeln (som jag överlag aldrig använder pga långsamt interface) men också samma problem via appen på AppleTVn. Påminner om när Telia Play lanserades för typ 8 år sedan och allt kändes kantat av barnsjukdomar osv. Många program vi vill se sparas inte heller, utan endast senaste episoden finns tillgänglig att starta om, kanske har att göra med valt kanalutbud förvisso (?), men det verkar ändå märkligt, playutbudet per kanal tordes inte påverkas av detta?
    Nä överlag är jag så brutalt missnöjd med denna värdelösa tjänst och jag är glad att vi överlag väldigt sällan ser på linjärtv och dess utbud, för då hade jag varit än mer frustrerad :D
    Kvalite och ljud är inga som helst fel på via wifi till såväl dongel som appletv OM man finner det man vill se på, alt kollar live, så det är väl en god sak, men i övrigt lämnar tjänsten så oerhört mycket att önska vs. Telias Play tjänst.