[Telenor] Tråden om Telenor

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 12 jun 2013.

  1. mkubisztal

    mkubisztal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2018
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    82
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Tappade internet helt för en stund på min oneplus nord 2. har provat ta bort APN och lägga in manuellt igen, det händer ingenting när jag trycker aktivera mobildata vad har hänt ?

    [​IMG]
     
  3. Full tomte

    Full tomte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2021
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Det har hänt mig förut. Bara att starta om telefonen, förmodligen inte ett fel hos Telenor.
     
    Kristy gillar detta.
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Blev nåt knas med APN-typ. provade i min samsung då funkade det fast jag fick ändra:

    Telenor Mobilsurf
    APN-typ:
    default,spl

    det stod mms i APN-typ antar det som strulade..
     
    Full tomte gillar detta.
  5. giggelingbear

    giggelingbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2015
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb
    Har fello nu med ett gammalt studentabonnemang där jag har 20 Gb surf fria samtal och sms. Har funderingar på byta till Telenor för att jag har bredband och Telenor stream samt skulle vilja ha tillgång till E-sim för att kunna ha till framtida Apple watch. Men finns inget anobbemang som är i närheten av det priset jag har nu självklart så räknar jag inte med att få liknande pris som nu men tror ni dem har någon drive på black friday? Hur har tidigare år sett ut?
     
  6. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Telenor är dyra, så räkna inte med att hitta något ens i närheten av Fello. Dessutom har generellt sätt Telia märkbart bättre nät och kapacitet. Jag skulle inte byta.
     
  7. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Jag har försökt nå Telenors kundtjänst angående bredbands- och tv-tjänster, på deras vanliga nummer till kundtjänst. Mitt under samtalet med medarbetaren så bröts samtalet. Nästa gång jag ringde hamnade jag i längre telefonkö och hann aldrig komma fram, men det bröts då också. Precis vid 29 minuter och 50 sekunder bröts bägge samtalen, dvs exakt samma tid. Jag gissar att det är någon bugg i Telenors växel. Någon som varit med om samma?

    Förtroendet för detta företag ökar ju inte direkt... Behövde sitta i telefonkö två gånger, utan att få gjort mitt ärende, och online går det inte att lösa heller.
    Tror ni det kan vara min telefon (Pixel 6a) eller min operatör (Halebop) som felet ligger hos, eller bör det vara telenor?
    Jag har ju gratis samtal i abonnemanget, så försöker komma på något annat nummer jag kan ringa, för att se om samtal över 30 minuter är möjliga, för att utesluta att det skulle vara min telefon eller min operatör som orsakar problemet. Förslag på något sånt nummer? Bör ju inte vara något betalnummer bara.

    En sista fråga:
    När samtalet bröts, mitt under pågående diskussion, så hade jag och medarbetaren inte bestämt något, så jag hoppas att ingenting kommer aktiveras nu eller utrustning skickas ut. Han borde ju ringt upp mig kan tyckas, men gjorde det inte. När jag kollar på Mina sidor ser jag inte att någon beställning skulle vara gjord eller ny tjänst aktiverad. Hur brukar Telenor skicka ut bekräftelse på gjorda beställningar, epost eller post? Får ringa imorgon igen när det är mindre kö, så jag hinner göra klart diskussionen innan samtalet varat 29 min 50 sek....
     
  8. bedinooo

    bedinooo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2
    Tjena. Jag har telenors gamla familjeabonnemang med obegränsad. Några av mina Savedesk rabatter gick ut så ringde kundtjänst och försökte förnya men han kunde bara lägga till 100kr på huvudabonnemanget. Är det någon som vet om extra rabatterna är kvar? tänker att de även la 30kr per extra abonnemang tidigare också.
     
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har Telenor tagit bort halvårstankningen för Telenor Fastpris?

    Jag har kört den i ett par år nu eftersom överbliven surf sparas till nästa månad (och tankar man innan halvåret är slut fortsätter den sparas). Har tankat Fastpris 5 G halvår och har total nästan 80 GB sparad surf just nu (vilket är skönt att ha på campingsemestern när man inte alltid hittar WiFi). Men såg just att halvår inte längre finns i appen (det är inte förrän i mitten av december jag behöver tanka så det är inte akut ännu).
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 956
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    KTM och jnsson gillar detta.
  11. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Ingen som reagerade över driftsavbrottet som Telenor hade igår (14/12)? svt.se skrev bl.a.
    Vilket skitsnack, det gick ju inte att komma fram till deras kundtjänst, numret 222 fungerade inte, det gick inte att ringa eller messa, webbsidan fungerade inte och på Facebook fattade de inte att det var driftsavbrott när folk skrev där.

    Jag har skrivit mail till Telenor med kopia till MSB där jag påpekar att de lagt alla ägg i samma korg och därför blir det så stort när ett sånt här fel uppträder, de måste ha backup så man kan komma i kontakt med dem och det är allvarligt att nätet och telefoni inte fungerar.
     
    Kristy, KTM och Feisson gillar detta.
  12. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Telenor är skyldiga att rapportera sånt till PTS. Dessa rapporter är allmän handling, så du borde kunna maila PTS och få ut den. Jag har gjort så tidigare och har fått ut rapporterna varje gång.
     
    Matte1976 och Kristy gillar detta.
  13. Chriz

    Chriz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    56
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Info:
    Niagara Launcher
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Info:
    Niagara Launcher
    Problem hos Telenor – användare får andras sms

    "Användare hos mobiloperatören Telenor larmar om störningar, rapporterar GP.

    Flera sms ska ha gått till andra mottagare än de var ämnade för. Bland annat rör det sig om bekräftelser för Linas matkasse och inloggningsuppgifter till ett vårdcentralbolag.

    – Jag fick precis information om att vi fått en felanmälan på våra sms-tjänster, säger Pia Rosin, kommunikationschef på Telenor, som ber att få återkomma med svar om vad som hänt."
     
    night77 gillar detta.
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Ojdå, var inte alls bra, vad händer med Telenor??
     
  15. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    WG2 hitting gold for deployment? WG2for Telenor
     
    Last edited: 4 feb 2023
  16. Streetlove_X

    Streetlove_X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14
    Har ett riktigt stort problem med telenor långdraget ärande huvudproblemet e att där e några få bra i bolaget men de är så få även de bra ljuger osv har blivit lovad ersättning på 2000kr som bojkottades har även fightas med många angående detta ärligt hatar telenor ni kommer förstår men har lagt ner 80 till 100 timmar på dessa jobbiga människor där e ingen röd tråd det nån sagt e glömt samtalet efter osv de lägger också vissa saker i system väntar din på taget samtal med handläggare så kan de dröja nästan en timme utan nån återkommer i pågående samtal. Hänt mej 6-7 gånger under helvetet jag haft med dom de tror ärandet e löst för dom e så värdelösa på allt de större mytomaner och socipatiska människor på ett företag kan aldrig bli bra men där va en vänlig själ trodde jag som lovade en halv kass liten ersättning alltså han muntligt lovade sen va där strul med att få utbetalning skickad osv och jag säger till han detta får du lösa de förstår du väl skiter i din ursäkt ett långt ärande så betyder inte den något då lägger muppen på jag ringer igen e trevlig och säger att de får vara nog nu ni lovar inte mej något ni inte håller ne självklart inte svarar bruttan... Kan hänga ut namnen här men väntar med de tills jag får något gehör men hon kollar saker bla bla tar sin tid kom sen såger hon återkom på måndag så löser vi detta med reklamation på måndag inga problem vi ljuger inte här vad e de som händer på måndag de trilskas och jävlas så in i hel!@:@:te fruktansvärt irriterande frågar efter dessa personer som lovat min ersättning då låtsats dom som de regnar så dom jobbar där sen blir jag riktigt bestämd och ber att prata med reklamation då förtalar kärringen mej jag säger namnen inget går in i skallen på henne jag exploderade men hon e inte värd de så lägger på riktigt förbannad detta e ett väldigt långt skit ärande flera månader flera värdelösa företag iblandade de e helt värdelösa och telenor e nog värst tar ju inte ens ansvar för muntligt avtal har aldrig varit med om de och har de hänt ska ja lova att den personen har löst de skiter i om det är 5k eller 1k man gör de man sagt annars e man en feg människa och oärlig och borde jobba på något annat jobb men jag misstänker att telenor lägger bedrägeri i system med lögner uttröttnings system så du ska tröttna helt de vill knäcka dej som konsument hoppas vi e fler här som kommer göra de svårt för dom att ha kvar kunder överhuvudtaget tummen upp här? Vad hade ni gjort i min sits de hotar till och mej nu också mvh
     
  17. Streetlove_X

    Streetlove_X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14
    Vad händer inte med dom tror dom konkar snart de stänger igen butikerna överallt plus deras service e nog den värsta du kan tänka dej tror du nån vettig människa vill lägga ett öre på ett sådant dåligt företag? Allt dom gör e lögner bedrägeri inpricip dom e hemska.
     
  18. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det låter inte alls bra
     
    Streetlove_X gillar detta.
  19. Streetlove_X

    Streetlove_X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14
    Ne för dom kommer inte sakna de alls så som dom behandlar konsumenter e under all kritik jag e en väldigt ärlig människa har fått ta tunga las pågrund av det osv men jag tänker så här hur ska jag lösa de så den jobbiga personen på reklamation tar tag i de som lovat mej denna ersättning bad de som lovade mej de göra de inga problem vi har de inspelat osv mmmm sure jag har bara namn där ingen vet ut eller in och de skyddar bara varandra hatar telenor så mycket så all denna tiden för en mupp lovade mej något att släppa de även om de inte e större summor e fel... De jobbiga e att de stänger ner mina kontot överallt gissar att dom samarbetar haft de problemet förr när företag lägger lite slantar för att göra det svårt för offret mej då för dom e narcissister ska ja skita i dom eller ge de en sista chans att lösa möget? De har ju väldigt svårt att vara seriösa och lyssna den kundtjänsten
     
  20. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    873
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Du får helt enkelt rösta med plånboken och sluta vara kund hos Telenor. Byt till en annan operatör.

    Av alla operatörer jag har haft så har Telenor helt klart varit den odugligaste. Massor av småscams för att försöka blåsa kunderna på småkronor.
     
    Streetlove_X gillar detta.