[Telia] Tråden om Telia

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Cupcakes, 10 jun 2013.

1. Glis

Glis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 106
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

MINA ENHETER

Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Några som haft 500 Mbit för 299 kr sedan förra Black Friday och ringt för att omförhandla har blivit erbjudna 250 Mbit för 299 kr i ett år, fast det egentligen är för nya kunder. Vill du försöka dig på att få det så bör du göra det redan nu, du behöver inte vänta på att din uppsägningstid går ut.

Du kan kolla hos Telenor också om du kan få 500 Mbit för 349 kr / månad. I så fall kanske det är mer värt att ta det.

2. Livsstil

Livsstil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det bästa pris jag fick var 429kr men det är för högt.
    När jag går in på Telias hemsida och kollar vad min adress kan ha för erbjudande. Då får jag fram 299kr för 250/250. Det är det jag ska ha. :)

När jag är inloggade kan jag beställa till det priset och med inkopplings datum dagen efter mitt nuvarande avtal är uppsagd. Vågar man göra en beställning redan nu?

3. Glis

Glis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 106
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

MINA ENHETER

Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Om du får nykundspriset på 299 kr och kan gå igenom hela beställningsflödet och generera en order och få bekräftelse på det, så är det nog safe.

Eventuellt kommer systemet säga ifrån i sista steget och säga att det redan finns en anslutning på adressen. Men testa och välj inkopplingsdatum dagen efter du har urkopplingen, alltså den första dag som går att välja. Alternativt får du ringa in imorgon och prata med en säljare. Även om du lyckas generera en order till nykundspriset så kan det vara värt att kolla med Telia efteråt att allt ser okej ut.

4. 4ndroidz

4ndroidz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    652
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    upload_2023-11-22_7-46-11.png
    Dessutom är de fula och tillåter inte inkoppling på helgen så i mitt fall tappar jag någon dag...

5. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Valde dagen efter mitt slut datum men går inte att teckna när det finns befintligt abonnemang. Jag har tur min sista dag är en torsdag.

Testade nu att teckna avtal på hemsidan Jämför och beställ bredband på din adress när jag flyttade hit så fick jag papper på att det är på den sidan jag ska välja vilket avtal jag vill ha för bredband. Och där finns det bindningstid för 299kr och då står det inget om nykundsavtal utan en vanlig hederlig bindningstid :)

6. 4ndroidz

Mottagna gillanden:
    652
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Nej, nykundserbjudandet är bara BS. Det handlar om att Telia inte vill erbjuda detta till existerande kunder vilket jag tycker är skit. Du kan inte teckna dig? Jag misstänker att man får beställa avslut och sedan kan man beställa abonnemanget.

Uppdatering: Hos Telenor finns ingen begränsning på aktiveringsdatum så där kan man börja vilken dag som helst... Jäkligt fult av Telia.

7. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Enligt Bredbandsval,se så åker du på startavgift på 399 kr, men beställer du direkt via Telias hemsida så slipper du den - kan vara värt att tänka på.

8. Crown

Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Ja, flera på Sweclockers som lyckats genom att avsluta sitt bredband och när bekräftelsen kommit ringt in och utan problem kunnat teckna 250/250 för 299 kr/mån i 12 mån.

4ndroidz gillar detta.
  9. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kundtjänst var otrevlig när jag ringde.
    1. Nykundserbjudande gäller bara 1gång per adress.
    2. Sambon får inte nykundserbjudande trots att hon inte har något hos Telia.
    3. Byter jag operatör måste jag själv bekosta byte av enheten för fiber i väggen trots det är öppet fiber med andra operatörer.

Det bemötande fick jag plus att det kommer bli tekniskt krångligt för mig nu enligt kundtjänst. :)

10. 4ndroidz

Mottagna gillanden:
    652
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Vad fan yrar Telia om? Har du Telia öppen fiber ska du kunna välja vilken operatör som helst i deras samarbete. Det är skillnad på fiberbyte elller operatörsbyte. Ännu mera BS.

11. Crown

Mottagna gillanden:
    1 192
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Har du testat klassikern att ringa in flera gånger och därmed komma till olika personer? Och är du säker att ditt avslut blivit "bekräftat" och du fått ett slutdatum?

12. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo 21 december. Både Mail och mina sidor. :)

13. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Visst går det, t o m bättre ibland, men jag har varit Telia-kund i 35 år med olika tjänster, inklusive både mobil och bredband, så det påverkar säkert.

Hursomhelst så ringer jag alltid innan billigt bundet abb går ut och säger att det inte är ok med en fördubbling av priset och det brukar alltid lösa sig på ett eller annat sätt.

I år var det svårare än vanligt och det var 10 sekunder från uppsägning när jag kom med ett motförslag som var lägre än introduktionserbjudande för nya kunder och efter 2-3 minuters tystnad i telefon för konsultation med överordnad så fick jag ok på det. Det innebär 19kr högre pris än den allra billigaste i statsnätet, men det är jag ok med. Telia har alltid haft väldigt bra peering och standard publik IP, så jag byter ogärna. Aldrig heller fått någon typ av tråkiga brev på den tiden man gillade torrent.

jogge gillar detta.
  14. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har kanske hittat en lösning men vad tror ni?

Jag har Telia kollektivavtal där TV ingår i hyran.
    Hitta på deras sida följande:

* Startavgiften betalas på din första faktura som en engångskostnad. Startavgiften gäller inte kunder som förlänger ett abonnemang eller abonnemang som överlåtes.

är bredband med bindningstid 12 månader för 299kr

Räcker jag ringer till kundtjänst och häver uppsägningen? Min bindningstid gick ut för 2 månader sedan.

Last edited: 22 nov 2023
  15. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kan man ringa och skynda på bortkoppling av bredband? Annan operatör har för 249kr som jag skulle vilja ha. :)

16. Droid_296

Droid_296 Guest

Du kan oftast be att få betala det som är kvar att betala direkt och att de släpper porten.

Men känns lite onödigt, man brukar oftast kunna välja vilket datum det nya bredbandet ska gälla typ 2-3 månader i framtiden när man gör en beställning.

17. 4ndroidz

Mottagna gillanden:
    652
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Någon som lyckats få igenom att säga upp och beställa igen hos Telia?

18. Livsstil

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har testat både Telia.se och bredbandsval.se
    Står att jag redan har internet.

Läser på andra forum att det är svårt att förhandla till billigare kostnad.

Har en fundering själv. Har som jag skrivit tidigare. TV paket i hyran. Kommer jag fortfarande kunna streama i boxen som vanligt eller slutar alla play kanaler i boxen och appar i boxen att sluta fungera?

19. TELEX

TELEX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Jag har lagt till en extra användare på mitt abonnemang. Jag försöker ändra namnet på den extra användaren men så fort jag sparar det nya namnet så byter den tillbaka till gamla vilket är mitt eget namn. Har testat detta och väntat över en dag för att se om det är tid det krävs men tydligen inte. På den förra extra användaren gick det på direkten. Varför funkar det inte nu?

20. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Fick en TV box i samband med fiberinstallationen förra året och nu är avtalet uppsagt men behöver inte skicka tillbaka boxen, endast routern. Vad gör man med TV-boxen?