Telias 2,2 låst?

Diskussion i 'Blade' startad av john_n12, 2 apr 2011.

1. Ctrl

Ctrl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan vara att folk har gamla simkort, verker som det är gjort någon ändring i tekniken. Jag hade själv ett väldigt gammalt telenor-sim när jag köpte min blade i december. Hade lite halvskumma tendenser ifrån telefonen. Men efter att jag beställt ett nytt kort fungerade allt prima.

Så alla ni som har gamla SIM kort, kanske kan vara läge att fixa ett nytt. Kostar ju inget och man kan
    undvika skumma problem.

2. monte

monte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Få se om jag fattat det här rätt (jag är helt ny på Anroid)? Jag har en olåst telefon köpt på Dustin med ett gammalt TRE abonnemang. Jag kan alltså uppdatera till 2.2 med Telias uppdatering? Det blir inga anpassningar till Telia på min meny eller annat strul?

3. john_n12

john_n12 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

som jag har förstått de så är de bara Telia,Comviq,Tele2 köpta telefoner som är möjliga att uppdatera!?

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Uppdaterade sambons Blade igår (Teliaköpt) och hennes Tele2-kort fungerade perfekt. Men sen kom jag på att jag skulle lägga in hennes nummer på hennes SIM-kort, så att hon kan se sitt eget foto i SMSkonversationer. Men när jag lagt till den infon mha en gammal SE-mobil så ville inte hennes Blade kännas vid hennes SIM-kort längre.

Jag testade flera gånger och tog slutligen bort det jag lagt till på hennes kort. Då fungerade det, men först på andra försöket. Antingen var det SIM-kortsinfon som störde eller så glappade läsaren i hennes Blade.

Detta kan kanske vara till hjälp för någon med problem.

5. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

pissenisse uppdaterade dotterns blade i onsdags. Samma sak, bladen hittar först inte SIM-kortet (Glocalnet), fast den accepterar PIN-koden. Efter mycket om och men (fabriksåterställning), så hittar den SIM-kortet men kan inte ansluta till något nätverk. Bytte SIM-kort mellan min och dotras mobil. Hennes SIM-kort funkar alldeles utmärkt i min Desire och mitt SIM-kort (Telia) fungerar alldeles utmärkt i hennes Blade.

Ringer Glocalnet och förklarar problemet, samt att jag läst i denna tråd att ett nytt SIM-kort ska kunna lösa problemet. Den mycket trevliga kundservice-tjejen förstår inte ett ord av vad jag beskriver men säger "Vi skickar genast ett nytt SIM-kort, du har det förhoppningsvis i slutet på veckan".

pissenisse är inte så glad att SIM-kortet pajade, men är väldigt nöjd med hur snälla och hjälpsamma kundtjänsten på Glocalnet var.

6. dogadder

dogadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2 tar 50 spänn för nytt SIM. Och hon lät sur när jag frågade om frakten ingick då. o_O