Diskussion: Testpilot för Samsung Galaxy S III - diskussionstråd

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mannyb, 21 maj 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hämtade ut telefonen i måndags kväll men har ägnat 13 timmar/dygn (varav 5 i bil) de senaste två dygnen åt mitt arbete så jag har inte hunnit testa så mycket. Ska försöka skriva ihop mina reflektioner så här långt under morgondagen.

    Stannade dock på vägen hem idag och testade kameran (med default inställningar):

    [​IMG]
     
  2. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har provat videokameran igår utomhus.
    Fick bra resultat tycker jag.

    Finns de nått sett att ladda upp en kort video här?
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ladda upp den till ditt dropbox konto (man får ju 50Gb i två år gratis efter att ha genomfört några enkla steg). Sedan flyttar du filmen till dropbox:ens public folder, högerklickar på den och väljer "copy public link".

    Telefonen laddar iaf upp bilder automagiskt till dropboxkontot (väldigt smidigt) om man valt det alternativet. Vet inte om den gör samma sak med det man filmat för det har jag inte testat ännu.
     
    Minex gillar detta.
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Första intrycket efter knappt två dygn...

    Hade jag fått telefonen i fredags som planerat så hade jag tänkt ta lite bilder när jag packade upp den men nu blev det lite kort med tid så jag hoppade över det. Dessutom tror jag det finns tillräckligt med bilder och unboxing videos redan så jag tror faktiskt inte det behövs fler.

    Det första som förvånade mig var att en sån stor telefon ryms i en sån liten kartong. Tips till Samsung är att skicka dem i vadderade påsar då min kartong såg lite kantstött ut och det finns inga direkta marginaler. Dock var innehållet i perfekt skick som tur var.

    Ivrigt började montera bort batteriluckan som känns oroväckande sladdrig och jag blir lite orolig för att den skall klara av behandlingen. Den är tunn och lätt men när man börjar känna lite på den så för jag känslan av att den inte är så ömtålig som man först tror.

    I med batteri, SIM kort och ett 8Gb MicroSD kort som jag kanske egentligen inte behöver men det är det snabbaste sättet att få över bilder och musik från gamla telefonen. Tillbaka med batteriluckan, eller rättare sagt baksidan för det är ju vad det är. Den sitter som gjuten och all sladdrig känsla försvinner så fort man snäppt den på plats.

    Hal som en tvål skulle den vara, för det har jag läst i forumtrådarna. Här håller jag efter snart två dygn inte alls med. Upplever inte alls att den är hal.

    Nåväl. Har som jag nämnde tidigare haft mycket att göra de senaste två dygnen men som gammal geocachare installerade jag GPS Test som den första applikationen och hälsade våra ryska Glonass kamrater välkomna.

    [​IMG]

    Positioneringen är kanske det snabbaste jag upplevt hittils. Har även fått låsning under vad som borde vara ganska besvärliga förhållanden (inne i större byggnader). Vad det gäller noggrannheten så rapporterar den inte några fantastiska siffror men när jag mixtrade med GPS-koden för HTC TyTN II i början av min "android karriär" så fördjupade jag mig en del i DOP och EPE och det enda jag egentligen lärde mig är att såna siffror (oavsett GPS) skall tas med en rejäl nypa salt. Sifforna på S3:an tar ganska stora hopp så jag tror att den har en ganska grov översättning mellan DOP och EPE. (DOP = Dilution of Precision, EPE = Estimated Position Error (eller nåt i den stilen)).

    Just noggrannheten hos GPS/Glonass kombinationen är något jag kommer att återkomma till i senare tester.

    Då jag spenderade 5 timmar i bilen igår så testade jag musikuppspelning med det medföljande headset:et. Jag är ingen audiofil och men har ingen anmärkning på ljudet. Låter riktigt bra, iaf för mina öron. Körde både den inbyggda musikspelaren (med equalizern inställd på standard) och Spotify (preview versionen som funkar bra i ICS). Testade även den inbyggda FM radion. Mottagningen inne i bilen var väl inte den bästa vilket kanske inte heller var vad jag väntat mig. I övrigt var det en trevlig upplevelse. Vid första starten sökte den snabbt igenom frekvensbandet efter alla kanaler den hittade så jag var igång på nolltid. Sen integrerar den sig snyggt med aktivititetsfältet om man kan snabbt och byta frekvens utan att växla tillbaka till radio appen. Som syns på den vänstra bilden så går det enkelt att spela in från radion (om man vill).

    [​IMG]

    Notera också i aktivitetsfältet hur den radat upp ett antal förslag på appar som man kan tänkas vilja starta när man har ett headset inkopplat. Överlag så verkar man lagt en hel del fokus på att just göra saker lätt tillgängliga. När det gäller ljudet så har jag letat fram mitt MW600 och satt det på laddning så det kommer en rapport senare på hur det funkar ihop med telefonen. Jag har också en Creative D80 blåtandshögtalare som står på listan över saker som skall testas.

    Kameran har jag inte hunnit testa mer än några få bilder men den är ruskigt snabb, så mycket kan jag konstatera. I Swedroids recension finns det en hel del att läsa om kameran och bildkvaliteten. Det enda jag egentligen hunnit konstatera är att den slår allt jag tidigare haft när det gäller mobiltelefoner med råge. Som nybliven Dropbox användare tycker jag också att funktionen att den automagiskt laddar upp alla bilder jag tar till mitt Dropbox konto är riktigt smidig.

    Något som jag använt en stor del av dagen igår är wifi hotspot funktionen och kan bara konstatera att det fungerade utan några som helst problem.

    Ska man säga något negativt så är det väl i så fall att jag fortfarande ofrivilligt ändrar volymen ibland när jag ska trycka på powerknappen precis som en av de andra testpiloterna också haft problem med. Det blir dock mindre och mindre frekvent så jag tror det är en vanesak. Jag har inte heller riktigt vant mig vid storleken än. Men då ska man veta att jag t.o.m. hade lite problem att vänja mig med HTC Desire när jag bytte från en ZTE Blade och skillnaden i storlek mellan dem är försumbar jämfört med skillnaden mellan HTC Desire och Samsung Galaxy S III.

    På det stora hela har det än så länge varit en mycket trevlig upplevelse att testa denna telefon.

    EDIT: Jo just det, en sak till. Satt och kikade i galleri appen igår kväll och såg att mitt NAS (med DLNA) dök upp. Testade Videospelaren och visst, den hittade NAS:et utan problem och spelade utan protest upp media från det. Gissningsvis fungerar det även från musikspelaren. Sen är ju funktionen att "flytta ut" videon och göra andra saker medan man kikar på en film ganska häftig. Vet väl inte direkt om man kommer att ha så mycket nytta av det men såna små detaljer kan man ju inte hänga upp sig på. ;)
     
    Last edited: 6 jun 2012
    Letalis och mannyb gillar detta.
  5. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Första tiden med SIII

    Nu har jag använt telefonen i 2 dagar och här kommer lite tankar om den. Först vill jag bara säga att Samsung Galaxy SIII är en fantastisk telefon på alla sätt men som ni säkert vet så är det mycket enklare att hitta dåliga än bra saker men ska försöka att ta upp lite lite positivt också.
    Mina tidigare telefoner har varit både SI och SII.


    Storlek
    Vi kan börja med storleken som är väldig personligt om vad man tycker. När jag fick min första S1 så var ju den megastor och det gick några dagar och sen hade man vant sig. När jag sedan fick en S2 så var ju den ännu större och tänkte då att det här är max av vad som går att använda. Men det gick några dagar och den var inte alls står då. Och S3:an är ju såklart ännu större men jag är inte alls bekymrad över storleken även om den känns att den är en del större än S2:an. S3:an är väldigt skön att hålla i tack vare dess avrundade hörn nedtill och den glider lätt ned i en vanlig jeansficka.
    Men nu tycker jag iallafall att skärmstorleken börjar gå mot sin maximala nivå. Det börjar bli lite knöligt att navigera sig runt med en enhandsfattning och då speciellt meny-knappen nere till vänster, men ge det några dagar till och sedan så har man vant sig.


    Knappar & interna tillbehör
    Volymknapparna har jag inte mycket att säga om utan dom fungerar som dom ska. Hem-knappen och power-knappen däremot tycker jag sticker upp lite väl mycket. Om vi börjar med power-knappen så har jag kommit åt den flera gånger av misstag då den är väldig lätt att trycka på. Jag har även lite svårt med långtryck och enkeltryck på den, blir lätt ett långtryck när jag bara vill stänga av skärmen. Lite av det här är nog bara vanesaker som kommer att försvinna med tiden.
    Hem-knappen har Samsung gjord väldigt mycket kortare på höjden och höjt knappen ett tiotal millimeter Jämfört med S2. Detta känns lite konstigt då endast en liten del av tummen får plats på knappen men återigen är det nog bara en vanesak.

    Led-indikatorn som många saknade i S1 och S2 har nu kommit till S3 men själv tycker inte jag att det är någon revolutionerande nyhet. Den blinkar som standard var 5:e sekund i blått vid missat samtal, SMS eller mail och rött när det är lågt batteri eller när den laddas. Allt det här går att stänga av i menyn.

    På baksidan av telefonen bredvid kameran sitter en fotolampa och högtaleren. Fotolampan fungerar precis som den brukar, dock inte särskilt snygg i designen. Högtalaren har fått en väldigt bra placering då det är väldigt svårt att täppa för den när man håller i telefonen. Ljudet ur den är också helt okej.
    Kameran sticker ut en liten bit vilket gör att telefonen inte ligger helt plant på ett bord när man använder den men det är inget man stör sig på enligt mig.


    Skärmen
    Skärmen var det som fascinerade mig mest i början och det beror säkerligen på den nya upplösningen. Den är verkligen klar och väldigt skarp och intill omöjligt att urskilja enskilda pixlar. Eftersom jag bara har haft Samoled-skärmar har jag svårt att säga så mycket mer om den.
    Att glaset på skärmen är mycket tunnare än S2 känns också väldigt tydligt till det positiva.
    Angående färgåtergivningen så ligger ju amoled lite efter men det är inget jag bryr mig om då det inte är någon foto-redigerings skärm. För de som inte vet så kännetecknas amoled av att svart verkligen är svart medans vit brukar bli lite mer grädd- eller blå-vit.


    TouchWiz
    Det som så många brukar hata gillar jag faktiskt. TouchWiz har många bra funktioner för att göra saker enklare och det har bara förbättrats med TW 5.0. Dock är det bara en sak jag saknar och det är att ändra ljustyrkan genom att dra fingret åt sidan på notifikations fältet.
    En speciell nyhet som var underbar var att man kan nu sätta telefonen till örat när man har sms:en uppe och då rings den kontakten. Andra gamla bra funktioner är dra fingret vänster/höger i kontaktboken eller sms-loggen för att ringa eller skicka sms.

    Snabbåtkomsten till bl.a. Wifi, gps och ljud i rullgardinen är dock väldig irriterande att den ska röra på sig när man drar ner den. Fast det är bra med ännu mer genvägar där även om man inte använder dom så ofta. Under det fältet kommer även programgenvägar upp när man sätter i sitt headsetet. Det ger en väldigt enkel åtkomst till ex. musikspelaren, radion eller appar där man ofta använder headsetet. Man får även upp paus och föregående/nästa –knapp där när man lyssnar på musik. Man kan också lätt byta till monoljud genom en widget om man ex. bara använder en lur i örat.

    Launchen fungerar kanon och finns inga som helst ”lagg”. I appdrawen är det enkelt att ändra ordning och skapa mappar till sina appar och om man inte gillar den horisontella layouten kan man även få en vertikal lista. Man kan även gömma appar där som man inte använder men vill ändå ha dom installerad.
    TouchWiz egna widgetar tycker jag är jättebra, speciellt agendan och månadskalendern. Musikwidgeten är ny och den fungerar mycket bra då man även kan bläddra bland låtarna i listan man lyssnar på.


    Musikspelaren
    Den inbyggda musikspelaren fungerar riktigt bra. En nyhet i den är att det har tillkommit en ny randomfunktion som fungerar riktigt bra. Man trycker helt enkelt på vilken typ av musik man vill höra och så skapar telefonen en egen lista.
    Inbyggt finns en rad olika EQ-inställningar och man kan även göra sin egen. Ljudkvaliten uppnår dock aldrig till Power amp:s vilket är synd då jag verkligen gillar designen på den.
    [​IMG]


    Kalendern
    Kalendern tycker jag fungerar mycket och jag äskar speciellt widgetarna som medföljer. Man byter enkelt vy i kalendern genom att dra med två fingrar. När man lägger till en händelse så är alltid ”Sumsung Calender” förvalt vilket inte synkar till google kalender. Kan vara bra att tänka på då jag inte hittar ett sätt att ändra den.
    [​IMG]


    Låsskärmen
    Låsskärmen tycker jag fungerar mycket bra. Inga som helst problem vid missat samtal eller sms. Genvägarna som finns där går att ändra och är en välkommen nyhet. Det ända jag saknar där är en musik kontroller men det finns ju oftast på headsetet.


    Tillbehör
    Med i kartongen finns det vanliga. Samsung har dock valt en kombinerad ladd/datakabel (löstagbart ”huvud”) vilket kan vara bra om man är ute och reser. Dock kan det bli ett hejvilt hoppande mellan dator och strömutaget om man inte har en extrasladd.
    Hörlurana som medföljer är som dom brukar. Knappar för svara/pausa och volym finns där. Saknar dock att ena sladden inte är förlängd så man kan hänga dom över nacken. Om man lyssnar mycket på musik köper man givetvis ett par andra lurar.
     
    Anzen, shoffen, kallt_kaffe och 2 andra gillar detta.
  6. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    http://db.tt/cEjjEWhr

    Jag har filmat med standard inställningar. Videokameran får plus av mig för inget "lagg" alls vid hastiga rörelser.
    Mobilen är bra att hålla i när man filmar och den reagerar direkt när man klickar play/stop. Ingen fördröjning.
     
  7. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Testade att ta några närbilder idag (med standard inställningar).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Klart godkänt!
     
    Letalis gillar detta.
  8. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Bluetooth och USB

    Idag har jag testat att ansluta lite saker till telefonen.

    Först ut var mitt MW600 Bluetooth headset som anslöt utan några protester. Testade bara att spela musik och det fungerade klockrent. Samma sak med min Creative D80 Bluetooth högtalare. Inga som helst problem.

    Medan den fortfarande var kopplad och spelade musik till D80:n så parade jag ihop den med ett Microsoft Bluetooth Mobile Keyboard 6000. Här uppstod vissa problem, dock ej Bluetooth relaterade. Samsungs inmatningsmetod fixar ÅÄÖ galant men de tecken som nås med AltGr som t.ex. @ går ej att använda. Detta problem känner jag igen från min Samsung Galaxy 8.9 och jag tror det gäller de flesta, om inte alla, Samsung enheter.

    Testade sedan att USB ansluta en mus med en OTG adapter och det fungerande inte alls men så upptäckte jag att det vara OTG adaptern som hör till sambons Motorola Xoom och när jag bytte till en OTG adapter köpt från eBay så fungerade det direkt. Testade även ett trådlöst USB tangentbord/mus vilket fungerade klockrent förutom AltGr problemet.

    Även mitt Targus bluetooth tangentbord anslöt som det skulle. Dock var det enda tangentbordet som fungerade fullt ut med AltGr mitt Samsung tangentbord i tangentbordsdockan till samsungplattan.

    Problemet med AltGr och eventuella andra tangenter som kan behöva mappas om är dock inte oövervinnerligt och jag löste det naturligtvis genom att installera min egenutvecklade app. ;)

    GPS:en fortsätter att imponera med snabb positionering. Har dock inte hunnit utsätta den för ett riktigt noggrannhetsprov ännu, men det kommer.

    Jag har lite problem med att jag ibland fiskar upp telefonen upp och ner och börjar trycka på högtalaren för att försöka tända skärmen. Det är lite svårt att avgöra vad som är upp och ner utan att titta på den och det verkar var något jag omedvetet varit van att kunna göra med mina tidigare telefoner.

    EDIT: Komplettering. Testade precis att koppla in ett USB minne med OTG kabeln och det monterades automatiskt utan problem.
     
    Last edited: 6 jun 2012
    Khayman gillar detta.
  9. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr hittat en "bugg" i telefonen.

    Det har med Meddelande ikonen att göra. När jag fått SMS och väcker telefonen, så ser man på låsskärmen att man har 1 nytt meddelande.
    Jag låser upp skärmen genom att dra bara, går in på Meddelande ikonen som ligger som standard på hemskärmen. Ikonen har nu en 1 på sig för att man har 1 oläst meddelande.

    När jag läst meddelandet och går ur applikationen, står det fortfarande en 1a på ikonen.
    Jag har inget oläst meddelande där inne.

    Störigt att den hänger sig genom att visa 1an när man fått sms.

    För att få bort 1an får jag hålla inne ikonen och kasta den i papperskorgen.
    Lägger jag till appen igen så finns ingen 1a kvar.

    Jag tycker att 1an ska försvinna direkt då jag läst alla olästa sms.
     
  10. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om någon undrar var mina bilder tog vägen så kan man tydligen få sin public folder på dropbox "suspended" om den genererar för mycket trafik. Med facit i hand kanske jag inte skulle delat ut den senaste CM9 builden för Galaxy Tab 8.9 via Dropbox.
     
  11. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Det där klippet var inget vidare, du kanske ska prova att hålla mobilen i horisontellt läge.
     
  12. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    http://db.tt/63h44KSj

    Vad menas med 1an i den lilla solen ?
    Har den på alla städer man lägger till i den appen.
     
  13. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Nu har jag också märkt att TouchWiz launcher startar om sig rätt ofta. Det är ingenting man stör sig så jättemycket på och förhoppningsvis kommer Samsung att fixa problemet. Enda gången det kan vara lite jobbigt är när man ska kolla kallenderwidgeten då den måste ladda om sig.
    [​IMG]




    Sedan så kan jag säga att GPS är skapligt mycket bättre än S2:an. Får fix på några sekunder och den "sticker inte iväg" såsom S1:an gjorde. Kanske beror det på GLONASS?

    Tethering är inga som helst problem att köra. Funkar varje gång :)

    Kameran är sjukt snabb och ger mycket bra bilder. Tänkte att jag skulle testa den ordentligt nu i helgen och ladda upp exempel bilder.

    Jag har även stora problem att ta screenshots. Funkar typ var tionde gång. Någon som har kommit på det rätta knepet? :)
     
    Last edited: 8 jun 2012
  14. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag fuskar och använder ddms.bat från SDK:n när jag tar skärmbilder.

    EDIT: Testat precis att ta 4 screenshots genom att dra handen från vänster till höger över skärmen. Funkade klockrent alla fyra gångerna.
     
    Last edited: 8 jun 2012
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det är inte så att du bara läst meddelandet i listan utan att klicka på meddelandet? Jag har inte upplevt detta problem.
     
  16. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag får sms. Går in på meddelande läser det nya. Efter det kan jag gå in på appen igen flera gånger. 1an försvinner inte fler min del. :/
     
  17. Minex

    Minex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Jag tar screenshots genom att lägga ner sidan på höger hand så att lillfingern ligger helt i. Sen dra åt vänster över hela skärmen. Funkar för mig varje gång.
     
  18. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Exakt så gjorde jag när jag testade. Funkade klockrent.
     
  19. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Mer kamera tester

    Del av bild tagen med makroinställningen:

    [​IMG]

    Filmsnutt filmad med standardinställning:

    http://db.tt/MgV39CKJ
     
    S-Droid gillar detta.
  20. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    GPS:en

    Vad gäller GPS:en så har jag jämfört den med min Garmin Legend HCx (som har några år på nacken) och tyvärr måste jag säga att även om S3:an är verkar har grymt bra mottagning och låsning så lämnar noggrannheten lite att önska.

    Jag känner till en noga utmätt referenspunkt till vilken jag har koordinaterna med hög noggrannhet. Platsen är dessutom på öppen plan mark med mycket begränsad växtlighet vilket ger näst intill optimala förhållanden för att ta emot signaler från GPS satelliterna.

    Trots det rapporterade S3:an 5-6 meter fel när min Garmin "bara" var 2-3 meter fel. Jag testade vid två olika tillfällen samma dag.

    Jag ska dock undersöka detta mera.