Thats it! nu blir det nya lurar!

Diskussion i 'Wearables' startad av Salvion, 10 nov 2024.

1. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 174

MINA ENHETER

Yes, exakt så fungerade det för mig på min Pixel 7 pro med Pixel buds, utan någon prenumeration av något slag. Låst skärm och det är lurarna som snappar upp kommandot och det utförs utan att behöva låsa upp telefonen, den kan va kvar i byxfickan. Allt på svenska också.

Nu kör jag Samsung S25 Ultra tillsammans med Samsung buds, och de snappar inte upp hej Google utan då är det telefonen som tar upp det som då måste vara i närheten, som du verkar ha det med dina Huawei.

Nicole gillar detta.
  2. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 341
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Moonstone
    @Nicole@Nicole
    Jag är själv lite fundersam kring detta...
    När jag hade bilen med handsfree (samma telefon men inga lurar) då gick det bra med "Hej Google Ring brorsan på mobilen" (detta var november förra året)
    När jag nu försöker med det du efterfrågar och då svarar Gemini att hen inte kan göra det.

Jag kan ärligt inte hålla isår GA och Gemini i vad dom gör och inte gör.
    Innan jag sålde bilen var ibland GA som navigerade och ibland Gemini (Google Maps) och det kunde skilja en dag mellan.

Helt obegripligt varför någon assistent fungerar så sunkigt tycker jag.

Nicole gillar detta.
  3. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 636
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Tack snälla! Men efter @Salvion@Salvion svar efter ditt blir jag osäker på detta ändå, det verkar ändras lite efter hur Google känner för det... o_O

Grejen är att det funkade fint med GA tills för två veckor sedan, med mina Huawei Freebuds, men nu fungerar varken GA eller Gemini... Jag har valt att ha mina Freebuds som betrodd enhet, då är skärmen olåst och jag kan ringa (med GA, ej Gemini - som svarar att den inte kan ringa än) utan att ta upp telefonen (Pixel 8 Pro) och min förhoppning var att ett par Google buds skulle lira bättre med enheten, men det verkar osäkert...

Hade en chatt med Google för en vecka sedan ang detta, vi chattade och felsökte i över en timme, utan resultat...

Ibland undrar jag om de själva vet vad de gör...

Jag vill verkligen inte ångra att jag köpte Pixel, men just nu är jag lite putt på att Google förstör så viktiga och enkla saker som just detta, som jag dessutom tror att många använder...

Tack snälla båda för svar, och jag tror tyvärr jag avvaktar lite till, för jag vill verkligen att detta ska fungera <3

Salvion gillar detta.
  4. Sontronic

Sontronic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite!

Jag har nyligen köpt ett par Pixel Buds Pro 2 och tycker de funkar bra överlag men transparency-läget låter väldigt diskant och burkigt för mig. Det känns inte alls så naturligt som många recensioner säger.

Jag har testat olika passformer, har senaste firmware och provat i olika miljöer, men upplevelsen är densamma.
    Har haft många hörlurar i samma prisklass tidigare där de inte haft det här "problemet".

Är det någon annan som märkt samma sak?
    Tacksam för alla svar, vill bara veta om det är "jag som är känslig" eller om något faktiskt är knas och jag ska reklamera.

5. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 341
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Moonstone
    Borde kanske inte alls svara då jag inte är en typ av användare som reflekterar över ljudkvalité på detta sätt.
    Vad jag menar är att jag tycker att funktionsmässigt är dessa lurar dom bästa jag haft, men ljudkvalite och transparecy är sämre än mina gamla Sony WF-1000M4.
    men dessa är mindre, smidigare, bättre funktionellt, bättre batteritid.
    Men ha i åtanke att jag är otroligt dålig på att jämföra :)

Nicole gillar detta.