Diskussion: The history repeats itself!

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Alvin, Apr 10, 2012.

1. Ronkan

Ronkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

så är det alltid i början alla jäkla telefoner jag ägt har haft barnsjukdomar i början...

men fixas oftast om telefonen inte heter LG då för dom bara lovar men inget händer dom skiter i sina konsumenter fullständigt...

men heter telefonen HTC eller Samsung så kommer det ganska fort fixar som åtgärdar dom flesta fel...

och jag har då inge problem med min HOX funkar klockrent tillomed org webläsaren funkar klockrent för mej på aftonbladet osv... som jag vet andra har problem med...

helt underbar lur som slår allt annat på marknaden på fingrarna och det kommer bara bli roligare och roligare å bättre å bättre...
    blir en rolig tid framöver

kalof and Frippem like this.
  2. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Problem med appar? Jag har dock inte haft problem med dom hundra appar jag installerat och sen avinstallerat för jag inte tyckte de va kul/nödvändiga på just HOX.

Vilka appar finns det problem med ? Och varför skulle just denna telefonen ha de? Det är som att säga att en 200core processor på en dator skulle ha problem med att spela kort.

3. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja hox är bättre än SGS2, man måste köra cm9 och siyahkernel samt oc till 1600 MHz för att SGS2 ska bli riktigt rapp.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag DOAde min första med förhoppning om att jag hade fått en måndagsexemplar trots att jag egentligen ville byta till Galaxy Note. Allt var frid och fröjd några dagar tills detta plötsligt händer http://www.youtube.com/watch?v=Jhx4USXnoYw

Tillbaka till TPH idag och det blir definitivt inte HOX.

5. thomasd79

thomasd79 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är många som fått fram detta felet, inkl jag en gång. Bara å starta om telefonen. Detta fixas nog i nästa uppdatering!

6. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Anser inte att det är värt risken dessvärre. Med tanke på dess pris anser jag inte att det här felet är acceptabelt.

7. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där är en mjukvarubugg hos filmkameran. Tror alla har den Den försvinner om man byter launcher.

Last edited: Apr 16, 2012
  8. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

HTC kanske ska ta och sluta spruta ut telefoner och göra saker lite mer rätt från början. (självklart har nya telefoner barnsjukdomar, jag vet). Har två polare som har båda samma problem som beskrivs i OP, samt nå mer som jag inte minns. SGS3 kommer ju förmodligen sopa mattan med HOX när den kommer, när den nu kommer. För Samsung verkar inte ha någon brådska med att slänga ut den, vilket känns väldigt bra imo.

9. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Nä, för Samsung spottar inte ur sig modeller i en strid ström och deras mjukvara är ju helt felfri...hur är det nu med Kies och har ni inte värsta rage därborta om att Samsung förstört ICS. :mad:

kalof likes this.
  10. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

efter alla fel man läser om denna överallt så räknar jag nästan med att det ska vara nått fel på min när jag får den :/

11. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har själv en SGS2 och den kom med barnsjukdomar när den kom. Och fortfarande har den problem, att inte Samsung har fått till ICS är ju så bedrövligt. Alla har fel i början, så enkelt är det!

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

12. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Vem fan bryr sig om Kies? Jag föredrar fungerande mjukvara i telefonen istället för ett synkprogram till datorn. Har du inget mer att klaga på hos Samsung än Kies då är verkligen Samsungs telefoner bra :) Och att uppdatera en Samsung behöver du inte Kies till så för de flesta behövs inte Kies alls.

13. unaz

unaz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte Galaxy S när den kom och jag kan säga dig att den var LÅNGT ifrån problemfri, mjukvaran var katastrofalt trög och GPSen var helt åt skogen också, det var den på alla telefoner! Samsung är inte bättre på något sätt...

14. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Galaxy S2 var nästan perfekt :cool:.

15. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha jo om jorden är platt! ;)
    S2an hade mängder av problem när den kom och ett tag framöver/har vissa fortfarande om jag inte minns fel? Gula skärmar som visade sig vara hårdvaruproblem(?). Micro-usb uttag som slutar fungera alt. korrumperar telefonen (billäge någon?) när det kommer lite smuts i den. Spontana omstarter. Problem med linjer på skärmen och andra mönster.
    Vissa hade problem med att telefonen hängde sig/fick ta ur batteriet, överhettning och att batteriet inte höll måttet(defekt).

Men överlag älskade jag min s2a! Den ver grym på många sätt och vis! Och det är min HOX med! ;)

Det är det jag kommer ihåg utan att kolla närmre på det. Men ja. ALLA telefoner har barnsjukdomar. Vissa tar LÅNG tid att fixa, andra går relativt snabbt! Det är nu upp till HTC att visa att de kan hantera de rapporter de fått in på ett bra och konstruktivt sätt! :)

16. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha ska vi börja jämföra med flera år gamla telefoner....

17. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hade S2 och den började få lite väl jobbiga inbrända linjer på skärmen. Jävla Amoled. För att inte tala om ICS-patchen som släpptes till S2 som var den sämsta romen den någonsin haft.

Nöjd med HOX än så länge, har förvånansvärt få problem. Lite besviken på GPSen..

Hoppas patchen kommer snart:)

edit: f.ö än jävla gnällig tråd. Köp något annat då.

18. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Det är onekligen en svag lansering i den mån att det verkar vara gott om hårdvarufel. Om det här ska vara HTC's påstådda nystart så är jag inte speciellt imponerad än så länge. Det är en sak att lansera en mobiltelefon med imponerande hård- och mjukvara och en annan att göra det med kvalitet.

Tråkigt.

Hela din tes är felaktig om det är så att de applikationer som kan dra nytta av flertrådat ändå inte används på mobiltelefoner. Det är en sak att ha prestandan i teorin och en annan att lyckas dra nytta av den på ett praktiskt sätt.

Som jag ser på det hela har mobiler en begränsad skärm och inte ännu mer begränsad input. Det gör att mjukvara för exempelvis video- och bildredigering inte är praktisk att använda på en mobiltelefon. Det är dessa samt spel som på ett effektivt sätt kan dra nytta av fler än två kärnor.

Jag tycker inte att mobiler är lämpade för quadcores eftersom:

1: Applikationer som 'traditionellt' drar nytta av flertrådat är opraktiska
    2: Quadcores drar mycket när alla 4 kärnor används
    3: Mobiler har begränsad batterikapacitet

Slutsatsen av tre ovanstående blir att du inte har någon nytta av quadcores för det mesta och lyckas du hitta ett program so faktiskt kan använda 3 eller 4 trådar är batteriet slut på nolltid. Det är inte något jag känner mig speciellt sugen på.

Det är en sak att vara negativt inställning till utveckling och det är en annan att vara negativt inställd till fel sorts utveckling. Upp med IPC, upp med frekvenser och lämna antalet kärnor i fred. Tablets har annan potential, men quadcore på mobiltelefoner är bortslösat.

19. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag känner tvärtom. Att gå tillbaka till nexusen var inte en trevlig upplevelse.

20. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Doade min idag och killen jag talade med på TPH sa att de aldrig fått så många DOAs någonsin som på den här modellen. Det blev en vit Galaxy Note för min del.