Diskussion: Ticwatch 3 Pro - Snapdragon Wear 4100!

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av bernard, 29 aug 2020.

  1. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Så klart det är, dock hade jag ju hoppas på att Google kunde fixa Google Assistans alla buggar som finns där i samt rulla ut Google Pay till marknader som finns även för Mobilen, sedan hade den blivigt ännu bättre, men det är ju inget snack om ska man ha en Wear OS klocka idag så är det ju Ticwatch Pro 3 som gäller, än så länge då 4100 gör en jävla skillnad gentemot alla tidigare chips.
     
    ENDOSKELLETONT800 gillar detta.
  2. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Fick min Ticwatch Pro 3 häromdagen och måste säga att jag överlag är väldigt nöjd med klockan och
    kvalitetskänslan och smackade dit ett skärmskydd efter rekommendation här på forumet, det har god passform och bra känsla i touchen. Däremot är android wear som os inte lika imponerande då det lämnar en del att önska och appbiblioteket är minst sagt begränsat. Fått Google Pay att fungera med lite tweaks iallafall så det känns smutt tills det officiellt släpps i sverige.

    • Tar tacksamt emot förslag på podcastapp ?
    • Söker även efter en remote där jag kan styra netflix genom min nvidia shield ?
    • Snygga watchfaces ?
    Ha en fin dag ...

    //Jonas
     
    milky81 och bernard gillar detta.
  3. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än rekommendera watchface pixel minimal https://play.google.com/store/apps/details?id=com.benoitletondor.pixelminimalwatchface
    Du kan lägga till och konfigurera oerhört mycket, drar väldigt lite batteri. Tänk på att vissa watchfaces drar oerhört mycket batteri, välj i första hand mobvois egna.
     

    Bifogade filer:

    ENDOSKELLETONT800 och bernard gillar detta.
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    ENDOSKELLETONT800 och bernard gillar detta.
  5. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

  6. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Den analoga siffrorna är bara aktiva under tiden då skärmen är låst, vilket är lite mörk så kan förstå att bilderna kan bli lite dåliga på den fronten, men det går ju snabbt också bara dra från vänster till höger för att få upp assistans där finns den analoga klockan också.

    Men här kommer lite snabb bilder jag drog, inkluderar huvudinställningen för watch facet också. Bilderna ser inte ut bli så skarpa när jag försöker fota en aktiv skärm :(
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Gumo gillar detta.
  7. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
  8. MaAtsen

    MaAtsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2021
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    27
    En kontrollfråga...

    Runkeeper sa 2019 att de la ner sin Wear-OS app.

    Stämmer det att Runkeeper inte finns till denna klocka/Wear OS? Det skulle vara en dealbreaker för mig då jag har använt det i evigheters evighet. Det skulle iofs duga om man kan få över träningstillfällena till runkeeper via import via någon annan app men ju mindre meck desto bättre...

    Garmin och Fitbit kan man ju tex knyta upp mot Runkeeper så ens träningspass importeras till runkeeper.
     
  9. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det verkar stämma tyvärr. Tror dock att du kan synca data via Google fit till din runkeeperapp på telefonen. Använder själv Strava som finns som app på klockan, fungerar perfekt.
     
    MaAtsen och bernard gillar detta.
  10. MaAtsen

    MaAtsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2021
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    27
    Tack för svar. Det är väl egentligen inte hela världen om man inte får in passen i runkeeper, men det vore ju trevligt om inte annat. Så det finns hopp...
     
    Gumo gillar detta.
  11. Romeo

    Romeo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2018
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    14
    Får ni Google assistent att ringa? Min säger att den inte kan göra det just nu. Så jobbigt. Är förlamad I ena handen Så detta är en deal breaker :(. Den svarar inte på ok Google. Den suckar inga meddelanden så säger den bara Att den inte kan nå mobilen trots att den är kopplad. Hatar den.

    Edit. Glömde säga att den många gånger låser sig.
     
    Last edited: 15 mar 2021
  12. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tydligen har google problem med just assistenten på wearOS (gäller alltså alla smartklockor)
    Lite oklart om den nya HMR-2 uppdateringen löser detta? (Den ska komma här i mars men man vet ju aldrig...)
     
    bernard gillar detta.
  13. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Hej, som nämns här har Google problem att få till assistenten. Med det sagt kan jag ringa via assistenten om jag aktiverar den via hårdvaruknappen. På mobvoiforumet på FB rapporterar många att assistenten nu fungerar via "hey Google" efter uppdateringen av appen "Google". Jag rekommenderar dig att gå in på playstore på klockan och titta under mina appar om det kommit några uppdateringar. Efter uppdatering startar du om klockan. Det finns ett antal inställningar som måste vara aktiverade för assistenten ska fungera, kolla på forumet för tips.
    Btw rekommenderar jag dig också att göra en Hard restart när du uppdaterar wear os eller installerat ny firmware. Även om det är bökigt att göra om installationen. Lycka till!
     
  14. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Tänkte beställa en Ticwatch PRO 3 i kväll, men velar om jag skall ta LTE modellen eller inte, skiljer ca 600 kronor. LTE modellen verkar låst till Vodaphone, samt inte funka i Sverige. Men tänker att man lär ångra sig om det visar sig att det går få igång den med svenska operatörer. Någon som sitter på information hurvida det går att komma runt, och få igång den här i sverige?
     
  15. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Vad jag förstår är låsningen till Vodafone genom att installationen av e-sim bara kan ske genom Vodafones app. Det finns ingen e-siminställning i Mobvois app.

    Jag har modellen utan e-Sim sedan november och hade jag köpt idag hade det blivit modellen med e-sim. Förr eller senare kommer det bredare support. Kanske i samband med den större uppdatering som kommer inom kort
     
  16. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Den har slutat fungera för mig för typ 2 veckor sedan har säkerligen med Google app för Wear OS och göra, så du kan ju köra ADB och nedgradera den och stoppa automatiskt uppdatering. Tror problemet kom till i samma veva som dom fixade Okej Google för aktivera assistansen.
     
  17. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Känner att jag behöver en smartklocka är just nu utan. Har tidigare haft Gear s3 frontier, Huawei watch och senast Apple watch, känns nästan naket nu utan. Ska man satsa på denna eller kanske vänta in Galaxy Watch 4 då den också ryktas ha Wear OS.
    En Tizen klocka känns dumt att köpa nu om Samsung ska gå över till Wear OS.
    Vad tror ni är det denna som gäller?
     
  18. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Beror ju helt på vad dina mål är med klocka är i huvudsak. Men ticwatch pro 3 är helt klart en riktigt nice klocka. Även super lätt ringa upp mobilen direkt från klockan när man inte hittar mobilen, bra batteritid och nice hur den hanterar notifikationer utan lagg.

    Men ska du ha den för träning eller betalning så skulle jag rekommendera något utanför wear os, klagar också på att Google inte har en nativ dnd sync mellan android och wear os
     
    Last edited: 7 apr 2021
    bernard gillar detta.
  19. Statsminister

    Statsminister Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Beställde modellen med e-sim. Vore grymt irriterande och köpa den andra, kan ju vara så att de släpper på det inom kort. Better safe than sorry.

    Beställde även ett Vodaphone kontantkort, verkar som funktionen i ticwatch appen dyker upp när man har rätt sim i telefonen(och plats inställningar inaktiverade) och att det ska gå att lira igång den den vägen. 100:- för ett Vodaphone kort är helt klart värt att chansa. Grejerna kommer på tisdag så jag uppdaterar hur det går


     
    bernard gillar detta.
  20. Fire

    Fire Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Lyckades du få igång det?
    Jag är sugen på en ny klocka, och esim är ett krav.
     
    bernard gillar detta.