Tid för uppstart? 3 min 30 s till PIN för mig.

Diskussion i 'Desire S' startad av imbee, 17 okt 2012.

  1. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur lång tid tar det för era telefoner att boota? Min blir bara segare och segare. Mätte för en stund upp tiden från buzzen vid power-on tills jag får knappa in PIN-koden. 3 minuter och 30 sekunder. Eeeeh? Vafan.
    Nu är det ju inte så att jag bootar om så himla ofta så det är egentligen inte det jag har problem med. Tar det mer som (ytterligare) ett symptom på att det är något som inte står rätt till med min lur.
    Kör fortfarande 2.3.5 och är inte helt övertygad om att ICS är totalt njutbart på våra telefoner men det står ändå lite mellan vanlig factory reset och uppgradering till ICS. Vad göra?

    Kära hälsningar
    /Villrådig :neutral:
     
  2. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hade min på Service för ett tag sen...och när jag fick tillbaka den ren var den märkbart mycket snabbare...

    De gångerna jag får göra reboot nu är det olidligt, har inte tagit tid men reagerar på det varenda gång!


    /Jocce
     
    imbee gillar detta.
  3. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog testa att göra en fabriksåterställning och se om den blir snabbare efter det. Annars gör jag tummen upp åt att installera ics manuellt :)

    Skickat från min Galaxy Nexus
     
    imbee gillar detta.
  4. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det blev en återställning. Dumt nog gjorde jag ingen mätning på "ren" telefon. Man har ju alltid lite bråttom att fylla telefonen med skräp igen :D

    40 sekunder nu. Oj.
     
  5. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Skrik gärna till om några dagar då du hunnit få i ännu mer "skräp", vore intressant att se om du får samma "problem" som jag...


    /Jocce
     
  6. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok, inga prestandaproblem med ICS och Desire S enligt dig med andra ord?
    Intressant. Enda dilemmat som återstår är att det är en företagslur :P


    Det blev lite otydligt i mitt förra inlägg. Återställningen gjorde jag förra veckan, redan på kvällen efter mitt första inlägg. 40 sekunder nu var med 32 installerade appar. (mot... 60+ innan... lol, konstigt att det är skillnad?)

    Men som sagt, det var egentligen inte själva boot-tiden som var problemet, för det gör jag inte så värst ofta. Rent allmänt känns den rappare, precis som efter din service. Som en nyinstallerad dator <3
     
  7. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER



    Ah ok!

    Ja, rappheten, både i uppstart och generellt finns ju där efter service / fabriksåterställning.

    För mig så försvinner det dock ganska snabbt, efter kanske 1-2 veckor börjar man märka av att den inte alls är lika rapp, efter några veckor till är den tillbaka till samma känns det som :P


    /Jocce