Till er som inte får HTC Sync att fungera

Diskussion i 'Hero' startad av shadoxz, 13 sept 2009.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ja jävlar. Så enkelt var det :)
     
  2. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Verkar dock som det händer ofta. Försöker nu igen men går inte. Måste starta om telefonen. Suck!!!!

    Edit:
    Hjälpte inte denna gång. Har insatllerat om HTC Sync och starta om telefonen och testat alla tips jag kan hitta nu tusen gånger men det går inte. Jag får kontakt men när jag trycker på "Synkornisera nu" så händer inget. Har lyckats få till en misslyckad, men resterande gångern är det noll respons.

    Pinsamt jävla dåligt. Riktigt uselt.

    Tur att jag inte behöver synka mer än en gång i början då jag la över kontakter. Hade jag behövt det mer hade jag slängt telefonen i väggen (trots att det är HTCs synkprogramvara som troligtvis suger...)

    Edit 2:
    Fick det att fungera med den äldre versionen av HTC Sync. LOL. Dock tog det ett jädra tag från det att jag tryckte på Sunkronisera nu tills at själva synken började. Möjligt att jag itne väntade tillräckligt länge med nyaste versionen. Men det ska ju å andra sidan inte ta sådan tid. Hoppas bara det är första gången. Med den nya versionen stod den iofs inte ens i status "synkroniserar" ett bra tag. Rutan "Synkronisera nu" kom tillbaka efter några sek. Så på min jobbdator verkar iaf den äldre versionen av HTC Sync funka mycket bättre.
     
    Last edited: 21 okt 2009
  3. spyder

    spyder Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser om jag kan väcka lite liv i tråden igen, har vid lite olika tillfällen försökt få HTC synk att funka med min iMac som lirar Win 7 i Boot camp. Dock vägrar den konsekvent få kontakt med telefonen. Har kollat så att filer mm ligger på rätt plats, installerat korrekt osv utan resultat. När jag mailat med HTC blev kontentan att de inte kan ge stöd för varken Win 7 eller Mac. Dock har jag hittat att det verkar som telefonen använder Microsofts drivrutiner när den kopplas in, misstänker lite att problemet ligger där.

    Därför undrar jag lite om några framsteg har skett på denna fronten (eftersom HTC uppenbarligen inte orkar göra ngt...), någon som har tips? Tack på förhand!
     
  4. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom ingen verkar svara så kan jag väl ge "ett långskott" ;)
    Jag testade (i kubuntu) WMware och Virtualbox med Vista, och det enda jag kunde komma på som skilde de två var att WMw kunde jag ställa in USB2 i medans det var låst till USB1 på Virtualbox*freeware*. I VB+Vista kunde jag inte synka (om jag minns rätt, och WM+Vista gick inte att uppdatera, inte heller i andra Vista native burkar heller).
    Det blev en root istället.

    Som sagt ett långskott, och jag vet inte hur boot camp/Win 7 funkar riktigt, men några har väl synkat/uppdaterat i win7 *native*?
     
  5. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

  6. spyder

    spyder Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessvärre är det nog inte det som krånglat för min del, men tack ändå. Ibland är det ju såna sjukt simpla saker som strular till det. Försökte faktiskt en gång tidigare att installera HTC synk på en Vista-Acer men inte tusan gick det då heller... Man blir lite bortskämd med Macens smidighet, men t o m i detta läget är det för dåligt. Framför allt med tanke på 7:ans framgång och hur bra Heron har sålt på sistone... Sorry, behövde bara klaga av mig lite...
     
  7. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är jag riktigt jävla förbannad på HTC, som bevis på det ha rju numera ett fint hål mitt i min dörr!

    Fixxade det som står i huvudinlägger och telefonen syncade finfint utan problem.
    Sedan gick jag ifrån datorn i någon timme och tog mobilen med mig, när jag kom tillbaks till datorn och skulle synca mobilen igen fungerade det givetvid inte!! När syncar mobilen står det bara att den letar efter htc sync på pcn men hittar inte en jävla skit!!

    Har suttit med detta och försökt fixxa ifucking flera timmar!
    Startat om telefonfitta och datorn flera gånger men inget hjälper, ett under att telefonen inte är sönderslagen av mig än

    HJÄLP!!
     
  8. sami

    sami Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske är brandväggen som spökar? Kunde inte synca när jag körde med comodo... Bytte till zone alarm o det funka direkt!
     
  9. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det brukar ta en stund innan pc hittar telefonen, kolla så ätt ikonen vid klockan är grön innan du försöker starta syncen från telefonen.
     
  10. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sync iconen blir grön när telefonen är syncad?
    Satt i flera timmar och försökte synca och väntade varje gång tills telefonen sa "can not find HTC Sync on you PC" och den slutade att överhuvudtaget leta...
     
  11. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är det någon som lyckats synca genom virtual box. Skulle installera HTC senaste rom häromdagen och gick inte till det.
     
  12. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Nej, ikonen vid klockan i windows blir grön när datorn har hittat telefonen, innan dess är det ingen mening med att försöka starta sync från telefonen, då får du bara det svar du har fått.
     
  13. Cheva

    Cheva Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Htc Hero lösning

    En helg för att få HTC sync att fungera...... Ett tips

    Skapa mappen C:\Program files\HTC

    När du installerar. Kör anpassad installation och byt installationsmapp till den ovan.

    När du sen startat om datorn.... anslut telefonen och det bör fungera.

    HTC:s installationsfil är kass.. Har kört in ver.2.0.8 direkt.

    Good Luck!!!:)
     
  14. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag får ingen ordning på detta, provat att starta om telefonen, provat att lägga den i mappen som tipset ovan skriver, inte ett jävla skit funkar ju, kastar snart ut telefon i snön.

    Någon som vet vad det kan va?. Läst tipsen ovanför med men blir inte klokare av det.
     
  15. pcw

    pcw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får det fan inte heller att fungera. Kör Windows 7 Ultimate 64-bitars.

    Kan det ha något att göra med att jag har Android SDK'n installerad?

    EDIT: Fick det att fungera nu. Såg i enhetshanteraren att det fanns en enhet med utropstecken som hette ADB så jag tog uppdaterade drivrutinerna till den och pekade den mot HTC Driver katalogen.
     
    Last edited: 12 jan 2010
  16. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Woho! Installationen fungerade och jag lyckades synca mobilen med HTC Sync!

    En klok fråga av en dum man. Vad gör synkningen? Det stod att den skulle synca mina kontakter. Var är dem sparade nu? I don't get it... :o
     
  17. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Du kan synka in dem i Outlook t.ex. Både kontakter och kalender.
     
  18. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Jag har dem flesta kontakter sparade som "Google". Var hittar jag dem? :ehm:
     
  19. simpor

    simpor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hero och windows 7 64-bit

    Hejsan!

    Jag börjar bli lite irriterad på HTC-sync. Jag kan inte ens installera programmet. .msi filen som man får ner år ju i princip endast en zipfil som packar upp den riktiga installationsfilen. Och jag kan inte köra den upppackade installationsfilen. Installationen avslutas direkt innan den hinner komma igång.
    Jag kommer inte runt det problemet. Så jag får ingenting installerat. Ingen mapp överhuvudtaget med namnet HTC i program-mappen.
    Någon som har en lösning?

    Jag kör windows 7 ultimate 64 bitar.
     
  20. runeo

    runeo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    http://www.mydigitallife.info/2009/08/24/workaround-for-htc-hero-sync-problem-in-windows-7/comment-page-1/