Till er som inte får HTC Sync att fungera

Diskussion i 'Hero' startad av shadoxz, 13 sept 2009.

  1. simpor

    simpor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok saxar in guiden här:

    1. Download latest specialized sync tool from HTC, namely HTC Sync 2.04 from HTC: HTCsync.zip
    2. Install the downloaded program on the computer. At this moment, your computer still unable to recognize the HTC Hero.
    3. Manually update the HTC drivers from Windows 7, using the Windows Vista drivers by installing HTC Sync software on a machine running Windows Vista and then copying the drivers (namely androidusb.cat, androidusb.inf, androidusb.sys, htcrndis.cat, htcrndis.inf and WdfCoInstaller01007.dll in HTC Drivers folder) over to the Windows 7 machine.

    1 check, jag har laddat ner htc-sync 2.0.18
    2, ajdå, det går inte ens att installera. Ingenting händer...
    3. Förutsätter att programvaran är installerad... Jag får ingen HTC folder nånstans alls på hela min dator. Jag har tom sökt ignom hela C: för att se om installationsprogrammet hade lagt nån fil nånstans, men icke.
     
  2. runeo

    runeo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Läs längre ner för den alternativa metoden!
    Ser ut såhär.

    Alternatively, download pre-downloaded HTC Hero drivers packaged in ZIP format:

    HTC Hero driver for 32-bit Windows 7: HTC_Driver_32.zip
    HTC Hero driver for 64-bit Windows 7: HTC_Driver_64.zip

    Extract the driver into a folder. For example, %SystemDrive%:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x64 (for the Windows 7 64-bit) or %SystemDrive%:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x86 (for the Windows 7 32-bit) accordingly.
    Go to Devices
    4) Update the driver (accessible from Properties -> Hardware tab) for incorrectly installed Android Phone from the Devices and Printers menu in Windows’ Start Menu, by selecting the copied driver location. If no ADB driver been installed yet, just install the driver directly by right click on the .INF file and select Install.

    The HTC Hero phone should now displayed as “My HTC”, and will be able to sync with Windows 7.
     
  3. simpor

    simpor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta löser problemet med att Windows inte vet vad som har kopplats in. Dock så finns ju inte programmet HTC Sync installerat eftersom programmet inte gick att installera. Vilket leder till att jag inte kan använda programmet...
    Jag har googlat runt mycket men inte stött på någon som inte ens kan installera HTC Sync. Många verkar ha ovanstående problem med att drivrutinerna inte installeras korrekt..
     
  4. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Om det är någon som försöker använda sig av HTC Sync genom virtualbox så är det mycket svårt. Jag kör ubuntu och försökte i en vecka innan jag gav upp. Läste en del på nätet men hittade ingen vettig information. Det är mycket enklare att bara boota in i windows om man dualbootar.
     
  5. blomjohan

    blomjohan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gick in på Inställningar > Program > Utveckling > Aktivera USB-felsökning . Och allting funkade perfekt :) satt fan i två dagar inan det fungerade