Tillbehör till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Androido, 5 jun 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Fråga om eBay: Om man vill köpa saker därifrån, MÅSTE man ha ett paypal konto? kan man inte bara göra en betalning genom paypal med kreditkort?

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vad jag vet så måste du ha ett Paypalkonto för att kunna betala med kreditkort genom det.

Jag registrerade mitt kreditkort hos Paypal (tog några dagar), och behöver då inte flytta över pengar till Paypal för att betala, utan det dras på kortet.

3. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste koppla ditt kreditkort till ditt PayPal konto i så fall och då dras betalningar från ditt bankkonto direkt. Du kan läsa mera på PayPals hemsida ;)

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jag gjorde ett ebay konto och mata in min adress+ konto nr. Sen köpte jag varan och allt gick bra. sedan kom ett mejl där det stod ungefär: skapa ett paypal konto om du vill ha översikt av dina betalningar. Så matade jag in min adress igen och där på kontot stod -150kr

5. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Yes!
    Jag tror att jag har hittat ett skal jag sökt efter!
    En sån där skydd som iPhone har, att man klickar på, på baksidan och den skyddar kanterna med. Beställde en mörk röd. Den har även små hål som orginalskalets mönster på baksidan. Skit snyggt.

Ni som vill ha en starkare laddare än 0.7A. Köp nokias laddare som laddar i 1.2A. Den kostar väldigt lite, jag beställde två till och med och det blev ett Pris på 60 kr.

Jag längtar tills jag får My stuff.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det finns dock ingen som helst anledning att köpa en starkare laddare till en Galaxy S.

7. tigersaid

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den laddas upp snabbare.
    Har man inte bra med tid så är det bara att ladda med nokias.

Om ni vill så kan jag göra en jämförelse mellan samsungs och nokias i ladd tid om ni vill?
    Nokias laddare har även något som gör att den inte ger mer ström när mobilen är laddat, plus att det är ändå mobilen som suger åt sig ström från laddaren och inte tvärtom.

Biji Kurd o Kurdistan!

8. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Exakt, det är telefonen som drar ström. Amperevärdet är ett maxvärde, inget annat. Alltså laddar mobilen inte snabbare för att du använder en annan laddare. Om den ger högre spänning är det en annan sak dock, och kan vara skadligt för telefonen. Dessutom sliter det mer på batteriet att ladda upp snabbare.

9. Eslind

Eslind Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 22 jul 2010
  10. tigersaid

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vad för spänning kör samsungen på?

Biji Kurd o Kurdistan!

11. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är så att själva mobilen och dess laddkretsar som sköter laddningen och det är helautomatisk. Om dessa laddkretsar är intelligenta och avancerade då kan dessa även reglera laddströmmen beroende på källans strömstyrka för att t.ex. när mobilen är kopplad till datorns USB uttag ska inte mobilens laddström överstiga vad USBn kan leverera ( det är runt 500MHa ) och då laddar mobilen "långsammare" medan om du kopplar till en laddare som kan ge tillräcklig med laddström (1-2A ) så kopplar mobilen till snabb eller full laddning men det kommer inte att överstiga vad laddkretsarna maximalt tillåter för batteri typen. Det säkert känns snabbare men man ska inte förväxla med snabbladning !

Dessa mobilbatterier är INTE anpassade för riktig snabbladning så som batterier till modell flyg och bilar som är konstruerade för att tåla snabbladning ( och dess laddare är anpassade till snabbladdning ) och inte skadas av det.

12. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Batteriet opererar med 3,7V medan spänningen som mobilen hanterar kan variera mellan 4,5 till 5,5 volt men det ska vara runt 5V som är standard för USB spänningen ;)

13. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man söker på artikelnumret på här sidan så ser man att de har de officiella skalen upplagda http://www.order.se/ . De finns dock inte i lager.

14. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

15. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du menar att laddaren talar om för telefonen vilken maxström den kan leverera? Hur mycket ström som dras är beroende av vilken resistans pch spänning du har. Det är inget som telefonen manipulerar beroende på vilken laddare du petar i. Om inte telefonen kommunicerar med laddaren, vilket känns otroligt långsökt.

16. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, det är mobilen ( eller snarare dess laddkretsar ) som känner av laddströmmen och avgör hur mobilen ska ladda batteriet beroende på vilken strömkälla är ansluten. Laddaren ger en ( av tillverkaren ) specificerad spänning och max strömstyrka men det är mobilen som bestämmer laddströmmen till batteriet.

Ja, strömstyrkan räknas ut med formeln I = U / R som man kan applicera för enkla strömkretsar men dagens mobiltelefoner och bärbara datorer likväl har intelligenta laddkretsar som ser till att :

Spänningen vid laddning av Litium-Jon (Li-Ion) och polymer batterier är mycket noga specificerad för att upprätthålla säkerhet och bra batterilivslängd. Nominell cellspänning är 3,6V och man laddar med 4,20V. Laddströmmen är också specificerad och övervakad.

Och till sist ja, det är själva mobilen som avgör vilken laddström den ger till batteriet beroende vilken strömkälla du kopplar den till.

17. Turritops

Turritops Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

18. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Eftersom laddaren inte "knuffar in" 0,7A (i samsungladdarens fall) i telefonen gör det ingen som helst skillnad om du använder en 1,2A laddare, telefonen kommer inte dra mer ström vid laddning iallafall, för den har ingen som helst aning om hur mycket ström laddaren är kapabel att leverera. Alltså är valet av laddare helt oväsentligt om det inte är konstruerat så att telefonen kan "läsa av" laddaren och på så vis veta hur mycket ström laddaren kan leverera.

Vissa laddare levererar dock en högre spänning än andra (varierar från 4,7-5,4V vad jag har sett), och kan på så sätt ändra förhållandena för hur batteriet laddas. Men beroende på hur "smarta" laddkretsarna i telefonen är kan de eventuellt kompensera för spänningsvariationer och se till att det inte har någon betydelse alls vilken laddare du använder (förutsatt att laddaren uppfyller minimumkravet för strömmen).

Last edited: 22 jul 2010
  19. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte fått mitt än, det tog säljaren 4 dagar att skicka skalet. Nu är det iaf på väg. Jag tror att telefonen blir behagligare att hålla i också då jag finner bakstycket aningen slippery.

20. Chrilleee

Chrilleee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har tänkt köpa mig ett SD-kort på 8GB+ nu och undrar vilket jag borde välja?
    Hade tänkt köra fixen där programmen ligger på SD-kortet, så ett snabbt vore väl bra iaf :)