Tillbehör till Galaxy S25 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S25 Ultra' startad av night77, 12 jan 2025.

1. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Jag kommer beställa därifrån nu. Men standard frakt (gratis) är 10-25 dagar, express kostar 10$ (3-10 dagar). Men med 10% rabattkoden så blir det ändå "bara" ca 670kr totalt med express. Proshop var 870kr med okänd leveranstid...

2. Mabbutt

Mabbutt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Köpte ett Pitaka-skal för 6 dagar sedan. Verkar inte vara skickat ännu.

3. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    575

MINA ENHETER

For the uninformed, vad är det som är så speciellt med dessa Pitaka skal? Anyone care to explain?

4. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Bara en fundering, men vad kommer Danmark ifrån? Nedan svar fick jag precis från Pitaka ang. vart varorna skeppas från.

Screenshot_20250211_192441_Email.jpg

5. Emptiness

Emptiness Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Flygtransport till Danmark, förmodligen till deras europeiska lager för att sedan skickas till Sverige.

Gissar att de packar om varan så den ser ut att vara skickad från Danmark så man slipper tull.

snej81 gillar detta.
  6. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Har ju aldrig haft något själv så kanske går på världens nit, men de ser riktigt najs ut på YT-videona där skalen testas.

Alvin gillar detta.
  7. Emptiness

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Pitaka-skal är kända för sin kombination av hållbarhet, tunnhet och hög kvalitet. De är ofta tillverkade av aramidfiber, vilket gör dem starka och lätta. Många uppskattar den minimalistiska designen och möjligheten till inbyggda magneter för MagSafe-tillbehör. Även om de är lite dyrare, anses de av många vara värda investeringen.

Alvin gillar detta.
  8. mickebjo

mickebjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ja, de verkar riktigt nice, men kan inte bestämma om jag vill ha sunset eller moonrise :)

9. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Det blev ett sådant här nu (utan MagSafe) med Expressfrakt 3-10 dagar. 690kr totalt.

upload_2025-2-12_8-8-7.png

mickebjo gillar detta.
  10. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    189

MINA ENHETER

Fast denna är ju MAGsafe också

11. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Svårt att säga men kanske 1 mm.
    Skalet sticker upp lite mer i hörnen, där är det ca 1 mm, uppe och nere sticker skalet inte upp alla men på sidorna kanske 0,5 mm.

Jag hade nog önskat att det stack upp något mer men jag funderar ändå på att köpa något skärmskydd i härdat glas som en extra säkerhet.

Timpppa gillar detta.
  12. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Ah, det stämmer! Var jag som missuppfattade då jag såg ett annat skal som kostade mer, där det stod MagSafe i rubriken. Inget jag lär använda, men det gör inget så länge det inte stör S pen (vilket det inte ska).

13. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 700
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Om ni letar efter skärmskydd som är anti-reflektiv från annan tillverkare än Samsung så finns det ganska intressant skydd från Whitestone Dome (AR) som är anti-reflektiv och dessutom har privacy insynsskydd

View: https://youtu.be/3YTaLn_AL5E

EDIT:
    Jag har letat på nätet efter just det skärmskyddet men verkar inte finnas hos nån svensk webbutik.

Last edited: 12 feb 2025
    rtreal gillar detta.
  14. Bailah

Bailah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Fick hem mitt pitaka skal idag. Beställde i torsdags så det går inte att klaga på. Tog express leverans.
    Mycket fint skal. Inga klagomål alls.

mickebjo och snej81 gillar detta.
  15. Emptiness

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Så sjuuuukt nöjd med mitt nya Pitaka-skal med orm-tema! Sjuuuukt snyggt! Och jäkligt skön textur att hålla i.
    Aldrig haft en magsafe EZgrip men goddamn vad skönt att hålla telefonen med!

Kanterna är det minimalaste jag sett hittills. Hörnen är upphöjda kanske en millimeter, långsidorna 0,5mm och övre och undre kant ligger jäms med telefonens kant.

Year of the Snake Phone Cases | PITAKA

EDIT:
    What!? Det finns ju referral codes med rabatt!
    Referral Program

snej81 gillar detta.
  16. snej81

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Härligt, bådar gott! Sjukt trött på mitt bulkiga silikonskal som ungefär är lika lätt att få ned i fickan som det är att få fred i Gaza.

mickebjo och HenrikN gillar detta.
  17. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Fick mitt Pitaka idag och är inte lika nöjd. Köpte ett Moonrise, tänkte att fingeravtryck skulle synas mindre än på de vanliga svarta. Men inte mycket bättre och jag tål inte flottiga fingeravtryck :)

Sen sitter det inte bra, hörnet med S-pen hålet sitter inte ordentligt tajt mot telefonen så hålet blir taskigt centrerat och pennan går knappt att få ut. Försökt böja till det men hjälper inte så det blir retur och säkert lång väntan på att få ett nytt

18. Mabbutt

Mabbutt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228
    Inte helt nöjd med mitt Pitaka Ultra Thin-skal. Upplever kanterna på långsidorna som lite högre än på tidigare modeller till bl.a. S21U och S23U. Får se om jag kommer att acceptera det, eller om jag kör utan skal.

För övrigt så skickades mitt skal från Hong Kong via Köpenhamn. Måste ha packats om för det var Malmö som avsändningsort på adresslappen.

19. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

Bifogade filer:

20. rtreal

rtreal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

ORIGINALSKAL SAMSUNG

Har nu testat flera av deras egna skal.

Kindsuit
    Väldigt skön känsla. Alltid en ny läderkänsla när man använder den. Mjuk insida i "mocka". Den är gjord av veganläder men ger samma känsla som riktig. Min personliga åsikt kring det är att jag föredrar veganläder då det håller längre och inte blir flottig eller färgar av sig efter ett tag som det annars gör. Tyvärr brister det även i dyrare originalskal. Hade läderskal till min gamla iPhone från Apple som började flagna just för att man har pressat ut så mycket av lädret så tunnt för att maxa vinstmarginalen.

Jag älskar den orangea/bruna färgen. Den är väldigt poppig. En blandning mellan orange och brunt läder.

Samsungs svarta skal är tyvärr inte så svart som man tror. Även en annan medlem skrev det tidigare. På bilden ser ni en svart hörlurskudde att jämföra med. Kan vara svårt att få till färgen men den är svart. Skalet är mörkblå/grå-ish.

Silikonskalet
    Den känns väldigt billig. Tunnt lager silikon på utsidan och insidan är väldigt tunn och plastig. Känns som ett väldigt tunnt ABS plast på insidan.

Protective case
    Lite tjockare än silikonskalet. Extra tjocka i hörnen. Ränderna bak känns skönt att hålla i och är gummerad. Skalet känns väldigt fast men ändå lite gummifeeling som går att böja lite. Skulle tyvärr inte kunna jämföras med de tjockare skalen från andra tillverkare. Eller gamla protective case från S21U, Note 20 och innan som var riktigt robusta med räfflad baksida.

Knapparna i silikonskalet sitter ihop med kanten och är också av silikon. I Kindsuit är det metallknappar som är rörliga. I protective skalet är knapparna av gummi men går att ploppa ur från skalet för rengöring. Det är lätt att trycka på knapparna och inte lika hårda som vissa skal kan vara.

Kameraringen är av metall på alla skal. Snygg och glänser fint. Men kanske kan färga av eller repas vid längre användning. Kameraringen sticker ut lite på alla för att skydda kameran. Mindre i silikonskalet, mer i protective skalet.

Läppen. Jag sitter på ett privacyskal från Ringke som är 0.6mm tjock. När den är på så är det 1.5mm läpp på protective skalet. Och de andra har 1mm. Alla är godkända och inte så jobbiga som vissa skal kan vara. Jag behövde inte ändra känslighet i kanterna och så har jag medium i känslighet.

Botten är identiska på alla. Lite bredare hål för pennan i protective skalet.

Min favorit blev klart Kindsuit i Camel om det nu hette så. Riktigt fräsch och lär klara sig ett tag. Även om riktig läder är dyrare och ger premiumkänsla så känns veganläder bättre och ger samma feeling. På min Volvo C40 så är det ratt i veganläder. Lika skön som riktigt läder och färgar inte av medans alla andra bilar jag har haft med riktig läderratt så blir den glansigt efter all fett och handsvett och annat.

Finns inga magneter i skalet för magsafe.
    Hoppas det är till hjälp.

Bifogade filer:

Last edited: 15 feb 2025
    HenrikN, -=oopeteroo=-, Puttesson och 4 andra gillar detta.