Tillbehör till Galaxy Tab 10.1

Discussion in 'Samsung' started by Silvercliff, May 26, 2011.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har skaffat Samsungs officiella tangentbord till min tab. Det är oehört skönt att skriva på (använder det just nu), men ett par tankar:

Först: Löjliga kortkommandon. Jag vill öppna gmail-appen med e-postknappen, men den vill bara öppna appen "mail". Det kan jag leva med, men det är irriterande. Skaffar man en annan launcher än Samsungs så funkar inte program-knappen (ni vet den där med sex fyrkanter). Trist.
    För det andra: Samsung har försökt göra ett stajlisch tangentbord (vitt och lite svajigt och svarvat), men det kommer inte ens i närheten av det (t.ex) Apple gör. Det blir lite larvigt. Jag uppskattar dock att det är vitt och inte (nån gejmer-PC-fjantig) svart historia.
    För det tredje: ut-volymen i uttaget är kass. Att koppla in hörlurar eller högtalare i tangentbordet är ingen idé. Glöm basen och glöm volymen. Det funkar mycket bättre att slänga in sladden direkt i plattan. Vilket skitljud från tangentbordet - jag är häpen över dylikt misslyckande!

Dock: ett tangentbord ska man ju skriva med och där är det fantastiskt bra. Och det är ju huvudsaken.

Recension: over an out.

2. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Får man fråga vart du köpte det?

3. pjw

pjw Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte det på Cdon då de hade sin rabatterade utförsäljning av mobil-tillbehör. Med frakt och allt gick det loss på ca 320 spänn. Det var det sannerligen värt!

MatDiggy likes this.
  4. MANSMASHER

MANSMASHER Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Att utvolymen är kass på tangentbordsdockan är för att urtaget är line-out, vilket innebär att det inte är förstärkt. Tanken är nog att en ska kunna koppla ljudet i en riktigt bra hemmabioförstärkare och då kunna slippa onödigt brus.

Jag har själv lite problem att få min tangentbordsdocka att fungera bra med ICS beta ROMarna, jag har CM9 snapshot 20120302 just nu men de svenska tangenterna och specialtecken fungerar dåligt och de flesta funktionsknapparna (ljusstyrka, play/pause m.f.l.) vill inte vara med.
    Jag tror på riktigt att så snart samsung släpper sin ICS-uppdatering så är det här problemet ur världen, men kanske har någon en fix för nu?