Tänkte skriva lite lätt om Spigen Slim Armor CS Case med plats för 2 (3) kort, främst så att intresseklubben kan anteckna mina 2 cents
Har tre kort som jag måste ha med mig - betalkort, leg samt körkort. På Spigens hemsida står det att man får plats med 2 kort, men vissa reviews säger 3. Jag chansade och la en beställning från Amazon.se, kostade 226::- inkl. frakt så det var inte mycket att klaga på.
Nu har jag testat med tre släta kort och det fungerar alldeles utmärkt. Luckan går att stänga utan problem och korten ligger still i facket. Har man däremot kort med stansad text lär det bli problem med tre kort.
Telefonen går att ladda trådlöst även med alla tre kort i, men Spigen rekommenderar att man plockar ut korten. Har endast testat med en Magsafe-laddare, men den är slö när man laddar Androidenheter med den. Kan återkomma när jag har fått tag i en mer lämplig QI-laddare.
Positivt: Billigt, bra passform som ej krockar med mitt skärmskydd från MM, plats för 3 kort, luckan känns ganska stabil, telefonen ligger still med mindre man trycker överst på skärmen, kameran hamnar några mm från underlaget, väl tilltagna utskärningar så att ex. USB-kabeln får plats, knapparna "klickar" som vanligt samt fodralet känns ganska bra i handen (se nedan).
Negativt: Blir givetvis lite klumpigt, luckan och vissa delar av fodralet är slät plast som gillar fingeravtryck och är därför inte lika greppiga som resten av fodralet. Kan bli lite svettigt.
Bifogar lite bilder så att man kan jämföra tjockleken med org. silikonfodral till Iphone 13 Pro max inkl. magsafe-plånbok samt ett Spigen Rugged Armor Case för Pixel 7 Pro
Last edited: 9 april 2023