Alltså det är två tekniker i modernare laddare som gör att man kan ladda i den farten telefonen tillåter som max laddningshastigheter. Det är inte bara själva laddaren som måste vara rätt, även USB kabeln måste klara av dessa hastigheter för att få max, USB kabeln ska kunna leverera högre ström än 3A (max 5A enligt spec.), den ska också vara märkt med vissa beteckningar såsom EMCA och SOP, det är svårt att veta vilka är vilka därför jag har flera gånger sagt att man ska alltid välja original laddare o kablar för att kunna få rätt saker istället för att laborera med laddare o USB kablar från olika tillverkare.
PD = Power Delivery (den tekniken ska se till att man laddar snabbare)
PPS = Programmable Power Supply (den kompletterar PD tekniken o tydligen gör att man kan programmera laddaren för att klara av "variabla" laddningshastigheter)
Jag vet inte vad du har för laddare o vilken hastighet den levererar men gissar på 15w. Den kan heller inte maxa ut laddningshastigheten som i de rätta laddarna i början av laddningen för att senare sänka ner hastigheten så det blir inget onödig slit på batteriet o ger ingen dålig värmeutveckling.
På min trådlösa laddare har jag 15w som högst ... kan sänka ner det i telefonens inställningar för att ladda i 9 eller 7w (kommer inte riktigt ihåg)
Last edited: Feb 19, 2023
Orfeous and Kristy like this.