Whitestone Dome erfarenhetsberättelse:
Aldrig testat deras skydd förut, men har haft glasskydd på den tiden platta skärmar fanns (s6 senast).
Dagens lärdom var att det tar ett bra tag att sätta dit, från öppning av kartongen tills färdig så hade det gått närmare en timme. Fick lägga tid på att se några instruktionsvidoes också.
Vid första försöket så fick jag inte ut all lim, dessutom lät jag det ligga kvar i en pöl där tuben tömdes, tips är att flytta pölen till mitten av mobilen genom att luta den, innan man släpper glaset på den.
Resultatet från första försöket var att det var för lite lim under glaset, så det täckte inte hela vägen ner till botten, dessutom fick jag försöka trycka limmet ner, vilket inte heller blev så lyckat.
Till slut gav jag upp och tog bort glaset, torkade upp allt lim och gjorde rent skärmen igen. Limresterna på själva glaset blev kvar under tiden.
Jag tömde en ny limtub på skärmen, denna gång såg jag till att den var helt tom, sen flyttade jag pölen till mitten, släppte glaset och nu gick det bättre. Lade på medföljade tryckkloss ovanpå där fingeravtrycksensorn sitter. Sen var det dags för härdning, körde 15 sek UV-ljus på övre, mitten och nedre delen av skärmen. Därefter ytterligare ett varv med 1 min de tre sektionerna, och för säkerhetsskull körde jag ytterligare et varv på 1 min per sektion.
Efteråt fungerade inte fingeravtryck sensorn alls. Höjde i inställningarna känsligheten på skärmen, men samma dåliga resultat. Försökte göra nya fingeravtryck men kom sällan upp till 60% innan telefonen protesterade. Till slut efter kanske 10-15 försök lyckades jag regga ett finger och kort därefter ett par till. Själva avläsningen av fingret fungerar till 90%-ish nu men att regga var nästan omöjligt. Var på väg att plocka av skyddet helt men skam den som ger sig.
Jag misstänker att jag hade FÖR mycket lim på andra försöket, eftersom jag lät resterna av första tuben finnas kvar på glasskyddet. Men det är bara vad jag tror hände. Men nu fungerar läsaren tillräckligt bra i alla fall.
Vilket fall som helst nu, så är jag jäkligt nöjd med appliceringen, täcker all skärmyta som syns när telefonen är på, men inte hela vägen ner till metallramen förstås. Det är verkligen nice att ha glas som skydd igen. Pennan funkar finfint också.
Använder ESR skalet som heter "Boost Kickstand Case".
Last edited: 22 februari 2023