Som vissa av er redan vet så jag även jag beställt en Galaxy S23 Ultra.
Tänker även jag att jag skulle vilja ha nån typ av skärmskydd och skal.
Eftersom det inte följer med någon laddare. Vad rekommenderas då att köpa?
Trådat eller trådlöst? Jag har dålig erfarenhet med trådlöst till min S8 då laddplattan smälte och blev kokhet. Även telefonen blev mycket varm.
Jag fattar att detta med skal och skärmskydd är mycket efter tyckte och smak. Men nånstans måste man ju börja. Gjorde samma resa med min S8. Testat både transparent tunt plastskal, silikonskal och även nåt plastskal med metallplatta i och med lädermaterial på baksidan.
Har ett Brodit Proclip-fäste med hållare i bilen som jag gärna vill kunna använda.
Hållaren måste jag dock byta givetvis så att den passar telefonen. De har några modeller som är justerbara vilket är bra såg jag. Men då måste man mäta bredden på telefonen inkl skal.
Några märken som jag har sett själv men även läst om i denna tråd är Spigen, Samsung och Urban Armor
Jag skulle säga att jag kanske gärna har något skal som ger lite grepp på ett bord. Men kan även tänka mig att ha ett lite hårdare och testa det.
På Samsungs tillbehörs sida fanns ju några som jag tyckte var helt okej i utseende. Men vet inte om dem är bra eller dåliga. Samt kvalitetsmässigt.
Last edited: Oct 12, 2023