Monterade Samsungs skärmskydd för ett par veckor sedan. Något oklart med instruktionerna hur jag skulle göra. Men det gav sig till slut. Görde en hel del med dammtejpen. Detta var verkligen rappligt samtidigt som jag höll i jiggen, skärmfilmen och använde tejpen osv..
Lyckades montera fast. Blev en ful rand i mitten som många skrivit. Men den försvann nästan direkt då jag putsade med den medföljande mikrofiberduken. På högerkanten måste jag ha fått ett rött dammfiber eller liknande samt ett till damm. Den röda hade krullat ihop sig. Men jag får leva med det.
Sen hade jag något på själva displayen under. Måste ha blivit nån typ av skavning av mina byxor då detta ej går att gnugga bort. Syns enbart under starkt ljus och i rätt vinkel.
Fick direkt erfara att det gäller att trycka ut på kanterna lite nu o då. Verkar som att det inte riktigt fäster där. Har jag ett skal på så vill skalets kanter trycka ut/bort filmen. Vilket inte blir bra alls. Detta hände med Ringke Onyx skärmskyddet. Så det åkte av snabbare än kvickt.
Spigen Rugged Armor är jag väldigt nöjd med. Fungerar bra med skärmskyddet också. Känns robust på nåt vis. Men det är lätt att komma åt kameralinserna med fingrarna känner jag då man håller i telefonen.
Väldigt nöjd med känslan av skärmskyddet. Rekommenderas starkt även av mig. Funkar superbra med S-Pen också än så länge. Tycker inte att det känns att man har något skärmskydd på när man använder fingrarna på den.
Beställde även en ny brodithållare då jag inte längre har kvar min S8.
Valde därför Brodits universalhållare
511483 men den passar inget vidare trots att måtten är rätt.
Telefonen med skalet glappar alldeles för mycket framåt och bakåt. Finns ingen stabilitet alls.
Sidledes inga problem men just själva djupet är inte bra.
Eventuellt att jag får beställa den modellanpassade med artikelnummer
711346
Med en medvetenhet att telefonen med skal inte kommer att passa. Kanske går det att modda
spåren så att dem blir något sånär större? Jag fick ju in min S8 med skal i min S4+ hållare
Någon som har tips om annan Brodithållare som funkar?
Alternativt om det finns någon annan hållare som man inte monterar i något ventilationsgaller för det funkar inte på min bil. Använder gärna ProClip-fästet.
Ingen sugproppshållare vill jag ha heller.
Som det är nu så har jag telefonen i dryckeshållaren vid handbromsspaken framför armstödet
Kopplat in Galaxy Buds 2 samt Watch 6 Classic. Funkar bra även det.
Click to expand...