Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

1. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jaop, fast du lär få lägga på frakt på det, samt att det tar lite tid, ännu mer tid om det är gratis frakt. Då tycker jag 200kr är värt det att slippa väntan, dock inte om de är felaktig vara som det verkar vara som:/

3. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jaa, faaan såg det nu... I Ebay-appen stod det att det var free-shipping.. :(

4. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Fast igen då... Ingen köper en bumper för att skydda mot repor :)

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Det till s3an var helt unikt materialmässigt, inte gummi men en slags gummerad plast svårt att förklara. Det kändes hursomhelst väldigt premium till skillnad från det här tyvärr.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

6. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Jag beställde därifrån. Kostade totalt 18 dollar. Jag beställde det den 10 december och fick den igår den 28 december. Men då får man tänka på att det har varit massa helgdagar.

Jag fick version 2 som inte glappar.

Edit: Jag beställde den svarta. Tycker det ser snyggt ut med den på, man tänker inte på att det är ett case på telefonen :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Last edited: 29 dec 2012
  7. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Ingen som vill svara vad ni tog för färg? :P

8. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

9. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

10. broder

broder Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Testa nillkin skal! Grym passform och materialet är väldigt bra, påminner om plasten som nexusen har runt omkring, den mattsvarta

Skickat från min Nexus 4

11. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Fast var det inte så att det stack upp lite? Man vill inte förlora en utav de skönaste grejerna med telefonen; de rundade skärmkanterna.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

12. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Inte ens en milimeter.

Jag har haft telefon sedan slutet av 90-talet och har i alla år varit emot allt som har med skydd att göra. Dom är fula och förstör känslan! :)

Men nu när jag väntade på min Nexus 4 impulshandlade jag ett Nillkin-skal eftersom det faktiskt var snyggt och nästan gratis. Om jag inte gillade det kunde jag ge bort det till någon bättre behövande. Men jag är helt kär i det! Det är faktiskt snyggt, det har en diskret profil och jag kan inte tänka mig att köra utan mitt skal nu.

Jag blev så nöjd med det att jag köpte ett till i en annan färg. :)

lolbazor gillar detta.
  13. zero

zero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra
    Platta:
    Galaxy Tab S9+
    Kunde inte hålla mig så jag beställde även ett Nillkin via eBay... ~56kr och gratis frakt! :)

Skickat från min Nexus 4

14. Droid55

Droid55 Guest

Jag frågar varför någon skulle köpa en Bumper till Nexus 4 eftersom Gorilla Glass 2 är reptåligt. Du svarar att ingen köper en Bumper för skydda mot repor (även om det komiskt nog står i produktbeskrivningen). Sen skulle någon poängtera att det framgick i videon att Nexus 4 kan få repor av t.ex. sand, men återigen, det är inget en Bumper skyddar emot. Så varför poängtera att Gorilla Glass 2 minsann kan få repor av sand när det är Bumpern jag diskuterar?

15. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Men då vet du uppenbarligen inte hur en bumper ser ut, det spelar ingen roll vad det står i produktbeskrivningen...

Anledningen till att personen informerade att den visst kunde få repor var att du hävdade att den inte kunde få det.

16. Droid55

Droid55 Guest

Du förstår tydligen inte vad jag skriver. Jo, jag vet hur en jävla Bumper ser ut. Vadå spelar ingen roll vad som står i produktbeskrivningen? För vem? För dig eller? Du ser det inte som vilseledande information alltså?

Jag vet hur en Bumper ser ut och att den omöjligt kan vara till för skydda mot repor. Att jag sen poängtera felaktig information i produktbeskrivningen var bara en notis. För inte glömma antalet personer som uttalat sig om att de köpt en Bumper för skydda mot repor (ja, både i videos och text!). Så tydligen finns det flera som köper en Bumper och tror på det som står i produktbeskrivningen. Du ser inget problem i det?

Nej, det jag hävdade var att en Bumper INTE skyddar mot repor och varför en då köper en Bumper eftersom det står så i produktbeskrivningen. Jag fick svar på det men så skulle det poängteras att Gorilla Glass 2 inte står emot allt, precis som om jag inte visste det efter ha kollat igenom hela videon (och massa andra videos) själv. Jag länkar inte till en video utan att själv har sett den.

17. Droid55

Droid55 Guest

Tycker inga skal är så snygga som en naken Nexus 4. Vägrar dölja baksidan. Om jag måste skydda den ska det vara ett rejält stryktåligt skal t.ex. Griffin Survivor (fast de har inget till Nexus 4).

18. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Beror nog lite på vad man menar med att skydda mot repor. Eftersom bumpern gör så att varken baksidan eller framsidan av telefonen inte nuddar någon yta, utan bumpern tar i före så skyddar ju detta mot repor eftersom du inte behöver vara lika noga var och hur du sätter ner telefonen. Sen skyddar den ju säkerligen inte lika bra mot repor som en skydd som sitter runt hela telefonen som tex rearthskalet. Bumpern skyddar även mot stötar om du skulle råka tappa telefonen eftersom telefonen har lättare att landa med kanten före.

Men allt är ju relativt.

SALVETA gillar detta.
  19. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

I ditt första inlägg skrev du:

"Vad ska vi med en Bumper till? För undvika repor? Nexus 4 har ju Gorilla glass 2 (en länk till en video)

En Bumper ska ju bara skydda mot repor och smuts (smuts är ju bara att torka av)

Känner inte riktigt begriper varför det finns en Bumper till Nexus 4 om den ändå är reptålig"

Där undrar du ju om anledningen till att ha en bumper är för att skydda mot repor. Sedan skriver du varför man ens skulle vilja skydda mot repor för den "har ju Gorilla glass 2" (införstått)

Om du vet hur en bumper ser ut så vet du att den inte skyddar mot repor utan skyddar kanterna om man skulle tappa den exempelvis.

Anledningen till att jag skriver att det inte spelar någon roll vad som står i produktbeskrivningen är att en bumper inte skyddar mot repor, vilket du vet om du vet hur den ser ut.

Lugna ner dig nu.

Last edited: 29 dec 2012
  20. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Den skyddar ju mot repor på baksidan. Har hur många repor på baksidan som helst och jag är riktigt försiktig...