Tillbehörstråden för Xperia Tablet Z

Diskussion i 'Sony' startad av f000l, 9 jun 2013.

  1. gurraglaa

    gurraglaa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2013
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tjena! Beställde en xperia tablet z igår och har börjat titta lite på tillbehör nu, men jag hittar inget fodral som jag gillar till ett bra pris. Jag är ute efter portföljmodellen som till exempel Sony original fodralet och detta:
    Vad de har som inte andra jag sett har är plastklipps som håller plattan på plats istället för en läderficka som på detta http://www.dustinhome.se/product/501...eria-tablet-z/. Jag såg också det som "the machine" köpte på ebay och visade upp på sidan 2. Jag gillade dock inte utseendet på det. Är det någon som har sett andra fodral av denna modell?

    Har också tittat på microSD-kort och undrar om detta är bland de bästa 32gb korten för pengarna http://www.dustinhome.se/product/5010640728/sandisk-microsdhc-ultra-class-10-32gb/ (Jag har studentrabatt och betalar 223:- på dustin för det)

    Min sista fundering gäller USB host eller USB OTG, vad det nu kallas. Stöds det av plattan? Och fungerar den här kabeln tror ni? http://www.dustinhome.se/product/5010639351/kabel-usb-2-0-typ-a-micro-b-ho-ha-otg-0-2m/
    EDIT: har tänkt använda kabeln till Externa HDDs mm.
     
    Last edited: 23 jun 2013
  2. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag beställde stället ifrån Sonys egna webbshop. De verkar ha sålt slut på stället för nu fanns det inte i lager.
     
  3. elsmurfo

    elsmurfo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande nöjd med fodralet?
    Jag tänkte även köpa dockningstationen så den kommer frekvent att tas ur och in ur "fodralet", hur är kvaliten? Håller fodralet för att paddan ska ta us och in några gånger om dagen?

    Mvh
     
  4. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

  5. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Enbart laddning.
     
  6. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Beställt KRUSELL LUNA TABLET CASE SONY XPERIA TABLET Z från Click den 22 juni, betalt o allt samt
    efterfrågat varan enligt deras alla regler... Inget svar ej heller fodral - pengar är dock betalda.

    Någon som har erfarenhet av dem?
     
  7. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nån som sett nån vettig hållare att montera i bilen?

    vill INTE ha nån sugkoppsvariant i rutan. Brodit gör ju de bästa hållarna för ändamålet men tyvärr ingenting till Sony ännu :( Verkar bara vara till apple o samsung de gör hållare för plattorna.

    Hållaren ska gärna sitta på nån form av kul-led som brodithållarna,så jag kan skruva fast den i mitt pro-clip i bilen :)

    edit: Skit i vad jag skrev! De släppte en hållare idag! :D :D :D

    [​IMG]
     
  8. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Är mkt intresserad av detta fodralet :)


    edit: beställde det nu iallafall :D
     
    Last edited: 27 jun 2013
  9. gurraglaa

    gurraglaa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2013
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är också intresserad av detta! Lite bättre bilder än butiken har + lite åsikter skulle vara trevligt!
     
  10. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bifogade filer:

    Last edited: 28 jun 2013
  11. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bfly, är ditt exemplar bra vad gäller "locket" när du stängt det? Mitt ligger inte an mot plattan utan ser snarare ut som en banan. Förutom den detaljen (magnetlåset för skärmen fungerar dock) fungerar det bra och känslan i materialet känns ändå lite premium.

    Har även Sonys originalcase och passformen i det är lysande men dock inte riktigt samma premiumkänsla i fodralet som dessutom är väldigt hårt. Det är även tunnt vilket gör att man fortfarande får den där nätta känslan som plattan ger.
     
  12. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Är nog lite banan här med, men inget jag stör mig på värre är dock att usb/laddkabeln som ligger söder ut, haltar bra där ............. :(
    Kommer leta ett annat på sikt.
     

    Bifogade filer:

  13. Showbiz

    Showbiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skärmen blir ju enormt kladdig. Vad jag förstår sitter en film på plattan redan, är det samma film som Sony säljer som tillbehör? Jag hade ett Copter display skydd på min tidigare och den hade får ju också fingeravtryck, men inte lika mycket. Någon som har mer erfarenhet av detta och vilka produkter som är bra?

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  14. gurraglaa

    gurraglaa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2013
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 jul 2013
    asdfg gillar detta.
  15. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Nu blev ja nyfiken, kanske därför som skärmen blir så kladdig, för att det sitter ett skydd på redan, varför gör det det? Någon som vet mer?
     
  16. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Sök efter splitterskydd i Xperia Z tråden.
    :)

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  17. Showbiz

    Showbiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om man tar bort "splitterskyddet" och sätter på någon lämplig oleofobisk film (när någon bra kommit ut), då kanske man får samma funktion men med ett bättre skydd för fingeravtryck? Vad tror ni?

    Jag har läst lite på xda och det verkar som att den lite gulaktiga färg jag upplever på skärmen beror på skärmskyddet..

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk 2
     
  18. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jaha de va som fan, kanske man ska ta bort det för att få bättre känsla och mindre fingeravtryckskladd


    Verkar som att man måste behandla glaset med något medel om man ska ta bort filmen för tydligen har glaset ingen bra ytbehandling mot fingeravtryck.


    Börjar irritera mig ganska mkt på att skärmen blir kladdig direkt och drar åt sig damm ganska mkt!
     
    Last edited: 30 jun 2013
  19. Mackaper

    Mackaper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är på Norrlands semester. Snälla, ge tips på vår jag kan få tag ett skärmskydd till tablet z i Luleå/boden.
    Tack på förhand

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. MaxPower

    MaxPower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått hem mitt fodral från Roxfit, och det första som slår mig är att det dessvärre är ett "permanent" fodral. Plattan klistras fast med en tubbelhäftsliknande tejp som sitter i fodralet. Det går att ta loss och sätta tillbaka plattan men "klistret" lär tappa i styrka med tiden.

    Annars tycker jag fodralet håller bra kvalité. Fodralet är gjort i någon form av konstläderliknande som känns helt okej. Insidan är i gummi. Låsningen är magnetiskt och plattan "vaknar" när man öppnar fodralet.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]