Tillgänglighet HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av ondjultomte, 11 maj 2010.

1. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Var försiktig om du sitter på den bara, skärmen tål inte vad som helst :P

2. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag har plöjt nätet (både .se och .no då jag bor i Oslo) i ett par dagar, det här är vad jag hittat:

Sverige:
    29 i lager nu: http://www.expansys.se/d.aspx?i=196165
    Ska få in i morgon: http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=21384
    EDIT: "I lager", har aldrig handlat där men verkar ok: http://www.noyes.se/privat/katalog/start/htc-desire/

Norge:
    29 i lager nu (möjligt delat lager för se/no?): http://www.expansys.no/d.aspx?i=196165

Jag tänkte plöja butikerna här i Oslo så att jag får den i handen om möjligt, men är någon intresserad kanske jag kan plocka ut flera då jag precis fått semesterersättningen :)

Last edited: 10 jun 2010
  3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Katshing har ju 4 i lager just nu. Om du beställer och betalar nu så lär de skicka idag (fredag).
    Köpte min där. Min skickades samma dag som jag betalade.

4. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Någon som vet om den finns på mediamarkt i kungens kurva? :)

5. mker

mker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110
    Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2/Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Telefon 2:
    Samsung galaxy S20FE
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 4 classic
    Bara ringa och kolla om den finns i lager, det gjorde jag innan jag åkte till mediamarkt och köpte min!

6. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Beställde som sagt min därifrån igår, stod 4 i lager även då. Nu står det Ej leveransklar och Plats i kön: 37 på min order :(

7. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ajdå! Lagersaldot måste ha hakat upp sig eller nåt.

8. Frenkan

Frenkan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte läst igenom hela tråden. Men jag har mejlat htc och frågat om alla otydligheter och ursäkter tre håller på med, samt när nästa leverans kommer. Så alla ni som har beställt av tre kanske tycker mejlen är informativa.

Min fråga:
    Hej. Har beställt en HTC desire av taleoperatören 3. Väntetiden är lång och 3 verkar inte kunna svara på frågan varför. Därför dyker olika svar om leveranstid och orsaker upp som att askmolnet är orsaken, att ni ligger efter med tillverkningen samt att fraktbolaget slarvat bort delar av ordrar osv.. Vad är det som egentligen är orsaken till förseningen och varför kan de inte lämna ett datum då den kommer?

Bo svarar:
    Hej Alexander! Tack för att du kontaktar HTC. Anledningen till det inträffade är att efterfrågan vida överstigit förväntningarna hos nätverk och återförsäljare. De har helt enkelt beställt hem för få telefoner. Sedan har askmolnet försenat leveranser också. Vad jag vet så finns HTC Legend på lager medan HTC Desire är slut, men leveranser väntas. Med vänlig hälsning Bo P. HTC

Jag svarar:
    Nu är det ju inte en legend jag vill ha eller frågade efter. Så nu till min andra fråga. När kommer ni ha möjlighet att leverera alla dessa telefoner till teleoperatören tre? Jag vet givetvis att ni gör allt i er makt för att telefonerna ska komma fram. Men ni borde ändå ha ett ungefärligt datum. Kommer de levereras tex. innan midsommar?

Bo svarar:
    Hej Alexander! Tack för ditt svar. När jag talade med Brightpoint som är vår leverantör i Sverige, fick jag svaret att nästa leverans är den 14 juni. Sedan kan jag inte svara på hur många 3 har beställt. Med vänlig hälsning Bo P. HTC

Kanske ska komplettera inlägget med att säga att på tre facebook så sa de i början av veckan att det skulle komma en medelstor leverans denna vecka. Jag frågade givetvis vad innebörden av medelstor var. Fick till svar att en medelstor leverans motsvarar ungefär en veckas beställningar. Av mejlen med HTC att döma så skickas den medelstora leveransen i början av nästa vecka.

Last edited: 11 jun 2010
  9. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nu ska jag dra och köpa den på Mediamarkt Heron City! De har "mer än två" inne men får tydligen inte säga hur många. Hoppas ingen av er hinner före ;)

10. playada

playada Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

var där för en kvart sen typ, köpte nr 1 av 10 st ;) så bara o skynda dit :)

(dom hade inte hunnit ta fram dom än)

11. Knaperstekt

Knaperstekt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som några skrivit har Teknikmagasinet Desire.
    Jag köpte min på Nya Gatan i Göteborg för flera veckor sedan. Då tjöta jag lite med säljaren och han nämnde att efter Hero så pushade Teknikmagasinet hårt på att få bli huvudåterförsäljare. Enligt gubben där så skulle dom ha 30% av HTC's leveranser.
    Jag vet, en säljare säger vad som, men jag hade redan betalt vid det laget :P Lite "jag mötte Lassie"-varning, men men. Mycket trevliga där.

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=product.html&artnr=257057

12. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Yes, nu har jag den också! :teeth:

13. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

De har inga, skickade mail och de sa att de är slut och de får in nya nästa vecka..dessutom så koster de 5000kr, ska nog köpa från elgiganten istället som är mycket billigare

14. uncoloured

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag var precis där och hämtade min iaf. Den är 341kr billigare på Elgiganten, ska inte vara sån men det är inget som spelar roll nu när jag har den i handen ;)

15. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hehe okej de lurade mig de jävlarna och sa att de inte hade de inne :P nåja får väl bli elgiganten :)

16. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Otroligt att det är sånt drag efter Desire. Om jag jämför med hur det var när iphonesjukan var som värst bland jobbarkompisarna, så är det här mycket värre.

Dom flesta som klämmer på min Desire säger att dom är sugna, och flera har redan dumpat sina iphones och köpt Android. Så här intresserade och imponerade var aldrig folk när man halade upp iphonen förra året.
    Undrar hur många Desire som sålts i Sverige egentligen? Det måste vara enorma siffror.

17. pubisboy

pubisboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag beställde min på experts webbutik nu idag, då de hade några på lager igen.

18. Dee_Jay

Dee_Jay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag beställde min Desire från Tele2.se i måndags och var beredd på att få vänta ett bra tag på den. Idag fanns den att hämta ut blott 4 dagar senare (och då tog det ändå en dag extra för avi:n att komma i brevlådan! ;) Bra jobbat Tele2! ;D

Edit: Anledning till att jag var beredd att få vänta länge var texten på deras sida. "Ej i lager" och "Leveranstiden kan fördröjas något på grund av den stora efterfrågan. Självklart levererar vi i turordning, så att du får din Desire så snart som möjligt." - Men det gick ändå snabbt som tur var!!

19. Gallain

Gallain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Övergav min Hero idag och köpte en Desire! Köpte den på Media Markt i Gävle. Hade vägarna förbi där och de var de enda som hade den inne som jag stött på de senaste dagarna.

20. dego777

dego777 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MediaMarkt i Malmö fick in 5 st idag. Har smyghöjt priset från 4799 till 4999.