Tillgänglighet HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av ondjultomte, 11 maj 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag har precis varit i kontakt med kundservice på komplett.se och de sa att det är preliminärt än så länge men bör komma in runt den tiden för det finns inga problem vad de kan se nu i alla fall. Inga av telefonerna är uppbokade angående den priliminära siffran som hela tiden dalar det är bara kunder som köper hela tiden.
    Jag har precis lagt order på en fin liten HTC desire nu via komplett och hoppas mycket på att den ska dyka upp nästa vecka men som sagt man vet aldrig.

2. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan meddela att även jag nu har beställ en HTC Desire. Beställde till och med två st, en från Elgiganten och en från Komplett, tänkte nämligen hämta ut den som kommer först och sedan avbeställa den andra. Vad jag såg på de bägge hemsidorna så kan man avbeställa en köpt produkt och då få pengarna tillbaks, hoppas jag har fattat det hela rätt?

Vad gäller min HTC Desire från Komplett så är det inte ens betald än då jag valde att betala samtidigt som jag själv hämtar ut den från deras butik i Stockholm där jag bor.

Jag hoppas nu bara på att det går att avbeställa och ev. få pengarna tillbaks.

3. MartinAsplund

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu har Komplett uppdatera och det står nu att dem får in 1186 st. den 15 maj..

4. Earthbound

Earthbound Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade turen att hitta sista luren hos teknikmagasinet vid Sergelstorg idag. Visst är abonnemanget lite sämre än tres (denna är med tele2) men det får förhoppningsvis vara värt det. Orkar verkligen inte vänta ytterligare 4 veckor.

5. x_link

x_link Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med lager

Hej!

Jag har också beställt 2 st Desire. En till mig och en till en polare, fixat det via min polare då vi fick det för ca 1000:- billigare än butik. Skulle egentligen haft mobilerna för ~3 veckor sen. Men fortfarande inte kommit in, nu har det ändrats till den 25:e hos de. Men inget som är säkert alls. Så jag tror inte det ligger hos butikerna utan just hos HTC, tror heller inte det beror på vulkanen/askan.

Lite synd och tråkigt att det är så med HTC Desire.

Hoppas vi alla Desire-köpare får våra mobiler snart :)

Mvh,
    x_link

6. swedruid

swedruid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej,
    var inne på en butik i örebro och frågade efter desire.
    Där fick jag beskedet att en last med 60000 mobiler råkade komma till spanien istället för till oss nordbor... tråkigt för oss roligt för spanjorerna :)
    Beställde iallafall min desire idag på telenor med deras 6mbit surfa abonemang.

7. Gobbla

Gobbla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Va? Har du betalat i förskott? Det går ju såklart också att få tillbaka om du nu har gjort det, men det är alltid jobbigare att få tillbaka pengar än att häva något där inga pengar har betalats...

8. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade en jävla tur. Hade bokat en hos katshing men glömt det och nu jagat en desire överallt. Så när jag kollade min mail i tisdags morse så märkte jag att jag fått mail från dom att min order var leveransklar förra veckan. Ringd dom direkt och mobilen fanns kvar till mej. Nu väntar den på posten hemma i halmstad då jag är hos tjejen i uppsala just nu :) inte lika jobbigt att åka hem nu :)

9. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Okej, kontaktade HTC och detta fick jag i svar.

Så vilka ska man lita på? får komplett verkligen in 15:e och elgiganten 18:e? Media markt skulle få in den på fredag om de hade tur. Vilka ska man lita på?

10. rapsolja

rapsolja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla Media Markts butiker - eller var det någon speciell du frågade på? Och vad är deras pris för en utan abonnemang?

Man får kanske tänka på att Kompletts centrallager verkar ligga i Norge - och kanske därför får sina telefoner lite andra tider än de svenska återförsäljarna...

11. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag var precis i kontakt med HTC jag med och jag fick till svar att det är helt slut i Sverige och nästa leverans till Sverige kommer den 28/5. Inget tidigare tydligen. Då är det bara att hoppas att vi som beställt via komplett får den tidigare om det stämmer det där med att centrallagret ligger i Norge. Leveransen jag pratar om var alltså endast till Sverige så leveranser till Norge kan ha andra tider såklart.

12. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Beställt en Desire från siba 18/4! Den 12/5 uppdaterades min order med följande text:
    Orderstatus
    Din beställning är restnoterad. Vi har beställt produkten från vår leverantör och
    leverantiden kan då bli upp emot 14 dagar, i enstaka fall längre.
    Vid frågor kontakta vår kundtjänst.

Mailade dom och fick följande svar:
    Vi har tyvärr inte fått något besked från leverantören angående leveransen.

15/5 är det sista beskedet som vi har fått från leverantör men vi kan dessvärre inte garantera att levereansen kommer att ske den 15/5.

Om du låter din order ligga kvar så skickar vi telefonen så fort vi har den i lager, om du vill ändra eller makulera din order så kan du återkomma till oss via mail.

Mvh
    SIBA

Dagen efter så ändrade dom leveransdatum från 15 till 20/5 :-(

13. damagee

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Fick svar från HTC angående Norge:

"Tack för att du kontaktar HTC. Vi har inte hört om några problem i Norge med tillgången på HTC Desire. Jag har inga uppgifter om nästa leverans till Norge. Med vänlig hälsning Bo P."

Alltså finns det i Norge och då tycker man att de borde leverera hit också om det nu inte är några problem där med tillgången medans den är helt slut här.

14. -Daniel

-Daniel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag fattat det rätt hämtar Komplett in från Norge? ialf andra nordiska länder, för att de har affärer där med, och det är inte lika stor efterfrågan i Norge.
    Frågan är då hur det ligger till med El Giganten.. De borde ju inte få in dem innan någon annan svensk leverantör, eller?

15. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vet inte hur Elgiganten gör, vet bara att saker jag köpt där inte alltid varit svenska så de kanske är större än bara norden.
    De kanske har affärer i andra länder under annat namn eller så. :S

16. gb1300

gb1300 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elgiganten har butiker i dom flesta länder i europa, så dom borde inte ha några problem med att hämta från annat håll.. Och komplett har väl sitt centrallager i Norge om jag inte minns fel?

17. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det var nåt nytt att Elgiganten finns i de flesta europeiska länder. Tror att att Du har förväxlat med Norden.. då Elgiganten finns endast i de nordiska länderna och då har jag tom räknat in Island.

Ville bara förtydliga detta

Huvudlagret för Komplett finns i Sandefjord, Norge.. så detta stämmer

Last edited: 13 maj 2010
  18. gb1300

gb1300 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, var lite osäker själv på det, men såg nån reklam för ett bra tag sen då det stod massa elgiganten folk och viftade med en jävla massa flaggor :P tur man hade rätt på Komplett iaf då :D

19. MartinAsplund

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skulle jag inte ha betalat i förskott? Men i vilket fall som helst så om ni läser denna tråd (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11582) så ser ni att min Desire från elgiganten.se redan är på väg. Eftersom att jag ej har betalt den jag beställde från Komplett så är det bara att låta bli att hämta/betala ev. avboka den sen.

20. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var i Göteborg igår och inhandlade en Desire som jag hittat på blocket, han hade haft den i 2 veckor bara, inköpt på elgiganten.
    Lite konstigt faktiskt för när jag själv var på elgiganten för 2 veckor sen så gick den inte att få tag på sedan en tid tillbaks berätta säljaren för mig.

Men nu har jag iaf fått tag på min nya leksak och är grymt nöjd, sålde min iPhone igår och det kändes inte ens tungt :)