Tillgänglighet Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 9 jun 2010.

1. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tre har förlorat mig, efter att ha väntat flera månader så vill jag inte ha SGS längre, gammal omodern mobil nu... :(

2. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

inte helt sant va? fortfarande den vassaste hårdvaru mässigt, den nya desiren kör väll fortfarande snapsdragon, har jag fattat det rätt är hummingbird snabbare, speciellt grafik mässigt?

3. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Desire HD kör en ett nytt paket från Qualcomm, grafikkortet sägs vara lika bra som SGX540 eller lite lite sämre. Processorn är bättre.

Sedan har Desire HD mycket mer RAM men jag vill trots svag fördel för Desire HD säga att Galaxy S fortfarande är överlag bäst men HTC har sagt att deras nya mobiler inte är revolutionerande.

Vi har fortfarande en hel drös som kommer om 1-1,5 månader som ska dra till sig alla blickar under julhandeln, där finner vi Tegra 2, Cortex A9, Windows Phone7 m.m.

I November/December är Galaxy S helt ute, p.g.a. lite RAM, bristande kodare hos Samsung och tveksam byggkvalité. Sedan får Google kämpa som fan mot Microsoft som pumpar in fruktansvärda resurser.

4. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ok 3 skickade tydligen min mobil i onsdags MEN det kom ju inte i fredags som jag hoppats och jag mejlade dom om kollinr i fredags, har fortfarande inte fått ett svar. möjliga orsaker:
    1: dom har slarvat bort mitt paket
    2: paketet har försvunnit på vägen
    3: dom skickade aldrig nått paket
    4: deras interna komunikation suger så hårt att mitt paket ligger och skräpar någonstans i tron om att det skickats.

att dom inte svarat mig än tyder nog på att något gått lite snett...eller mycket.

5. paez

paez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag beställde min idag. Hoppas jag får den denna veckan. Jag köpte min på tre(3) också!

6. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Helt ute skulle jag inte tro! Nope. Men kanske ett lägre pris då?? Det är väl inte SGS fel att tre inte kan skicka en telefon på ett normalt sätt eller?? PS Sluta med gnället det sabbar forumet.

7. SGS

SGS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vald färg: Svart

Inkommer i lager vecka 38.

Betyder att den kommer in (inte) i lager denna vecka, alltså måste de hinna skicka och transportera den till dig också. Vilket inte kommer ske denna vecka, jag var också optimistisk i början, nu önskar jag att jag hade hostat upp 500kr till och fått den medan den var färsk. :P

8. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ha! jag hade kunnat ha telefonen redan i onsdags men av nån anledning fick jag inte kolli nr eller någon form av avisering. fick kollinr när jag ringde 3 istället = ring det funkar bättre. som tidigare iphone användare fattar jag inte så mkt än, men söt är den.

9. Duccen

Duccen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan inte fatta att vissa av er klarar väntar så länge på SGSen från tre. Två max tre veckor ligger min smärtgräns. Genom att avbeställa sätter man press på dessa företag som inte fattar att de kan förlora sina kunder om de har så långa leveranstider.

10. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

3 veckor väntade jag och blev tillsagd att jag kunde få vänta upp till 4a, så det är väll ganska scysst, är MYCKET drygare när dom säger att man får den om ett par dagar. eller den stackars killen här som väntat 2 månader WTF!
    har redan börjat irritera mig på att den låter när man laddat klart den.

11. ronald_raygun

ronald_raygun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ju bara upplysa om att det är v39 nu från Tre... suck... Dock hade de artigheten att ändra ETA innan veckans slut... till skillnad från förra veckan. Fredag efter: njaaa den kommer först nästa vecka... no shit...

12. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

visst kan det ta tid och det kan ju inte tex 3 ta något ansvar för MEN dom kan iallafall ge en realistisk bild om när den kommer. som med mig tyckte jag dom var ärliga och sa att jag skulel få vänta upp till 4 veckor och det har jag gjort oxå. vill man inte vänta så får man gå någon annanstans

13. ronald_raygun

ronald_raygun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var inne på MITT3 och såg att de hade registrerat IMEI numret på telefonen :-) Har även fått sms om att de aktiverat surfen... Borde inte vara långt kvar nu... även om det står att de har den i lager nästa vecka. Lite mysko att jag fått numret om de inte har den i lager...
    :-)

14. bokbacken

bokbacken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är på väg!

Jag upptäckte också att mitt3 var uppdaterat (Det var system failure på det fr.o.m. i går kväll)
    Ringde 3:s kundtjänst, svaret var att det kanske skickas v39, men jag var lite mer envis så han kontaktade utleveransavdelningen och återkom efter ca 15 minuter med beskedet att min telefon skulle skickas idag, och YES! den har lämnat DHLs avgående terminal, och är på väg!!!
    Helgen är räddad!

15. Robban71

Robban71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma här, hoppas den kommer i morgon, har posten utkörningar på Lördagar till utlämningsställen?

16. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har min äntligen kommit! :)
    Men måste det ta så lång tid att ladda!? :P
    Eller kan man leka med den under första laddningen?

17. Gurgl

Gurgl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ville bara tipsa om att telefonen finns i lager på Mobilgiganten.com för hyffsat pris iaf. Min skickades idag och kommer nog imorron, grymt spännande :D

18. bokbacken

bokbacken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen!!!

Hämtade min nya lur 07:20 på DHLs servicepoint, innan helgen och allt.
    Kan meddela att denna sprillans nya lur från 3 har JM2 och jag testade just 3BR (3 button recover) och det fungerar, jag har m.a.o. en lågrisk-lur som är svår att bricka, YES YES YEEEESSS

Last edited: 24 sept 2010
  19. erlander

erlander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min igår på media markt I Borås för 4444kr och de hade ett stort lager påstod de