Nu är min (äntligen) på plats. Tog ca 1.5h, men tror jag kan vara nöjd med resultatet när jag vaknar imorgon också. Jag tog ordningen: Skärm, baksida, "kamera & knapplås"-sidan, "volym"-sidan, "mic"-sidan och slutligen "hörlur&USB"-sidan. Däremot konstaterade jag efter det att jag inte var så nöjd med baksidan, så bestämde mig för att göra om den.
Det blev som tur var inte sämre när jag gjorde om, men har två hörn som inte vill torka på plats ordentligt, utan lossnar lite. Förhoppningsvis så rätar det till sig om jag trycker det på plats ett tag.
Jag tror att det enklaste sättet att få baksidan på plats när jag försöker vara efterklok är att ta bort bakstycket från telefonen och passa in filmen mot övre kanten först, och därefter högtalarplatsen i nedre kanten. Jag kunde dessutom använda rätt mycket SHIELDspray då utan att oroa mig allt för mycket. Nu hoppas jag bara att jag inte lyckades få in något i övriga öppningar och kanter, skulle vara surt att telefonen gick sönder på grund av att jag skyddade den.
Uppdatering: Nu verkar hörnen sitta på plats också, försökte ta bort lite smuts på baksidan av filmen med ett finger (med spray på fingret), och det verkar ha hjälpt.
Last edited: 22 oktober 2009