[Tips] För de som missat- invisible shield för Galaxy

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Fooseb, 5 okt 2009.

  1. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har beställt en full body från katshing men de verkar inte få in den på ett bra tag. Undrar mer om den här produkten, så frågar här: Vad tycks om den?

    Det verkar inte finnas någon video där den appliceras på en Galaxy än, någon som kan säga något om detta? (Eller passformen overall?)

    EDIT: Katshing skickade visst min idag, borde vara här på måndag-tisdag, kommer med updates då.
     
    Last edited: 15 okt 2009
  2. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lade en order hos Webhallen och väntar ännu.
     
  3. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    har fortf inte fått min (beställde bara screenguard, inte full dock)
     
  4. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min (full-body) har beräknat leveransdatum 28:e, så jag får sitta snällt och vänta (eller snarare plugga). Beställde från DustinHome.
     
  5. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hade visst tur med posten och fick nyligen mitt skydd.

    Till hjälp för er andra kan jag väl säga att jag började med att ta bort baksidan och applicerade det skyddet först, jag fick inte med någon mikrofiberduk så fick ta en av mina egna. Det här är det första mobilskyddet jag applicerat.
    Det var lättare att rätta efter högtalarhålet nertill istället för hålet för kameran.
    Det övre vänstra hörnet, dvs. där kameran sitter, är ett problemområde, var försiktiga med att inte slita i plasten.

    Högtalaren framtill är inte helt precis i mitten så platsen hamnar lite mer till vänster än höger.

    Smådelarna var inte så pilliga som jag trodde och gick rätt lätt att sätta dit, återigen dra inte i dem för mycket och aligna utefter de mindre hålen.

    Bilder för den intresserande.
    [​IMG][​IMG]

    Mobilen ligger nu på tork och jag hoppas det blir bra :)
     
    Last edited: 16 okt 2009
  6. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Schysst med bilder! :) På fronten ser det lite glittrigt ut uppe vid högtalaren. Är det bara nåt från blixten?
     
  7. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är nog mikrobubblor eller små "imperfections" som jag veerkligen hoppas rätar ut sig efter några dagar(det står så på lådan), var kanske lite för hårdhänt med gummiskrapan.
     
    Last edited: 16 okt 2009
  8. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått bekräftelse på att min order kan skickas, ska bara betala in. Tänkte bara höra om Teji (eller någon annan) har några åsikter om det funkar bra till Galaxyn innan jag gör det. Det lär inte vara någon skillnad om jag betalar in lördag eller söndag, jag misstänker att Dustin Home inte skickar förrän måndag ändå.
     
  9. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad jag kan säga än så länge är att greppet blir bättre, touchen i skärmen känns skönare och den drar dessutom inte till sig lika mycket fingeravtryck, skärpan har lidit lite och det är fortfarande små orenheter i skärmskyddet(mitt eget fel), men går dem bort så är det inga problem, helt klart ett bra köp.

    Det bästa är ju dock att jag känner att jag inte behöver vara lika försiktig med den länge, fast det kan ju vara rent psykologiskt också. Mina första intryck.
     
  10. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag applicerat och kört med den i ett dygn... köpte från tillverkaren direkt.. full cover... fan va nice det är... inte speciellt svårt att sätta på. Jag gillar känslan av skyddet som gör den "sträv". De sista bubblorna skall vara borta inom någon dag sägs det.. vi får se.
     
  11. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har fått min full-body från DustinHome idag, men hinner dessvärre inte applicera förrän tidigast imorgon eftermiddag, om ens då. Några tips när man ska få det på plats, förutom att vara försiktig med skrapan?
     
  12. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag märkte att det var lättare att applicera baksidan om man rättade den efter hålen för högtalaren nertill istället för hålet för kamera+blixt. Akta området runt kameran, den sträcks lätt ut. Sedan gällande framsidan så kan du testa att rätta plasten efter högtalaren högst upp. Lycka till!
     
  13. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    har inte fått min från Zagg än :/

    det med mikrobubblorna hade jag på min diamond med, men dom försvann me tiden.
     
  14. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hade tänkt att applicera nu när jag kommit hem från tenta, men insåg då att telefonen bör ligga 12-24 timmar, och med tanke på att jag ska iväg om en timme så känns det lite olämpligt. Får helt enkelt leta upp en telefon så jag kan applicera ikväll så jag kan låta Galaxyn vila tills imorgon eftermiddag.
     
  15. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu fick jag äntligen mail från Webhallen att min osynliga sköld ligger och väntar i deras butik. Ska bli spännande att se hur väl det fungerar! :)
     
  16. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    fick den idag! :)
    Precis smetat på den och är dock nöjd med hur bra det gick (fick ju lite träning på Diamonden :P)

    Nu ska den bara torka in sen e det disco
     
  17. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu är min (äntligen) på plats. Tog ca 1.5h, men tror jag kan vara nöjd med resultatet när jag vaknar imorgon också. Jag tog ordningen: Skärm, baksida, "kamera & knapplås"-sidan, "volym"-sidan, "mic"-sidan och slutligen "hörlur&USB"-sidan. Däremot konstaterade jag efter det att jag inte var så nöjd med baksidan, så bestämde mig för att göra om den.

    Det blev som tur var inte sämre när jag gjorde om, men har två hörn som inte vill torka på plats ordentligt, utan lossnar lite. Förhoppningsvis så rätar det till sig om jag trycker det på plats ett tag.

    Jag tror att det enklaste sättet att få baksidan på plats när jag försöker vara efterklok är att ta bort bakstycket från telefonen och passa in filmen mot övre kanten först, och därefter högtalarplatsen i nedre kanten. Jag kunde dessutom använda rätt mycket SHIELDspray då utan att oroa mig allt för mycket. Nu hoppas jag bara att jag inte lyckades få in något i övriga öppningar och kanter, skulle vara surt att telefonen gick sönder på grund av att jag skyddade den.

    Uppdatering: Nu verkar hörnen sitta på plats också, försökte ta bort lite smuts på baksidan av filmen med ett finger (med spray på fingret), och det verkar ha hjälpt.
     
    Last edited: 22 okt 2009
  18. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ser jättegärna fler foton på era resultat efter att allt fått chans att torka och härda! :)
     
  19. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Last edited: 22 okt 2009
  20. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Funkar vilken mikrofiberduk som helst? Har ingen just nu men finns ju en för 20kr på biltema :P


    Beställde nu full body från webhallen, får ta mig ner till biltema när jag orkar och köpa duken :P
     
    Last edited: 22 okt 2009