[Tips] För de som missat- invisible shield för Galaxy

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Fooseb, 5 okt 2009.

  1. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jag fick en microduk till.... en liten svart en som funkade hur bra som helst.
     
  2. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon microfiberduk såg jag inte till, har däremot köpt ett antal för någon månad sedan, så det gick rätt bra ändå. Foton ska jag nog kunna ordna så småningom, om jag blir nöjd med hur det sitter =P
     
  3. geezen

    geezen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min invisibleshield i en dag ungefär. Den största skillnaden tycker jag är att det inte alls fastnar lika mycket fingeravtryck på varken skärmen eller baksidan. Hur det funkar mot repor kan jag inte uttala mig men jag gillar känslan av "gummimobil".
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller med.. enda "jobbiga" var att vänja sig vid att trycka aningens hårdare :)

    <3 invisishield :)
     
  5. calm

    calm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  6. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min är också på, behöver inte trycka något hårdare på skärmen. Rör bara med fingret på den. Det jobbigaste är att det är nu skitsvårt att få ur den från fodralet som kom med :P Sen finns det små ställen som inte är skyddade men det är väll bättre än ingenting.
     
  7. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    jo inte behöver man trycka så den bågnar, men innan behövde jag knappt toucha skärmen för att swipea, nu får man röra vid lite mer jämfört med innan (bra svengelska ibland :P)
     
  8. Lenny

    Lenny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag satte på Invisible shield på min galaxy igårkväll, och jag måste säga att jag inte är alls nöjd med resultatet. Det behövdes en massa pillande för att få skydden i rätt position, och trots indränkta fingrar så fastnade en mängd smuts på insidan av plastfilmen. Hade jag vetat att det skulle bli så här så hade jag använt plasthandskar. Nu undrar jag, kan jag ta bort skölden, för att ev sätta på en ny? Hur kommer ytan att vara under?
     
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ytan under ska inte påverkas, jag fick ta bort mitt skydd på skärmen och placera om den men det var däremot någon timme efter att jag satte dit den.
    Däremot rekommenderar de inte att man återanvänder skölden har jag för mig, även om jag kanske gör ett försök så småningom.
     
  10. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Har InvisibleShield full cover på min Galaxy nu.
    Gjorde några fel men var smidigt att ändra och jag ångrar INTE att jag köpte full cover. :)
    Bara att vänta 24tim nu då. Vad ska man göra nu då... ;)
     
  11. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ge inte upp direkt på skärmskyddet om ni inte gillar ytan, det tar lite tid innan ytan har anpassat sig eller vad man ska säga.
    Greppigheten avtar också, samtidigt som man vänjer sej så nu efter några dagar med skyddet på tycker jag det funkar utmärkt. Tips när det gäller att sätta på skyddet är att titta på en liten instruktionsfilm först och att vara mycket noga så att smuts och dam inte kommer mellan skyddet och skärmen.
     
  12. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tro om den passar på Spican också..Någon som vet?
     
  13. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har nu gett upp på skärmskyddet, mycket goare o peta på telefonen utan gummi-ytan.

    Det positiva är att det nu efter att jag har tagit bort skyddet känns som en helt ny telefon. Asgött!
    Inte fått några repor på den ännu, men när första repan kommer lär jag ångra mej bittert igen :P