[TIPS] Officiell 2.3.5 med Sense 3.0

Diskussion i 'Desire S' startad av Zinken, 30 sept 2011.

  1. gorgias

    gorgias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag hittade också en uppdatering i dag. Det måste väl vara nån liten systemuppdatering från HTC men jag har inte hittat nån changelog.
     
  2. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Hittade också den uppdateringen. Undra vad den adresserar för något.
     
  3. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    SMS (stock) appen. Meddelanden i "förhandsgranskningsfönstret" har blivit större. Alltså direkt när jag klickar på SMS appen. Det ser lite stiligare ut.
     
  4. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Håller just på att ladda ner en uppdatering till mobilen. Undrar vad det är men jag tyckte att det stod sense 3.0 så då borde 2.3.5 ha kommit med.
     
  5. kwi

    kwi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det fick även jag, dock noterade jag att det stod 6.79 MB vilket jag antar är för lite för en Android installation. Är detta firmwaren som nämns i ovanstående twitter inlägg?
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kanske fix för powerknappen?
     
  7. kwi

    kwi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svarar mig själv :) Jo, så är det. Det är uppdatering till 2.10.401.8.
     
  8. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag tänkte jag skulle göra uppdateringen idag, men det verkat skita sig ordentligt...den hänger sig vid uppstart, har fått rycka batteriet men den går inte förbi startskärmen ändå...någon som har ett bra tips?

    Uppdatering 22.03 Problem löst med rootning och installation av en ROM

    Däremot tycker jag att täckningen vart bra mycket sämre med ROM'en (Det kan naturligtvis vara problem i nätet), men hur mycket påverkas radion av en ROM?
     
    Last edited: 24 nov 2011
  9. Einherjar

    Einherjar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ganska mesig uppdatering tycker jag. Ingen större skillnad har jag märkt och det kunde vara nånting mer i den.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  10. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är inget unikt för just denna lilla uppdateringen, det kom med den stora 2.3.5 också. Den enda skillnaden jag kan märka efter den lilla uppdateringen är att den återställde vissa default-grejer, exempelvis ovan nämnda grej med tvåraders förhandsgranskning i sms appen, den lade till default bokmärkena i webbläsaren osv. Är det någon som vet om denna uppdateringen faktiskt gjorde något vettigt?
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så har ju många haft problem med on/offknappen efter 2.3.5, dock inte jag. Denna lilla uppdatering kan ju vara en fix på det.

    Om man går in på XDA som är ett stort forum så ser man att det faktiskt är riktigt många som haft buggen.
     
  12. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt. Kan tyvärr inte bekräfta det då jag fick detta problem även jag men bestämde mig för att lösa det med factory reset istället för att vänta på en patch. Ska kolla XDA och se om någon fått fatt på en change log.
     
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    En kompis åt mig fick problemet med 2.3.5, gjorde factory reset men problemet kvarstod. Vet inte om han fixat in den senaste uppdateringen nu?
     
  14. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jaså? Det låter väldigt skumt, vad jag visste (fram till nu) var att FR var en garanterad lösning på powerknapp -buggen. Tyvärr verkar det vara dåliga nyheter för honom även med denna nya uppdateringen enligt XDA:

    "Other than that I didn't notice any differences. Also the power button bug remains, though that is circumventable by activating the credential store."

    Övrig information:

    " Its purpose according to HTC Greece is to remove the bugs we got after the last OTA for Sense 3.0 and Android 2.3.5. However the most common and important bug who was the infamous power menu problem remains. All that 2.10.401.8 doesreallyisto providesomenew widgets. HTC Greece says there will be another OTA(besides 2.10.401.8) that will come soon to solvethepowermenu bug."

    " I've noticed following changesafterthisupdate:

    - GPS is more accurate - HTC Gallery is refreshing thumbnails in background now - HTC Hub has new section with plugins - Performance is boosted slightly"
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det var ju tråkigt. Jag har läst om ett par exempel till där reset inte hjälpt men för det stora flertalet så har det ju lösts med fr.
     
  16. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    750
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Efter nya uppdateringen har jag upptäckt en störig sak.

    Jag har nästan alltid mobildata avslagen, slår på vid behov.
    Därav ingen 3G icon.
    Men tar jag emot eller skickar ett MMS så kommer den up, tidigare har den sen försvunnit, men numera ligger den kvar (om än inaktiv då pilarna är "släckta"), men mycket störigt....


    /Jocce
     
  17. uffe_17

    uffe_17 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trasigt galleri efter 2.3.5

    Efter uppdatering av min Desire S till 2.3.5 och en mjukåterställning med uttaget batteri så var länken till galleriet trasig. Jag tog bort den trasiga länken och lade dit en ny. Då fungerade det.
     
  18. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag har fått en variant värre av powerknappsbuggen.

    Sedan jag uppgraderade till sense 3.0 så har jag följande problem
    * När man trycker in powerknappen så dyker inte valmöjligheten att stänga av telefonen etc upp (den klassiska powerknappsbuggen)
    * Ibland låser sog skärmen så den inte går att väcka upp med powerknappen längre.

    Just det, skärmen går inte att väcka upp. Det går alltså inte att göra någonting. Hur vet jag att inte hela telefonen låsts sig? Jo, om man kopplar den till ström så tänds skärmen, precis som den gör i vanliga fall, men i detta fall så fungerar telefonen alltså som vanligt igen.

    Jag har genom trial and error kommit fram till att den låser sig efter att jag ringt eller mottagit samtl och samtalet avslutas. Det verkar således på något sätt vara kopplat till den normala funktion som släcker skärmen när man pratar i telefon (så man inte trycker på knappar med örat). Det sker inte varje gång man använder telefonen, jag har inte lyckats avgöra om det är några särskilda tillfällen som drabbas mer än andra.

    -Jag har gjort en factory reset utan att något blivit bättre.
    -Om jag aktiverar Secure Credentials, som det finns tips innan, så verkar den "vanliga" powerknappsbuggen sluta (även om det tar bra tid innan menyn dyker upp) men mitt problem med att skärmen dör löses inte.

    Jag känner mig hyfsat trött att vara tvungen att rycka batteri och boota om när man pratat i telefon. Någon med liknande problem?

    Någon som läst om liknande problem någon annanstans? Alla tips emottages tacksamt
     
  19. Gargamel18

    Gargamel18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tel går ej att väcka

    Hej,

    jag har råkat ut för exakt samma sak som krax, min HTC Desire S har, efter uppdateringen till sense 3.0, gjort så att skärmen inte går att väcka med powerknappen längre. Detta inträffar då man ringt eller avslutat samtal.

    Är grymt irriterande för tel går verkligen inte att väcka annat än genom att rycka batteriet.

    Om någon ringer då skärmen slumrat till och man inte hunnit starta om tel så ringer tel som vanligt men man får aldrig möjligheten att svara eller så för skärmen tänds aldrig och är inte responsiv.

    Någon som har tips eller råd för att lösa detta?
     
  20. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Total reset löser det oftast men tyvärr inte alltid. Har en arbetskompis som har lämnat in sin då reset inte hjälpte.

    Sänt via Tapatalk.