[TIPS] Officiell 2.3.5 med Sense 3.0

Diskussion i 'Desire S' startad av Zinken, 30 sept 2011.

  1. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Mitt enda tips är det jag nämnde att om du sätter in en strömsladd (eller en usbtilldator) så startar skärmen upp och allt är som vanligt. Lite skönare än att rycka batteriet, men inget man kan göra på stan.

    Jag har gjort en total fabriksåterställning utan resultat.

    Det konstiga är att det inte är alltid som det händer efter telefonsamtal. Jag har försökt klura ut när det sker, men inte lyckats.

     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Intressant notis - efter en månads användande i frid och fröjd har nu den legendariska powerknapp-buggen återvänt. Trots att jag gjorde total factory reset och att det funkat utmärkt fram tills nu.

    ... seriöst HTC. Wtf?
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är lyckligtvis befriad från denna bugg men har en vän som kämpar med den & det är faktiskt fullständigt obegripligt att HTC inte får ut en fix för detta, skandal!

    Sänt via Tapatalk.
     
  4. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Slänger in snabbfixen för powerknappbuggen här igen så folk lättare ser den.

    1. Gå in på Inställningar -> Säkerhet
    2. Kryssa i "Använd säkra uppgifter".
    3. Fyll eventuellt i ett valfritt lösenord.
    4. Gå tillbaka till huvudmenyn.
    5. Gå in på Inställningar -> Säkerhet
    6. Kryssa ur "Använd säkra uppgifter".
    7. Färdigt!

    Observera att detta måste göras efter varje omstart för att få det att funka igen, dvs ingen permanent lösning.
     
  5. Dronken

    Dronken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått samma problem som många andra telefonen krashar när man svarar efter det så funkar inte power knappen och alarmklockan.

    Jag läste för någon dag sedan någonstans att man skulle koppla bort sina facebook kopplingar i kontaktboken, testade det precis och nu krashar det inte när dem ringer som har blivit bortkopplade. De som fortfarande är länkade krashar fortfarande. Jag kan dock ej komma på var jag har läst det. Men ni får gärna testa och verifiera.

    Jag var redo att gå och köpa en ny telefon tycker den har fungerat extremt dålig sedan uppdateringen det är sista gången jag uppdaterar utan att goolgla först om folk har haft problem.
     
  6. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    spännande teori. Men i mitt fall är det inte direkt så iallafall. Senast idag låste sig min telefon efter att en person som inte har något facebookkonto ringde.

    Däremot verkar det aldrig låsa sig när jag ringer ut till någon.