Tips på app till Note 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av talvis, 11 sept 2012.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fan vilka bra tips grabbar! Denna tråden uppskattas väldigt mycket. Önska jag kunde ge något vettigt tillbaka så jag ger de jag inte ser i tråden.

Appsales
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.tsapps.appsales
    Denna appen håller koll på appar som är på rea just nu. Den känns lite reklamig av sig och jag tvekade lite att rekommendera den men den har faktiskt hjälpt mig lite. När Google körde sin kampanj så hittade den apparna direkt när rean kom ut på respektive app. Idag när inte Google längre har sin super rea så visar den ändå individuella utvecklares reor så den får hänga med ett tag till.

Adobe Flash
    http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html
    Ni som inte kan ladda ner den ifrån Play kan ladda ner den direkt ifrån Adobe. Mycket bättre än att ladda ner ifrån någon skum sida.

SwiftKey for Tablet
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey.tablet.full
    Ingen rekommendationslista är komplett utan de bästa tangentbordet till Android, imo! En liten varning dock: Denna funkar inte med alla appar. Det är vissa specifika appar som strular och om jag inte minns helt fel nu så är det Office appen på plattan och eventuellt något mer. Varför rekommendera appen då? Jo för de går fort som fan när man väl skriver med SwiftKey. Inget jag provat får mig skriva lika snabbt och alla inställningar man kan önska finns där. Det som jag brukar stänga av de första jag gör är att Mellanslag = Ska alltid bara infoga ett mellanslag (och inte infoga de rekommenderade t9-ordet).

Bankdroid
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.liato.bankdroid
    Håll koll på hur mycket pengar du har kvar på kontot. Passar kanske bäst på mobil men de är nice att ha på plattan också.

Solid Explorer
    https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.solidexplorer
    En bra filhanterare har ingen dött av. Denna råkar vara en av de mest kompetenta. Ogillas denna så är även ES Filutforskare ett grymt alternativ.

2. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ett enormt kraftfullt rit-/animeringsprogram som är som gjort för note 10.1 = TVPaint 10 Pro Edition Open Beta.

http://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/openbeta.php

Betan är tidsbegränsad till den 1 feb 2013 står det när man startar programmet...
    PC-versionen kostar väl en 10 loppor så det kan iaf vara intressant om man gillar att rita/skapa animeringar.

robnil och V1King gillar detta.
  3. V1King

V1King Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hemtaget, nu ska man bara lära sig rita, och nu menar jag allvar :teeth:, känslan med pennan på denna tablet gör att jag vill lära mig rita, i stället för att sitta framför dum/indoktrineringsburken kan man ta fram sin lilla note och vara lite kreativ.

4. sgte

sgte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Måste bara tipsa om en till app som är grym: touchsquid! Är du besviken på peel som jag var kanske du blir lika glad som jag är av denna app :-)

Finns på market. Kostar pengar.

Grym support, saknar du en nån enhet och mailar dom om det får du garanterat en fix inom ett dygn.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. Dundrettomten

Dundrettomten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har sökt efter en app som spelar in rösten i realtid samtidigt som man ritar eller skriver. Och att det hela sedan kan spelas upp typ en video från början till slut. Skulle vara perfekt för t .ex. en instruktion. Det finns ju en inspelningsfunktion i S memo men rösten blir inte synkad med det man skriver och det går inte att spela upp samtidigt.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

6. Wilwa

Wilwa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Några fler tips ni har hittat på senaste tiden? Finns så mycket att välja på att det är svårt att veta vart man ska börja, haha. Spel/bra apps för studier etcetera? Mer tips av alla slags appar ni har hittat? :)

7. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Den var rätt så dyr, peel fixade inte min digital box men denna kanske har mer support..

Vad kör ni för tangentbord? Alltid haft SwiftKey men tycker att avståndet mellan tangenterna är lite för stort i delat läge.

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

8. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Jag har en galaxy S3, nu undrar jag hur det är med appar på 10,1, kan man köra dom i full skärm?, blir dom bra då eller blir dom pixliga?

9. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

De finns några appar som blir "uppskalade" men de ser bra ut.

10. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Som tangentbord kör jag beta.Swype.com som är lika fantastisk på plattan som telefonen. Just nu kör jag fingret på ett litet flytande tangentbord som kan flyttas runt för att inte vara ivägen

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2

11. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    LecutreNotes, på vilket sätt är det bättre än det som följer med? Sitter och funderar på om jag kan använda den här plattan som ersättning för mitt kollegeblock när jag är på kundbesök..

12. robnil

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    hur får man scrollable news widget att hämta hela min lista från google reader?

13. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle tipsa på Mantano och Layerpaint vilket är helt underbara.

Ritar mycket med layerpaint. Den behöver updateras lite för bra komfort, men annars gillas den starkt när man sitter och ritar på plattan.