Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

  1. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Till mig skrev han att han kunde inte se några köuppgifter. Lustigt att just brightpoint skulle veta det.. Det kanske är så att telefonen skickas direkt från brightpoint till oss konsumenter som förbokat när dem får sina kvaniteer.?

    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  2. flipmo

    flipmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Operatörerna sköter sällan sin egen slutdistribution. Express Logistik sköter t.ex. distro åt Halebop.
     
  3. Mikdroid

    Mikdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ja, Brightpoint kanske sköter alla Comviqs beställningar och skickar ut mobilerna direkt till kunderna för de inte har ett eget lager?
     
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ja så är det säkert, med tanke på att comviq hänvisar till brightpoint om man har frågor angående sin order. Samt att när man gjorde sin order hos comviq, står det det att ordern är skickad(i detta fallet då skickad till brightpoint).
    Nej tror varken tele2, comviq, halebop o s v har eget lager.
     
  5. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    De verkar hänvisa ALLT till brightpoint.
    Skulle avboka min beställning hos comviq och då var jag tvungen att ringa brightpoint.
    Fast i telefon så sa de comviq :s

    Kundtjänsten på comviqs sida var allt annat än kompetent, de kunde inte svara på frågor eller hjälpa mig på något sätt, så nu har jag förbokat från en kedja med fysiska butiker istället, lite dyrare men känns tryggare.
     
    Last edited: 1 dec 2012
  6. Adamski

    Adamski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag möttes av samma sak. Av någon anledning så fick jag aldrig något mejl med varken bekräftelse på bokning av telefonen eller med konto hos comviq. (Jag har kollat i spamkorgen, ja) Efter att ha skickat mig fram och tillbaka mellan olika delar av supporten, så landade det på att de inte kan skicka några nya mejl till mig utan allt sker automatiskt. Så kontot och beställningen finns men jag kan inte få det skickats till mig. Jag kan inte heller logga in på sidan för att se beställningen. Fullständig galen dålig support. Avbokade telefonen via Brighpoint. Bad comviq att radera mig från deras kunddatabas och kommer aldrig någonsin handla där mer. Det var mitt lilla äventyr med Comviq :)
     
  7. flipmo

    flipmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Det är lite kul att det börjar närma sig nu och vi har i princip tömt ut all möjlig information ifrån leverantörer, butiker, operatörer osv. Nu är det som om alla bara ligger i sina skyttegravar och väntar på att det ska börja hagla telefoner nästa vecka :D
     
  8. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Jo det är ju så, just nu finns det inte så mycket att diskutera i denna tråd, men jävlar när vi börjar få leveransbesked, då kommer denna tråd vara i toppen ett tag :D Tror dock inte det händer nästa vecka, men jag blir gärna överraskad!
     
  9. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ja min flickvän är så trött på mig nu. Det är bara: Nexus nexus nexus här hemma.

    Ja, det är töntigt men jag längtar! :)
     
  10. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ni måste tänka positivt.
    Nästa vecka händer det grejjer. Jag känner på mig det.:P:P

    Haha, joo egentligen är det ju jäkligt töntigt, men man kan ju inte rå för det om man är en inbiten teknikfreak
     
  11. undegaard

    undegaard Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Ja, MEN! Jag tänker såhär. Jag byter telefon ca 6-7e månad. Och det blir ju en liten kostnad vid varje byte (jag säljer den gamla). Men det är ju ett intresse för mig. Så varför skulle man egentligen inte få längta efter sitt intresse, och varför får inte det kosta någon tusenlapp i halvåret?

    (fel med konsumtion, tänk på barnen i afrika bla bla.)
     
  12. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Inget är ju fel så länge man själv trivs med det, jag är också ett tekniknörd och har alltid varit extra spänd när jag köpt ny mobil.D Det är ju en speciell känsla, så härlig, att åka och hämta ett paket, och vips ligger juvelen där:D

    Köpte min nexus s som jag har nu januari 2012 begagnad. Och visst skulle jag kunna klara mig med den, men om man har ett intresse så vill man ju gärna testa på nya grejjer, man vet ju trots allt inte om man är död imorgon? Lika bra att passa på att testa om vill.:P
     
    Last edited: 3 dec 2012
  13. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Börjar bli kris för mig, mååååååste ha Nexus 4an nu. Annars kommer jag snart få gå runt med en rosa samsung viktelefon, hemska tanke. Min Sensation XE är nästan oanvändbar nu, använder jag den mer 5 minuter till att spela eller surfa på så den blir bara lite varm så tvärdör den och går inte att få igång igen förrän den fått svalna. (Hoppade i sjön istället för i båten i sommras så ingen garantiservice går att göra, å andra sidan har jag en vääääldigt bra ursäkt att få skaffa ny mobil denna gång :))
     
  14. flipmo

    flipmo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    I min värld är det en jävla bra ursäkt att bestraffas med att gå runt med typ en Nokia 3310 tills man normalt hade bytt telefon. ... plus en månad. :D
     
  15. Knopp

    Knopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har inte varit så här exalterad över en pryl sedan jag visste att jag skulle få ett Sega Mega Drive i julklapp för en sådär 15 år sedan. :teeth:
     
  16. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Många tvivlar på leverans nästa vecka. Alla verkar ha satt datum mellan 10-16 december så jag tror verkligen att de börjar komma nästa vecka. Synd bara att jag kanske kommer ha paketet ligga på uthämtningsstället under hela vecka 50 eftersom jag inte är hemma då.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  17. nihjalm

    nihjalm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Första tecknet på liv från tele2:
    2012-12-03, 15:53
    Din nya telefon är tyvärr försenad. Ny beräknad lev.tid till vårt lager är 15 dec. Vi skickar mail och SMS när produkten har lämnat vårt lager.
     
  18. nihjalm

    nihjalm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Åh, den ville jag ha, men hade bara råd med snes!
     
  19. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Och CDON har skjutit fram till den 19:e nu.
     
  20. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    För andra batchen kanske? Vet inte hur cdon gör men så brukar vissa hemsidor göra.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2