Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

1. Emptiness

Emptiness Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Jag vet att rubriken är "Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!" men är det ingen som reflekterar över prisskillnaden?
    4500kr ifrån handeln och 2967kr ifrån Google Play (UK, exkl. frakt). Det är skillnad

2. Knopp

Knopp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ångerrätten gäller bara i 14 dagar. Men de flesta operatörerna verkar vara schyssta och låta en avboka så länge de inte skickat telefonen.

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Mellanhänderna vill ju ha sin andel. :)

Ångerrätten börjar gälla från det att du fått varan. Även fast jag beställde min telefon förra månaden och förlängde mitt abonnemang i 12 månader har jag 14 dagar på mig att ångra mitt köp från det att jag får telefon.

4. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

detta är kanske lite av en fuling men... tror ni det är värt att beställa hem två ex från två olika återförsäljare för att spara tid om det ena exemplaret skulle vara defekt på något vis? Så behåller man den ena och skickar tillbaka den andre på ångerrätt isf.

5. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Detta har redan tagits upp tråden tidigare, och nej det finns inget vi kan göra för prisskillnaden.

Skulle du vilja köpa den för priset som Google erbjuder, så importera vettja, eller så väntar du si sådär 1 år oxh köper den för 3000 eller vad den kan kommas att kosta då. End of story.:cool::mad:

Inget elakt menat mot dig, men det är lustigt roligt att man fortsätter att snacka om den extrema prisskillnaden. USA är ett skräpland, titta bara på deras infrastruktuk. Jag är glad att jag bor i sverige.

6. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    664

MINA ENHETER

Borde inte LG veta när nästa laddning kommer vid det här laget? Det är ju ändå ett ganska stort "paket" som borde komma till Sverige, förhoppningsvis de närmaste 10 dagarna. Inget som bara borde dyka upp...

7. fredSwe

fredSwe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag fick precis mail från Tre:s kundtjänst och de menar på leverans den 12:e. Jag tar det med en nypa salt, men det hade varit grymt.

8. flipmo

flipmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Dom har väl en laddning på gång, som åker båt och lastbil från Korea eller liknande. Det i kombination med att de antagligen tillverkar telefoner allt vad de orkar och försöker göra sig överens med Google och alla butiker och operatörer som vill sälja i hela Europa gör att det nog aldrig blir helt säkert när pallarna kommer fram.

9. flipmo

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

.. förrän de verkligen är framme vill säga :)

10. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Lade precis en beställning på Halebop med "rubbet" på 12 månader
    kostar mig 500:- kontant 499 i månaden och om man drar av priset för mobilen (4524)
    från 500+499*12 =6488 - priset för mobilen 4525 så kommer abbonemanget kosta mig 163.50 ..känner mig nöjd och är jag inte nöjd så är det ju bara 1 år :)

11. Frassen

Frassen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tänkte köra på samma, men med 18 månader ist. Inte speciellt sugen på 24 mån. Vad fick du för beräknat leveransdatum?

12. gute88

gute88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Har gjort detta redan, även om jag helst tar luren ifrån Comviq pga priset, men inte pga ångerrätten utan för att jag är snål och kan spara ett eller två dygn på detta mellan leverantörer^^

Däremot så tvekar jag på att ångerrätten fungerar ifall du har öppnat ditt paket. Har du en oöppnad vara så kan du naturligtvis skicka tillbaks denna inom 14 dagar och få pengarna tillbaks, men har du öppnat den är det lite som att sprätta fickorna på en kavaj och sen tro att du kan lämna tillbaks den för fullpris ;)

Edit: Skulle du få ett defekt exemplar skickas ju det tillbaka till den återförsäljare där du köpte det ifrån, men då blir det genast ett garanti ärende. Så det är svårt att veta innan du öppnat lådan :)

13. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/din-ratt-som-konsument/angerratt/

"Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den."

Knopp gillar detta.
  14. gute88

gute88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6T
  15. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Har inte fått något beräknat leveransdatum .. men tror inte dom levererar långsammare än någon annan..

16. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Fuling indeed. Det innebär ju att det är någon annan stackare som får sitta och vänta på sin telefon ännu längre.

17. flipmo

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Meh, när vi har besked från CDON i denna tråd att bara en tredjedel av deras första batch är uppbokad så känns det rätt lugnt. Det är väl några enstaka som vill satsa på en sån här modell, tror inte skadan är så grov. :)

18. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fast man blir ju nästan tvungen med dagens smartphones om man är mer än lovligt trött på returärenden och ännu mer väntande. :/ men jag får se hur jag gör... önskar att kvalitetskontrollen var så hög att man inte behövde oroa sig eller ens tänka i dessa banor.

Last edited: 6 dec 2012
  19. inzomniac

inzomniac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8+
    Komigen CDON :). Ni borde kunna ge swedroidarna en rabatt som gör att ni hamnar i närheten av MTG-kompisen Comviqs pris. Då bokar jag en, jag lovar :D

20. xMarson

xMarson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1 kan jag lova.

Jag fattar inte varför Dustin ändrade sin lev.tid till 2013-01-23, kanske är så att dom valde att gå ut med information så fort som den dök upp medans andra företag kanske väntar lite för att få beställningar från oss "elektronikkåta" karlar! ^^