Tips på mobil?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by grunkamojjs, Jan 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grunkamojjs

grunkamojjs Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Nja, det är väl mer att om det är android 2.3 eller lägre så lär den ju vara så...dålig och han kommer inte upptäcka hur bra det faktiskt är med smartphones.
    50 är väl iofs inte så gammalt, men var mer för att visa att han är ytterst ovan vid touchmobiler.
    Och stryktålig inte för att han är darrhänt av ålder utan för att den helst ska klara att ramla ur byggbyx-fickan ner i hårt golv. ;)

Men tack för tipsen. :)

2. Droid55

Droid55 Guest

Nej, det här. ;) Om det ska vara smartphone.

Det är tråkigt om du tog det som en förolämpning. Jag tycker faktiskt Doro verkar göra bra telefoner. Låga SAR-värden (som även jag vill ha), trådlös laddning och vem ogillar bra ljud? Det är inte bara pensionärer som har nedsatt hörsel.

615 som du länkade är ju en tjusig vikbar telefon. Jag gillar skärmen på utsidan där du enkelt kan se tid eller vem som ringer. :)

3. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Oj, jag hade missat att det fanns en Doro smartphone, men sett den där som Lill-Babs gör reklam för.

Min 85-åriga far har en Doro men om den är så lätt att använda vet jag inte. Jag tycker den är rätt ologisk jämfört med en "vanlig" mobiltelefon men det är stora tydliga knappar så för honom som bara ringer några få samtal och mest bara svarar i den fungerar det bra.

Jag tog inte illa upp på något sätt utan tycker mest att det är lite lustigt när man pratar om sin 50-årige far som om det handlar om någon väldigt gammal. Men som sagt, det tycker man kanske om man själv är ca 20.:)

4. Droid55

Droid55 Guest

Jag har själv aldrig testat en Doro så hur logiskt systemet är kan jag inte uttala mig om. Mycket möjligt att vanliga mobiler ligger steget före. Däremot verkar i varje fall ljudet bra med tydlig text och knappar.

Bra att du inte tog illa upp. Jag vet inte om du syftar på mig men min pappa har problem med synen och jag vet flera på 50 som har det också. Visst finns läsglasögon men bäst vore väl att inte behöva.

Att bara höra siffran 50 när jag själv är i 20-årsåldern låter givetvis mycket. Min pappa är närmare 60 men är ung i sinnet, fast det hjälper ju inte åldrandet. :(

5. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Det var väl inte du som letade telefon till din "åldrige" far och jag menade nog ingen särskild utan att hela diskussionen handlade ju om vilken telefon som kan passa personer som blivit så gamla som hela 50 år :eek:

Eftersom jag själv är rätt intresserad av att ha en väl fungerande telefon (syns kanske att jag inte riktigt nöjt mig med Dorostuket) så kändes hela diskussionen lite lustig.

Men jag vet att det finns andra i min ålder (kanske oftare kvinnor t o m) som själva säger att de inte förstår sig på datorer och nyare mobiltelefoner så det finns säkert många som behöver barnens hjälp när de ska handla sånt.
    Här är det nog nästan tvärtom. Även mina bilintresserade söner i 20-årsåldern (som är väldigt bra på att mecka med bilar) frågar sin åldriga moder om råd när de ska köpa ny telefon och/eller dator :cool:

Och jag vet att man får sämre syn när man passerat ca 45, men det finns progressiva glasögon som är väldigt bra då.

Eller så gör man som jag gjort. Köper en Samsung Galaxy Note II. Då syns allt bra och det blir stora knappar m m att trycka på.

6. Droid55

Droid55 Guest

Min pappa är för snål för köpa progressiva glasögon. :P

Usch, så opraktisk. Fast smaken är som baken.

Självklart är det skillnad på teknikintresserade och icke teknikintresserade. Finns säkert många i 50-årsåldern som är teknikintresserade och kan mycket om mobiler och datorer. Precis som det finns icke teknikintresserad 20-åringar. :)

Thread Status:
Not open for further replies.